Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vychádza zbierka Neviditeľný terén

Výběr: Gora
02. 12. 2021
21
18
917
Autor
e.eucrow
Zdravím.
V týchto dňoch vychádza moja debutová básnická zbierka Neviditeľný terén (Občianske združenie Vlna/Drewo a srd). Zakúpiť si ju už môžete napríklad v Artfore (online, pravdaže) a čoskoro aj v rôznych ďalších internetových kníhkupectvách (pre záujemcov z Česka odporúčam sledovať portál Nejlevnejší knihy, kniha by tam čochvíľa mala byť dostupná). Pokojne mi po prečítaní napíšte svoj názor, ak sa Vám bude chcieť. ????
 
 
Vznik rukopisu z verejných zdrojov formou štipendia podporil Fond na podporu umenia, za čo mu patrí moja úprimná vďaka. A vďaka tiež patrí Petrovi Šulejovi za to, že bol ochotný knihu vydať, Jaroslavovi Šrankovi za redaktorskú a korektorskú prácu a Miriam Gavulovej za za grafickú podobu knihy.
 
Anotácia: Pre debutovú zbierku básní Dušana Šutaríka je typický pohyb medzi osobami: „ja“ – „ty“ – „my“. Vďaka tomu z rôznych hľadísk trefne reflektuje našu prítomnosť v bohatých súvislostiach. Rozpoznáva v nej dávnoveké rituály živočíšneho druhu, ktorý sa hrozí nedostatku, a díva sa v ústrety dôsledkom civilizácie, ktorá prestrelila. Šutaríkov básnický jazyk je dobre situovaný v disciplínach, ktoré utvárajú našu dystópiu komfortu: ekonomika, médiá, politika, konzum, technológie. Táto rétorika presne konzervuje sebaobraz pragmatickej doby, autor ju však zároveň konvertuje a udeľuje jej ľudsky zainteresované významy a presah. Melanchóliu, úzkosť, smiech. Dušan Šutarík (1989) vyštudoval dramaturgiu a scenáristiku na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Publikoval časopisecky, bol finalistom súťaže Básne SK/CZ 2019. Žije v Šamoríne.
 
 
Vznik rukopisu z verejných zdrojov formou štipendia
podporil Fond na podporu umenia


18 názorů

CHT
14. 01. 2022
Dát tip

Tak ty jsi konvertita současnosti? Konverguješ za obzor?


Alenakar
20. 12. 2021
Dát tip

Blahopřeji a přeju hodně čtenářů.


Já to samozřejmě vím, zajímá mě, jestli to víte jako autor i vy. Je to podstatná součást mé předběžné analýzy, ve které se rozhoduji, jestli dané dílo vůbec otevřu. 


e.eucrow
13. 12. 2021
Dát tip Gora

to by si ako literárny kritik mohol vedieť, že áno.

ale ak ti to vyhovuje, publikuj len na internete, je mi to fuk.


A jaký?


e.eucrow
13. 12. 2021
Dát tip

áno, má.


Má vůbec smysl vydávat tištěné knihy, když je zaprvé téměř nikdo už nečte, a za druhé se dá publikovat na Internetu a šetřit tak naše lesy a korby nákladních automobilů?


e.eucrow
09. 12. 2021
Dát tip

vdaka :)


Lnice
03. 12. 2021
Dát tip e.eucrow

Upřímně gratuluju:) 


e.eucrow
03. 12. 2021
Dát tip

vk: vďaka. je tam istý časový sklz, logicky. obsahuje teda skôr texty z obdobia cyklu Solastalgia a skôr (nie všetky sú však na pismaku).


vk
03. 12. 2021
Dát tip

gratulujem, štýlovo je to ako tvoje posledné veci na pismaku?


Janina6
02. 12. 2021
Dát tip e.eucrow, Gora, Prosecký

Super, mám radost :-) Ať se knížka hodně prodává!


e.eucrow
02. 12. 2021
Dát tip

vďaka všetkým :)


blacksabbath
02. 12. 2021
Dát tip e.eucrow

Přidávám se ke gratulantům!


Čudla
02. 12. 2021
Dát tip e.eucrow

Veliká gratulace. 


annnie
02. 12. 2021
Dát tip e.eucrow, Prosecký

Blahopřeju! A čtenářům to přeju. Tvoje texty čtu vždy jedním dechem - se zatajeným dechem :) Doufám, že nezapomenu a podaří se mi to koupit. Tip a.


Gora
02. 12. 2021
Dát tip e.eucrow, blacksabbath, Prosecký

Dušane, blahopřeji! Kniha vypadá moc dobře, a čtenář zjistí, že píšeš o problematice současnosti kultivovaně a s přesahem. Tak ať se daří.


Kamamura
02. 12. 2021
Dát tip

Je vidět, že i neviditelný terén je třeba občas trochu zviditelnit. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru