Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ptačí

03. 12. 2021
17
14
405
Autor
sveřep

 

 

zimnímu slunci

peříčka ukazuje

zkřehlý holoubek

 

ptáci na lampě

v západu slunce loví

poslední světlo

 

 

 

 


14 názorů

Alenakar
23. 12. 2021
Dát tip sveřep

Druhé je moc pěkné. Jen málo lidí asi postřehne ten paradox. Tip.


Jamardi
08. 12. 2021
Dát tip sveřep

Líbí se mi to. Holt loví energii jak se dá, i ze slunce.


Kamamura
08. 12. 2021
Dát tip

Žlutozelená.

Na ucpaný komín(os)

použij sirku!

 

;-D

 


Uličný:

holub! holoubku

ty zacpáváš mi celou

levou nosní dírku


Uličný
08. 12. 2021
Dát tip Kamamura, sveřep

holub - holoubku

ty se neser na hloubku

hloub klesat nelze


Biskup z Bath a Wells
08. 12. 2021
Dát tip sveřep

Moc pěkné, ptačí povídání... ;-)


Kamamura
08. 12. 2021
Dát tip Uličný

Na jatka vede řezník ovečku,

hrstička kůstek odpočívá

v mělkém hrobečku.


Gora
08. 12. 2021
Dát tip sveřep

Jestli to byly tvé první pokusy, jsou dost dobré! a určitě pokračuj... při jisté sveřeposti se vypracuješ:-)


sveřep
08. 12. 2021
Dát tip Gora

Drazí, moc vám děkuji za zastavení a zamyšlení nad mými začátečnickými pokusy o haiku ! Vidím tu smutná, že se mi nepodařilo vůbec popsat, co se mi dělo před očima: skupinky hulubů seděla v mrazivém západu slunce na lampě, hlavičkami k tomu kotouči. A roztahovali ti holoubci pomalu křídla, skoro pírko za pírkem, aby chytili do peří poslední paprsky zapadajícího slunce - ve skutečnosti teplo, samosebou, né světlo. 

Ono můj původní pocit, že haiku je vhodné psát, když je člověk líný - né jako. :) Není to pravda.


Dát tip sveřep, Gora

úvaha - kdyby se dalo za "loví" kireji (-), odpadla by námitka, že se světlo nedá ulovit, neboť by se z třetího verše stala samostatná část, odpovídající sama za sebe (ptáci výše, kteří loví by nebyli v souvislosti)


lencza
05. 12. 2021
Dát tip sveřep

Líbí se mi obě


annnie
04. 12. 2021
Dát tip sveřep

Obě moc pěkné!!! Tip a.


Gora
04. 12. 2021
Dát tip sveřep

Včera jsem četla a dnes se vracím, to druhé mne také oslovilo přesnějším zpracováním /poslední světlo mne okouzlilo, i když se nedá ulovit:-)/ a nadčasovým významem. Uvažuji dokonce o možnosti přidat kireji za loví... nebo hned za lampě.


snake_01
04. 12. 2021
Dát tip Gora

Ten druhý text je moc pěkný, striktně vzato to sice asi není haiku, ale je to povedená miniatura. Velmi se mi ten obraz líbí a myslím, že má v zimních měsících i poměrně hluboký přesah.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru