Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STŘÍPKY SNĚHOVÉ . . .

09. 12. 2021
27
50
886
Autor
blacksabbath

Tolik krásných obrázků
tolik krásných vloček
Peřinbaba neúnavně
natřásá.

Přistála za límec - smích
uličník - sníh!
Ještě...
tři velké na sebe
hrnec, uhlí, mrkev
a koště!
Nevadí ani mráz
zaťatý za nehty.

Poprvé na sněhu
bác utiší
náruč maminky.

Krmítko houpy-hou
lítý boj
sýkorek s vrabci.

Dál beze slov padá
tíha větví skloněná
všechno je tak čisté
v zadumaném tichu

pohádka
růžové tváře
hrnek šípkového čaje ...


50 názorů

kamínky, větvičky....čepice ze sněhu:-))))))


Andreina
22. 01. 2022
Dát tip

S mrkvičkou místo nosu, uhlíkové oči a knoflíky a hrncem na hlavě?


Jasně....stavím.....stavím dobře - stavím ráda:-)))))


Andreina
22. 01. 2022
Dát tip

Stavíš huhuláky?


Andreino....u nás sníh je....sice drží dva, tři dny a pak je zase čvachtanice.....ale já si ho užívám....tedy dokud můžu


Andreina
21. 01. 2022
Dát tip

Ivi, obrázek krásný, jen mi je z něho trochu zima. 

Verše se rovněž povedly, ale někdy mám pocit, že tento druh tvorby by měl patřit do kategorie sci-fi, fantasy nebo mezi pohádky, protože sníh bude bude již jen tam. Zbydou nostalgické vzpomínky těch, kteří ještě pamatují...


jjj....Zeanddrich....mně by stačilo tři...jaro, podzim, zima.....díky


Al Jal....díky za tvou stopu u dílka


 

Občas mne napadne, že si mnohdy moc neuvědomujeme, jaké štěstí máme v tom, že se u nás (alespoň prozatím tedy :) ) střídají čtyři rozdílná období roku, třeba narozdíl od částí zeměkoule, kde je pouze období deště, a   období sucha :)

 

((...)).


Nani...posílám pozdrav a objetí....děkuji!!!


Alen....a to je móóc dobře:-)))))


úplně přeně K3.....děkuji za kukýnko a užij si sm(n)ích


Alenakar
13. 12. 2021
Dát tip

blackie,

taky přeju předčasně krásné svátky. Letos je ale knihovna otevřená kupodivu až do 23.12., takže tentokrát na Písmáku, covid necovid, ještě pobudu.


K3
12. 12. 2021
Dát tip

Když je sníh a k tomu dětský smích, je to kouzelné.


Al......děkuji za tvou stopu u dílka.....


8hanka.....děkuji za souznění...."papajkov"....to je krásné slovo:-)))))))


8hanka
11. 12. 2021
Dát tip Gora

zima vo mne vyvoláva pocity, aké sme mávali v detstve, radosť z prvý ch vločiek, prechádzky v padajúcom snehu, naše stopy ako prvé v nedotknutej perine,  teraz aj množstvo fotografií, snaha  čo najviac zachytiť prchavú krásu...z parku mám podobné foto tvojej...a krmidlo mám na okne, aby som videla na papajkov:)

***********

 


lenczo......vonoto hřeje zhuvnitř:-))))))

cassy........to víš....vnoučata....s tím nejmladším je to zatím jen "tyjo, bé, haf a bác.."..:-))))

zelendo....děkuji za zanechanou sněhovou kouli:-)))))

Přeji vám krásný adventní čas a děkuji!

 


cassy
11. 12. 2021
Dát tip

mám takový pocit...že krůček po krůčku...směřuješ na stránky...slabikáře...


lencza
10. 12. 2021
Dát tip

Krásné náladovky. "nevadí ani mráz zaťatý za nehty"


Jarmilo:-)))) to je paráda:-)))))))....děkuji za milou sněhovou kouli


Jamardi
10. 12. 2021
Dát tip

Moc pěkné zimní obrázky. Znám je. :)


Aru
10. 12. 2021
Dát tip

přívěšek jsem nečetl, ale je pravda, že ho používám na klíče :D


:-)))))že ty jsi zrovna teďka  - jako já - -četl Přívěsek od Alenakar?....ne zalitej šípkovej - čaj


Aru
10. 12. 2021
Dát tip

zalitej jako v pryskyřici? :D


blacksabbath
10. 12. 2021
Dát tip MilanH

Milane...právě jsem uvařila...chceš do hrnku trochu rumu?...:-))))

netWoore...vidím tě:-)))).....dík


Alenakar.....já měla jen kotníčkové a tudíž sníh nejen za krkem.....snad letos na vánoce bude....věřím tomu.....:-)))....děkuji a přeji pohodové dny!


MilanH
10. 12. 2021
Dát tip

... bych si dal :o)


maruško...to je krása....u nás nasolili chodníky, tam to už švachtá....ale jinak bílo, bílo, bílo.....děkuji a užívej si pohodové dny!


F.M.R.C.....kdyby za oknem......já v tom sněhu skotačila s vnoučaty:-)))))


Aruúúú...a já se tak snažila, aby mě nikdo neviděl:-)))))....já mám právě zalitej:-)))


blacksabbath
10. 12. 2021
Dát tip javavia

javavia....děkuji za návštěvu:-)))) jsem ráda, že se ti líbí


dievča...hej zpoza límca.....studil, uličník..:-))))......hážu ti také jednu kouli..chytej:-))))


Alenakar
10. 12. 2021
Dát tip

Včera celý den a pak i v noci to u nás vypadalo jako na tvé fotce... Nádhera, jen jsem si musela poprvé obout vysoké boty. Jinak bych se do knihovny ani nedostala... Kdyby to tahle vydrželo až do vánoc!    Tip.


U nás je sníh stále ještě čistý, ale o kus níž už je to šedivé.


Lili.
10. 12. 2021
Dát tip

Obrázky z pohádkové zimy za oknem v teple.


Aru
10. 12. 2021
Dát tip

ivííííí, neschovávej se za tím stromem u lavičky, vidím tě :D:D:D

i u nás sněžilo, heč ;D

no, vidíš, čaj, přes den si ho musím udělat.

pěkně zimní iví ;)


javavia
09. 12. 2021
Dát tip

Krásná*


pekne si to vytriasla spoza límca ... uličník jeden ešte ponocuje ... je to nádhera***


blacksabbath
09. 12. 2021
Dát tip annnie

Jardo....rum ...... do šípkového čaje.........

Luboši....hodím ti kouli za krk - smajlík s koštětem

ann ....... s vnoučaty to je zábava

Děkuji vám!!! Krásný večer!!!

 


Nikolasi....

frk..............

děkuji vám za nakouknutí sněhové koule:-))))


annnie
09. 12. 2021
Dát tip

Tvůj básňo-sněho-obraz je lepší než sněho-realita, aspoň než ta moje dnešní :)

Tip a.

 


Kočkodan
09. 12. 2021
Dát tip

Ivi, trochu mě u tebe překvapuje, že jsi neměla (pozor, teď přijde lidová mluva) koule a v dílku se přímo neobjevily. (je mi jasné, že vytrhneš sněhulákovi koště a zvalchuješ mi s ním hřbet)


revírník
09. 12. 2021
Dát tip

A k čaji trošku kořalky...


Renato, Honzo......také jste zachumelení?.....děkuji za vaše sněhové koule:-))))


bixley
09. 12. 2021
Dát tip

Momentky, ze kterých se skládá zima. Nádhera!


blacksabbath
09. 12. 2021
Dát tip Gora

Irčo...na haiku je třeba znalosti a talent!......to jsou jen střípky z dnešního odpoledne a podvečera.....musela jsem si pospíšit... abych z očí dala do písmenek a na nic nezapomněla:-))).....děkuji a přeji pohodově-klidný večer!!!!


Gora
09. 12. 2021
Dát tip

Pěkná pocitovka skvělé pozorovatelky... napadá mě /krmítko/, že formou spěješ k haiku :-)?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru