Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slzy, které svět neviděl

07. 12. 2021
10
8
242

 

Co se to se mnou děje? Už tak dlouho jsem neplakala!
Má duše nebude dost čistá, pomyslím si, když oči zavadí o titulek, že slzy očišťují.
Zkouším se hrabat ve vzpomínkách, chci si číst staré dopisy, vlastně už žádné nemám.
Vše, co by mi připomnělo minulost, zápisky ještě ze základky, pár fotek lidí,
kteří už tu nejsou, strávil oheň a slzy pořád nikde. Nic, co by mě rozplakalo.
Nejsem nemocná? Fuj, co mě to jenom napadlo!
Jdu, hledám, čeho se chytit, jsem prázdná, holá, nahá, sama… Svobodná!
Zvednu telefon, ten půl roku prošlý recept, zapomenutý v nejmenší kapsičce kabelky,
se snažím přetlumočit sestře.
„Kupte si umělé slzy a když to nepomůže, zavolejte.“
Konec. Divnej svět. Takový klid, co nemůže nikdo a nic narušit, jenom smrt.
Znovuzrození. Všechno přečteno, vyslechnuto, vyřčeno. Samý kecy.
Ještě že mám tu tlustou knihu, kterou nikdy nedočtu do konce.
Můžu se dívat, hledat, pátrat, vracet se pořád dokola.
Přece jen znovu mrknu na net a zmáčknu tlačítko. Křesťan! To by mohlo být něco pro mě.
Barev plná skříň, ale dnes chci slyšet zpěv.
One More Cup Of Coffee, Girl of the North Country…

Jsem znovu ve tvé náruči

Bože!


8 názorů

K3, vedle! Když je mi fajn, tak to nechci zaspat)) Záznam mám jen na těch pěti, šesti kolečkách v hlavě(za předpokladu, že mám všech pět pohromadě, popř. o kolečko víc) Di-lanovky poslouchám pouze česky a zřídkakdy. Dlouhý texty néééé, to nečtu, ale možná se přemůžu, díky


K3
08. 12. 2021
Dát tip

Jarmilo, ještě je tu jedna možnost, ze všeho se vypsat. Vzpomínky nejlíp zachováš záznamem. Bob Dylan mi udělal radost, jaká náhoda, v sobotu budu vkládat předlouhou esej o něm. Tak se máš na co těšit.


Jarmila_Maršálová
08. 12. 2021
Dát tip Benetka

přátelé, děkuji za komentáře, ale musím říst, že jsem překvapila sama sebe... asi to dělá to neosobní setkání na netu, kdy počítač neumí intonovat; chtěla jsem napsat, jak je mi fajn, jak jsem prázdná, holá, nezatížená tím vším okolo, jako nahá, jak je mi zrovna tak moc fajn... jediné slůvko, co mi v textu chybí a které vyjadřuje tu lehkost a které tam přidám je "svobodná" (myšleno svobodná v Kristu). Přeji i vám tu radost a bezstarostnost, obzvlášť o adventu a vánočních svátcích. Ani na Nový rok nekončíme. Žádná předsevzetí, jen klid, zdraví a mír v duši....


Diana
08. 12. 2021
Dát tip

Působivé. Také to řeším hudbou....


supizmus
08. 12. 2021
Dát tip

Silné, silné. Díky!


Delfín
08. 12. 2021
Dát tip

Když je mi smutno a vyhořele, zazpívám si nějakou táhlou smutnou moravskou, až se mu kanálky zaplní vláhou. Je mi čím dál víc smutno, ale najednou se přehoupnu na druhou stranu a třeba i přijde paní Músa...:-D


Benetka
07. 12. 2021
Dát tip

Ešče jeden hrnek kafého je úpa boží song!!! Yep!!! No a ináč...@


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru