Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Veverka

09. 12. 2021
19
27
432
Autor
bixley

Vystoupila jsem z metra Střížkov, vyšla z podchodu a teď si to šlapu ke svému paneláčku. Přemýšlím, co si udělám k obědu a očima přitom těkám po trávnících a rozložitých stromech.

Vtom pohledem zachytím veverku. Není to tady nic překvapivého, potkávám je často. Ale tahle upoutá mou pozornost. Není jen zrzavá jako většina veverek, co tu pobíhá, je taková zvláštně šedohnědá. Hodí po mě svým korálkovým očkem. Hned roztaju a mám chuť na ni promluvit.

„Ahoj. Jak se máš?“

To jsem tomu dala! Polekalo ji to a hned peláší pryč. Tedy čekala bych, že vyšplhá na blízký smrk. Ale nejblíž je panelový blok. Začne šplhat po kraji domu kolem hromosvodu. S úžasem ji sleduji. Veverka leze výš a výš.

„Tam už nelez, spadneš!“ volám na ni celá napjatá. Uf, zastavila se ve třetím patře a skočila na okenní parapet na nejbližším balkóně.

Neměla jsem na ni mluvit, nadávám si vduchu. Nahoru vylezla snadno, ale jak jí to půjde dolů? Zachytí se drápky? Chvíli ji ještě pozoruji, ale protože zůstala na parapetu sedět, nakonec odcházím.

Zatímco si vařím k obědu těstoviny a dělám si na ně omáčku, myslím neustále na veverku. A pak mi to nedá a zazvoním u sousedky. Ta má ráda všechna zvířátka. Svěřím se jí se svými obavami.

„Nebojte se, já myslím, že sleze, ony jsou šikovný,“ chlácholí mě.

Po obědě vyrazím na nákup velkou oklikou „kolem veverky“. Pohlédnu do třetího patra. Je tam pořád! A to už uplynula hodina a půl. Hele, teď přeskočila na zábradlí a dostala se na vedlejší balkón. Ale dál už jí to nepůjde. Následující balkón je zasklený. Jak si poradí?

Náhle se rozhodnu. Beru mobil a začnu vyhledávat telefonní číslo. Tady: Záchranná stanice Praha. Ozve se ženský hlas.

„Dobrý den, já jsem na Proseku a jedna veverka tady vylezla v Rumburské ulici do třetího patra a asi nemůže dolů…,“ informuji pracovnici překotně.

„Ano, na Proseku veverky jsou. My tam občas pro ně chodíme, ale dokud nás majitel toho bytu nezavolá, tak se tam nedostaneme. Řekla bych, že se uklidní a pak sleze.“

Poděkuji za informaci, ale moc v pohodě nejsem. Vrátím se s nákupem domů a pustím si televizi. Je tam přírodní dokument o zvířatech a ptácích u jezera Balaton. Místo pobíhajících šakalích mláďat ale vidím veverky. Vzdychnu a znovu vyrazím k veverčinu paneláku. Už se začíná šeřit. Koukám do třetího patra div si oči nevykoukám. Veverku nevidím. Že by se dostala dolů?

K mé radosti se objeví sousedka, která venčí svého jezevčíka.

„Tady byla!“ volám na ni. „Ale už tu není.“

„No vidíte, tak už je určitě ve svém pelíšku,“ směje se a já konečně pocítím úlevu.

 


27 názorů

bixley
11. 12. 2021
Dát tip

alegno, zeledo, díky za tipy.


bixley
10. 12. 2021
Dát tip

Karle, to je možné. :-) Díky.


K3
10. 12. 2021
Dát tip

...v duchu...   Třeba se svezla okapem:).


bixley
10. 12. 2021
Dát tip

fialko, díky.


bixley
10. 12. 2021
Dát tip

To je právě to, že jsem ji tím pozdravem vyplašila. Díky, Evži.


Máme veverek v lesíku dost. Mohu dojít hodně blízko, ale většinou je někdo hlučný vyplaší.


bixley
09. 12. 2021
Dát tip dievča z lesa

Bodejť by ne dievča, vždyť jsi z lesa! :-)


veverička šikovníčka ... veru aj ja by som mala obavy a bola zvedavá, či už je všetko v poriadku*


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

janino, díky za tip.


bixley
09. 12. 2021
Dát tip Gora

jamardi, to jsem ráda.

kamamuro, moc hezká báseˇ. Díky.

Ireno, taky jsem si na vaši kočku vzpomněla...


Gora
09. 12. 2021
Dát tip

Renato, taky bych se bála o "němou tvář"... vždyť tu naši kočku Korat sundávali hasiči se stromu až pátý den... dobře, že slezla sama!


Kamamura
09. 12. 2021
Dát tip

Ve veverkasínu,

dám všechny své ořechy na černou.

Večer pak ve větvích modřínu

uplácím lásku svou nevěrnou. 


Jamardi
09. 12. 2021
Dát tip

Jsi hodná, že jsi se tak o veverku zajímala. Ráda jsem četla. :)


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

Čudlí, díky.


Čudla
09. 12. 2021
Dát tip

Milé /*


Kočkodan
09. 12. 2021
Dát tip

 

Abak, jeste nevím, zatím trénuji výdrz na záchodovém prkénku. ;-) (aspon tedy predpokládám, ze byl dotaz smerován na me)


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

Díky, Milane


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

Okamžiku, díky za tip.


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

blacki, zato byl happyend!

abakus :-))


Abakus
09. 12. 2021
Dát tip

Ako dlho vdržíš  sedieť na parapetnej doske?


ufufuf....také jsem si oddechla.......bylo to docela napínací.-)))))...když to řekl Jarda...je to na stopro:-)))))


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

Marcelo, díky za pochopení.

Kočkodane, to by mi teda buřt nebylo! Ale určitě bys to zvládl, kočkodani jsou taky šikovní...


Kočkodan
09. 12. 2021
Dát tip Gora

 

Také jsem rád, ze se zástupkyni fauny nic nestalo. A chválím te za onu starostlivost. (i kdyz i lehounce zárlím – kdybych na balkón vylezl já, to by ti bylo urcite burt…)


Marcela.K.
09. 12. 2021
Dát tip

Naše Verunka má ve skautu přezdívku Veverunka, ve škole značku Veverky... můžu tě ubezpečit, že veverky jsou opravdu velice šikovné a poradí si v každé situaci ;-)


bixley
09. 12. 2021
Dát tip annnie

Jardo, díky, doufala jsem, že mi to objasníš. :-)

annie, taky díky.


annnie
09. 12. 2021
Dát tip

Miluju veverky. Děkuju za zprávu ze života jedné z nich :)

Tip a.


revírník
09. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Renato, nemusíš se bát. Ony jsou opravdu šikovné, lezou dolů stejně zručně jako nahoru. Mají k tomu přizpůsobená zápěstí, takže jim to nedělá potíže. Ale stejně je hezké, že si o zvířata děláš takové starosti.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru