Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kubova lávka

01. 12. 2021
28
19
637
Autor
aleš-novák

napsal jsem si před mnoha lety 

bohémský epitaf o té chvíli

kdy už tu nebudu 

 

přál jsem si tehdy 

aby mí blízcí

vysypali můj popel 

z Kubovy lávky 

do Litavky 

která tekla nedaleko našeho domu 

Litavkou doteču do Berounky 

Berounkou do Vltavy 

Vltavou do Labe 

a Labem až do moře

 

dnes bydlím 

o dvanáct kilometrů blíže 

proti proudu 

Litavka protéká skoro za plotem 

možná bych měl dětem 

připomenout to dávné přání 

 

je dobré mít 

věci v pořádku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


19 názorů

Janina6
02. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

Hezké... Od humoristy tvého formátu dokážu přijmout i takovéhle smutné téma. Taky chci do moře... Kdysi jsem říkala manželovi a synovi, že tam jednou mají rozsypat můj popel, ale už jsem větší realistka a bude mi taky stačit řeka, co mě tam donese :-)


lawenderr
02. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

:) šiš, ty ses teda rozběhl ... kam pospícháš? Nebo že bych už taky měla ... ? :D Litavka je dobrá volba, když to zvládneš během tání, budeš v moři natošup! :D Počkej si spíš na léto ... je to fajn kraj, dobré tam ještě pobýt  :) Tip ti nedám, bo tyhle myšlenky podporovat nebudu - vrátím se sem za dvacet let a jestli nezměníš názor, tip dostaneš. Nazdar (... tak uzavírá debaty moje nejka:))


MilanH
02. 12. 2021
Dát tip

Z jiného soudku :-)


Norsko: ale kdeže, jen si tak rovnám myšlenky...


Norsko 1
02. 12. 2021
Dát tip

Ta taky potřebuješ politovat ?


cassy
02. 12. 2021
Dát tip

na podobné téma jsem právě před okamžikem něco četl...ano, je dobré mít věci v pořádku...


snake_01
01. 12. 2021
Dát tip gabi tá istá, blacksabbath, Gora, Janina6, atkij

Doufám, Aleši, že se nikam nechystáš, už léta letoucí obohacuješ mé žáky na hodinách češtiny; a Litavka Nelitavka, koukej tu ještě pěkných pár let vydržet... :o)


Kočkodan
01. 12. 2021
Dát tip gabi tá istá

Tak snad to bude dětem u vody pěkně vodsejpat... ;-)


gabi tá istá
01. 12. 2021
Dát tip lencza, aleš-novák

musela som sa vrátiť k menu autora - je to naozaj aleš? je *


Markel
01. 12. 2021
Dát tip

souhlas *


Abakus
01. 12. 2021
Dát tip

mne by nevadilo nechať sa zbaštiť žralokom - niekde v pozdnom veku.  Ale nezávidím mu ten žlčníkový záchvat potom.


Prosecký
01. 12. 2021
Dát tip

Tk ro se, pedvo, potkáme. Pramen teče do potoka Suchá, ten do Rokytenky, ta do Divoké Orlice, ta se stéká s Orlicí Tichou, vlévá se do Labe v Hradci a dál až ...


Evženie Brambůrková
01. 12. 2021
Dát tip aleš-novák, Prosecký, Gora

Zeťák mi navrhl přesýpací hodiny, prý abych nezlenivěla 


annnie
01. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

Já bych nic nenamítala proti tomu, aby mě rozsekali jako v Tibetu a dali sníst divé zvěři - ale chápu, že by se to pozůstalým asi tak úplně nelíbilo. Taky bych tak vlastně s někým blízkým naložit nechtěla. Tak asi zvolím odvanutí větrem. Voda by mě studila :)


pedvo
01. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

Já, Děčíňák, se nechám vysypat rovnou do toho Labe. Celé letní dny jsme u něj strávili a koupali se v něm. Po proudu se plavalo, proti proudu jsme vyjeli na loďkách, zapřažených za nákladními čluny. Do toho moře to holt vezmu po tvém vzoru ve stavu sypké až blátivém.

 


Kamamura
01. 12. 2021
Dát tip

A já se nechám sežrat od Xenobotů, kteří se od tohoto týdne už umí i rozmnožovat, takže moje sádlo a bílkoviny poslouží jako stavební materiál dalších a dalších a dalších xenobotů, kteří nakonec sežerou všechno živé, a bude konečně ten konec, jak se o něm píše ve svatých knihách.


Diana
01. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

Dobrý nápad! Já se vysypu na Vysočině do lesa, na svou oblíbenou trasu A. :-)


Prosecký
01. 12. 2021
Dát tip aleš-novák

Doporučuji. Já se také nechám vysypat do potůčku na rodových pozemcích.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru