Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Adventní ráno

05. 12. 2021
14
25
592
Autor
PavelK

adventní ráno –

do tmy na chladném dvorku

kokrhá kohout


25 názorů

PavelK
20. 01. 2022
Dát tip

Šmodrcha:

Děkuji za Tvá slova, moc si jich vážím. Nemyslím, že bych texty uspěchával. tohle je spíš výjimka. Je to otázka mého vývoje, spoustu svých starších textů vidím dnes jinýma očima než dřív. Haiku není tak jednoduchá záležitost, jak se na první pohled zdá. Uvidíme kam to bude směřovat. Tvůj komentář mě moc potěšil. Díky moc.


Šmodrcha
19. 01. 2022
Dát tip Gora

Myslím, že je to velmi dobré haiku. Skutečně dobře poskládané. Je fakt, jak Můra73 podotkla, že adventní ráno je chladné vždy, takže mohlo být více sdělení čtenáři namísto zdůrazňování. Jak sám uvádíš, je to horkou jehlou. Někdy to dopadne dobře, Jako zde. Velmi dobře. Ale podobně jako u jiných Tvých haiku se domnívám, že několik dnů uzrávání textu by mohlo znamenat skutečně kvalitní poezii. Haiku je sice krátký útvar, ale zaslouží si tím více času.


Silene
11. 12. 2021
Dát tip

Taky nevím, co bude, ale sám advent asi není s to rozlišit např. mezi chladným a mrazivým ránem. I tam může být rozdíl ve čtenářském vjemu.


PavelK
11. 12. 2021
Dát tip

Můra73: Na první čtení Tvého komentáře jsem Ti dal s tím, že tam je chlad zbytečný plně za pravdu. Už si nejsem tak jistý. Pracuji s kontrastem. Nejde tu jen o svítání, jde tu i o zimní slunovrat. Proto zdůrazńuji chlad. Ale je to vážně napsané horkou jehlou, takže jak jsem psal Jitce uvidím s odstupem.

Dík.


PavelK
11. 12. 2021
Dát tip

Evženie Brambůrková: Máš pravdu, díky tomu je svobodnější než já.

Dík.


PavelK
11. 12. 2021
Dát tip

Dan TM: Je to haiku s křesťanskou tématikou, takže když se líbí někomu, kdo uvádí jako své povolání pastor, jsem spokojený,

Dík.


PavelK
11. 12. 2021
Dát tip

atkij: miváš trochu jiný pohled na text než já a to je fajn. Je to sezóní záležitost tak že, buď to zveřejním ušité horkou jehlou, nebo to nechám na příští rok, tentokrát jsem to zveřejnil na rozdíl třeba od 28 října. U haiku se snažim o co nejprostší jazyk, takže objevnějěí slovo bych nehledal, je otázkou, jestli je potřebné jak píše Katka. Uvidíme jak to budu vnímat s odstupem času. Každopádně velký dík.


PavelK
11. 12. 2021
Dát tip atkij

atkij: miváš trochu jiný pohled na text než já a to je fajn. Je to sezóní záležitost tak že, buď to zveřejním ušité horkou jehlou, nebo to nechám na příští rok, tentokrát jsem to zveřejnil na rozdíl třeba od 28 října. U haiku se snažim o co nejprostší jazyk, takže objevnějěí slovo bych nehledal, je otázkou, jestli je potřebné jak píše Katka. Uvidíme jak to budu vnímat s odstupem času. Každopádně velký dík.


Můra73
10. 12. 2021
Dát tip Šmodrcha

ta naděje ve svítání se mi moc líbí. Jitka správně upozornila na adjektivum, v časovém zařazení k adventu už je chlad obsažený a jeho doslovení působí jako snaha o dodržení formy, přesto velmi dobrý haiku text. 


Tomu zima není :-)


Dan TM
07. 12. 2021
Dát tip

Pavle, skvělé haiku!


atkij
06. 12. 2021
Dát tip

... zajímavá diskuze, pomohla mi k dalšímu významovému pojetí...díky za to ...

Jen poznámka pod čarou - adjektivum chladném - říkám si, jestli by se nepodařilo nalézt nějaké objevnější...o adventu bude vždy chladno, až na nějaké abnormality. 

Ale to je jen moje, možná zbytečné, pitváníčko. 

 


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip atkij, Gora

snake_01: ano je v tom vložená symbolika, ale prostší. Advent je v křesťanství zlom, předěl, je to vrchol temnoty, čas kdy tu světlo (Kristus) ještě není, ale blíží se jeho příchod. Ještě je tma, ale už kokrhá kohout.

Měl si na mysli Dříve než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš, přiznám se vygooglil jsem to. I tak se to dá uchopit, něco jako věštba, cyklický příchod temnoty přemáhané světlem. Advent v sobě nese symboliku naděje. Přeji vám, aby vaše temnoty, vše co vás trápí bylo přemoženo a aby vám všem ozářil cestu životem paprsek světla.


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip

Markel:dík.


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip

Lucka98: nevím, když bude příležitost zeptám se japonského managmentu v práci. Dík.


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip

Uličný: ano je to haiku na křesťanské téma, inspirací bylo kázání při nedělní bohoslužbě, ikdyž tématicky vůbec nesouvisí.

Dík Uličníku.


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip

Gora: Dík Goro.


PavelK
06. 12. 2021
Dát tip annnie

annnie :Opravil jsem, dík. I za koment.


Markel
06. 12. 2021
Dát tip

*


Lucka98
06. 12. 2021
Dát tip

Jestli pak je taky v Japonsku na advent taková zima!


Uličný
05. 12. 2021
Dát tip

Snake 01 prosím čeho je to symbolika? S trojím kouhotím kokrháním by počkal na Velikonoce.

Snad mě napadá jen pohanský zvyk kolem zimního slunovratu, kdy dívky rušily boucháním slepice, doufaje že odpoví kohout. 

Ale možná mám delší vedení, tak bych prosil o radu s tou symbolikou. 


snake_01
05. 12. 2021
Dát tip

kokrhá poprvé, zato ale ve třetím verši... symbolika je zřejmá, přesto však působí nenápadně a přirozeně (a to vůbec není snadné). T.


Uličný
05. 12. 2021
Dát tip sveřep

křesťanhaiku

zapálím další svíčku

na své menoře

 


Gora
05. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Ano... pěkné, Pavle.


annnie
05. 12. 2021
Dát tip

Pěkný obraz! Tip a.

Oprav si název a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru