Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sokol

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
09. 12. 2021
17
13
385
Autor
Gosiorowski

       aj let sokola

       môže byť iba tieňom 

       rúk na stene


13 názorů

PavelK
17. 02. 2022
Dát tip

Je to trochu jinak uchopený haiku. Přimlouval bych se za úpravu navrženou Můrou73.  Doladí se forma a zůstane neobvyklá poetika.

Pěkný.


Alenakar
10. 02. 2022
Dát tip

Silenko,

vždy mě fascinovalo, že zakladatelé Sokola, oné "bytostně české" organizace byli vlastně počeštění Němci a samotná tělovýchovně branná organizace byl prvotně němečký vynález. Jindřich Fugner ani Josef Mánes se nikdy ani pořádně nenaučili česky, ale v českém vlastenectví asi bylo cosi pro ně velmi romantického, co je velmi fascinovalo.   ...A sokol se vyskytuje velmi často v našil moravských písních jako Sedí sokol na javori nebo Zaleť, sokol, biely vták atd. 


Silene
08. 02. 2022
Dát tip

(Alenakar: Alenko, a nemohl by někde v pozadí za volbou pojmenování stát právě všeobecný, úspěšný systém výstavby veškerých obdobných organizací, jakými jsou Junák, Pionýr, Orel, leč právě i Sokol? Sama píšeš velmi trefně, tělovýchovně brannou. Vojenský princip, záloha, tábory proti sobě. Ovšem jsi větší znalec než má maličkost. 

To žes mi opět připomněla, díky.) 


Alenakar
07. 02. 2022
Dát tip

Gosiorowski,

je to krásné haiku. Kamamury si nevšímej. Dal si sice japonské jméno, ale o haiku neví ani ň.


Alenakar
07. 02. 2022
Dát tip lawenderr, Silene, Gora

anděli,

sokol je nejrychleší tvor na této planetě. Létá dokonce rychleji než anděl. Při urychleném pádu - útoku vyvine rychlost až 300km/h. A je to brutální zabiják. Uloví za letu ptáka do velikosti jeřába tím, že mu klove do hlavy. Na rozdíl od jiných dravců totiž nezabíjí kořist pomocí pařátů, ale zobákem.   O sokolovi by se dalo mluvit celé hodiny. ...Je zvláštní, že Miroslav Tyrš nazval svou tělovýchovně brannou organizaci podle zabijáka a nikoli podle holuba. A pak, že jsme holubičí národ!


Kamamura
04. 02. 2022
Dát tip

Je to pěkné, ale není to haiku. 


excelentní


Alenakar
23. 12. 2021
Dát tip

Moc pěkné. Ani sovy někdy nejsou tím, čím se zdají být. Tip.


cassy
11. 12. 2021
Dát tip

vyjádření, se kterým si občas zahrává každý z nás...jenom ho nedokázal tak přesně vyjádřit...


Můra73
10. 12. 2021
Dát tip Gora, PavelK

Krásný obraz, žitý, nevyumělkovaný, a přesto působivý. Možná bych navrhla drobnou úpravu pro zdůraznění zlomu v plynutí textu

   aj let sokola

   môže byť iba tieňom -

   rúky na stene

 


annnie
09. 12. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Aj tieň na stene

môže byť pře niekoho

letom sokola

 

Promiň případné chybky. Pěkné. Tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru