Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V řádu chaosu

05. 12. 2021
9
11
349
Autor
Lyrae

S. H.

Užaslýma očima

kopíruji vláčnost tvého kroku

 

a zůstávám stát na místě

ač taháš tepnami na mých rukou

jak provázky marionety

 

Horečně dychtila jsem

 

cítit

 

že tvoje tělo rozpouští

mou bolest klidným výdechem

můj zmatek pevným stiskem

 

že ke mně mluvíš tiše jako ke koni

 

a sklonila jsem hlavu

 

Přes studené okenní sklo

jsou zvuky světa nerozpletitelné

a kontury lidských osudů nezřetelné

 

Hroutíme se do sebe

když nemůžeme ven

 

Nic nelze vyjmout zprostřed klastru

ani o tom mluvit s jinou bytostí

 

Ptám se své každodenní tmy

zda - být jedinou z tisíce -

šla bych vůbec někdy s tebou

 


11 názorů

Lyrae
23. 12. 2021
Dát tip

Myslela jsem zrovna na hudební ztvárnění chaosu z Repertoárových studií, což je můj předmět na fakultě umění... jinak stopro neřád. a každý ho má nerád. navíc :-D Díky <3


guy
20. 12. 2021
Dát tip Lyrae

většinou je chaos neřád, aspoň mně to tak vychází ...


Lyrae
07. 12. 2021
Dát tip Gora

To už asi nezměním, ta zájmena. Dám si na to příště pozor :-)

Koňský motiv :-D Hehe. Jo, tak napadlo mě to, že to může vyznít trapně. Tam je prostě otázka, jestli to čtenář pustí dál nebo se tomu vysměje. Myslím, že je to z kontextu jasné, ale koně mají prostě různé konotace. Neva. Díky!


Lyrae
07. 12. 2021
Dát tip

ahoj písmáci. dík za zastavení a za kritiku. já jsem ji teda trochu nepochopila. možná by mě spíš zajímalo, proč se vám nelíbí báseň jako celek :-)

jo a ještě. Došlo mi včera, že slovo "zrcadlíš" není úplně na svém místě. Na jednu stranu to tak myslím, jako odraz něčeho mého v něm, ale na druhou stranu tam je i aspekt nějakého nahrazení té emoce něčím jiným. Poradíte?

Napadlo mě: "že ve svém těle rozpouštíš", ale to mi přijde prozaické a neobrazné. Ergo? :-) 

Díky ještě jednou :-*


Gora
07. 12. 2021
Dát tip

Jen názor... ale od cítíš máš v každém řádku zájmeno, to bych taky nějak redukovala... ani nějak nevím, co si myslet o tom koňském motivu... no, něco se povedlo, něco méně...


Lyrae
07. 12. 2021
Dát tip

Ahoj, mockrát děkuji za revizi. Je to takhle lepší? Změnila jsem v začátku slovosled, jak říkáš. Zní to daleko vyrovnaněji. A co ta střední část? Dává to teď více smyslu?


Gora
07. 12. 2021
Dát tip Lyrae

Ahoj, tady bych prohodila slovosled:

ač tepnami na mých rukou

taháš jak provázky marionety/

ač taháš tepnami na mých rukou

jak provázky marionety

od

Horečně dychtila jsem

 

mi sedm řádků nedává smysl, potom již zas ano... jen

bych dala pozor na čtenáři

nic moc neříkající výrazy v poslední strofě...

 

za vydařenou část tip...

 

 


Lyrae
07. 12. 2021
Dát tip

ahoj písmáci. dík za zastavení a za kritiku. já jsem ji teda trochu nepochopila. možná by mě spíš zajímalo, proč se vám nelíbí báseň jako celek :-)

jo a ještě. Došlo mi včera, že slovo "zrcadlíš" není úplně na svém místě. Na jednu stranu to tak myslím, jako odraz něčeho mého v něm, ale na druhou stranu tam je i aspekt nějakého nahrazení té emoce něčím jiným. Poradíte?

Napadlo mě: "že ve svém těle rozpouštíš", ale to mi přijde prozaické a neobrazné. Ergo? :-) 

Díky ještě jednou :-*


Kamamura
06. 12. 2021
Dát tip

Prvních pět veršů? Počítá se mezi ně i řádek s nápisem "cítit"? A myslíš tím pět řádků, které se foneticky shodují poslední slabikou?

Protože jestli ano, tak pak se mi to líbí od řádky "že ke mně mluvíš tiše jako ke koni".

Jestli ne, tak... taaaak.... tak se mi to líbí od řádky... asi... no já nevím, prostě ten konec. 

Protože jestli bychom brali verše v tom smyslu, jak je chápe třeba Safián, tak v té básni pět veršů dohromady ani není.

A to se mi líbí, jsem se teď rozhodl, dávám tip. 

Já chci taky nějaké kamarády, jsem taky organický humanoid série Homo Sapiens a mám taky tydlety... emoce!!!!


Alenakar
06. 12. 2021
Dát tip

Líbí se mi hlavně prvních pět veršů a za ty dávám tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru