Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Súkromný koncert

03. 12. 2021
15
17
316

Špatšil šem kometu objohou jeťela

Chťej šem ji žašpívat ona mi žmižela

Žmižela jako laň u ješa v jemíšku

V očích mi žbylo jen páj žjutých penískú

Penísky ukjil šem do hjíny pod dubem

Aš pšíšťe pšijetí my uš tu nebudem

My uš tu nebudem ach pýcho mahnivá

Spieva dva a pol ročná Haňa. Žiadne Spievankovo, ani Miro Jaroš. Vyrastá na Nohavicovi, Filipovi, Lasicovi, Hegerovej. Neviem, či je to správne. Je to rozkošné a zábavné z jej ústočiek, ale podľa – pýcho mahnivá - je jasné, že textom nerozumie. Spomenula som si na Petru, keď spievala miesto –oblila jim bílý dům – hoblila jim bílý dům, a to už chodila do školy. Smejem sa na tom doteraz. Nohavica teda u nás fičí tretiu generáciu. Mišo vybehol hore pre gitaru, sadol si na schody, na zábradlí blikali predvianočné svetielka. Ku spevu sa pridali Petra a Monika. Po Komete pesnička Gottových, ďalšia a ďalšia, prestalo mi byť clivo za koncertami v Piano clube, mali sme svoj vlastný.

***

„Tešila si sa do Trenčína?“ privítam Haňu.

„Ano.“

„Na čo si sa najviac? Čo sa ti tu najviac páči?“

Čakala som, že povie schody, izbičky, bábiky Jujko a Annamájija(tak premenovala Hanku).

„Že tu máte Gabu,“ odpovie bez premýšľania.

Pocit, ako keď mi zaplaví vnútro prvý dúšok mojej obľúbenej sladučkej horúcej kávy Ricoré.

***

„Tuto ši jaškaj, ja pjídem ža tebou.“

Odbehne, vráti sa, vyskočí ku mne.

„No poď, ty moje šťastíčko,“ pritúlim si ju.

Uprie na mňa tie svoje okále, vo všetkom chce mať jasno.

„Ty ši hovojija, že šom tvoja vnučička. Tejaš šťaštíčko?“ nechápe.

„Si moja vnučička stále, ale aj šťastíčko. To sa nevylučuje.“

***

Často mi niečo napadne, keď sa hráme v podkroví. Podídem k zábradliu a zakričím na Monku. Dnes to urobila Haňa.

„Počkaj ma tu. Niečo žakjičím.“

Vybehne z izby a počujem: „Mončííí! Ja ti bjahožejám.“

„K čomu? Ja nemám žiadny sviatok.“

„Ja ti chčem jen povedať, že ti dávam, čo ti dávam a nedávam, čo ti nedávam.“

 


17 názorů

vidíš, Jožina ešte nemá v repertoári, musíme to napraviť , Evženie


Zpívat neumím, ale Tina přesto milovala mé podání Mládkových písní o Jožinovi i křečkovi. :-)


gabi tá istá
04. 12. 2021
Dát tip annnie

annnie :)


annnie
04. 12. 2021
Dát tip

No Gabi! Parádní závěr, to je naprosto dokonalý!!! Tip a.


áno, bolo to tak, Luboš

Benetka, neverím, chýbala by som ti, aj tie slzy :)


Benetka
04. 12. 2021
Dát tip

Asi Tě přestanu číst.

Jo!

Skoro vždycky potom bulím...


Kočkodan
04. 12. 2021
Dát tip

Hej (nebo raději áno? – pořád nevím, jaký je v tom rozdíl), já jsem si před časem velmi dobře povšiml, že jsem se stal najednou hlavně Kočkodanem (a Jarda Revírníkem) a nešlo mi do hlavy, co se to stalo, proč náhle taková změna. Asi celkem logicky jsem pocítil jakési lehké odcizení a určitý mírný chlad, i když se jinak sympatický a vtipný styl tvých komentářů nezměnil. Možná se vyjadřuji moc dramaticky, ale jak říkám, vrtalo mi to v šišce. Zřejmě si tedy reagovala na někoho, kdo na Písmoni zrovna velkým fanouškem užívání křestních, natož zdrobnělých, jmen není.


black :)


Zlatíčko.......„Ja ti chčem jen povedať, že ti dávam, čo ti dávam a nedávam, čo ti nedávam.“...:-))))))))))))))))


to máš pravdu, hanka, káva je len slabý čajíček na vyjadrenie toho pocitu


8hanka
04. 12. 2021
Dát tip

závidím, v dobrom, samozrejme, taký koncert, jaj, pridala by som sa hneď, aj keď môj spev by skôr Lucernu vyprázdnil :)Ked boli naše deti malé, púšťala som si často Kryla, láska od 60. rokov...mladší syn ako prváčik spieval v škole Jeřabiny, patrili k jeho naj...tiežasi  nerozumel textu, možno niečomu...

a blahoželám, kdeže horúca káva sa na niečo také nechytá...že tu máte Gabu....

*****


Renáta, my sme všetci Čechoslováci, nerobíme rozdiely medzi češtinou a slovenčinou, preto sa aj tu, na písmáku, cítim ako doma, hoci R.L. ma často niekam posielal, hlavne na slovenské litweby

vďaka za úsmev, Milan


MilanH
04. 12. 2021
Dát tip

:-)


bixley
04. 12. 2021
Dát tip

Roztomilá. Zpívání českých písniček 28 let po rozdělení Československa je krásné. Je taky kouzelné, jak děti nechápou, že vnučička, štěstíčko (a zlatíčko...) je totéž. A rovněž chápu, jak tě potěšilo, že tam má Gabu.


Ľuboško, Lucerna nie je naša méta, ale na koncerty jej tatu - učiteľa gitary chodíme/chodili sme často, keď vystupuje so svojimi žiakmi...tak verím, že aspoň ako žiačka ZUŠ bude koncertovať

Jarko, ďakujeeeem!

Všimli ste si, že vás znova oslovujem familiárne? No a čo! Komu to vlastne vadilo? Majaksovi? Ten ma ja tak nečíta :)


revírník
04. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Samá radost. Asi si ji zasloužíte, Gaba zvlášť.


Kočkodan
04. 12. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Gabi, snad se ještě dožiješ dne, kdy Haňa se svou doprovodnou skupinou poprvé vyprodá pražskou Lucernu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru