Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když nemůžeš

10. 12. 2021
13
17
395

„Peti, vstávaj! Dnes musíme ísť do roboty o čosi skôr, nasnežilo.“

Vyberám zo skrine šnurovacie topánky s protišmykovou podrážkou. Breh z dvora na ulicu vytlačím, je dlhý tak akurát, aby mi vystačili sily. Chodníky pred bytovkami neodhrnuté. V Pardone napísali, že chodníky patria mestu. Odvtedy sa nikto lopaty nechytil. Kedysi sa obyvatelia báli pokuty, odpratávali sneh skoro ráno. Prihrbím sa, zapriem do vozíka, dávam si pozor, aby netrpela krížová chrbtica. Predné kolieska sa zabárajú, ale nie natoľko, aby som musela ísť na zadných kolesách. Postupne spomaľujem. „Dáš to?“ pýta sa Petra.

„Když nemůžeš, tak přidej víc, zakřič prostě z plných plic, slovo nejde, neexistuje,“ zanôtim udychčaná.

Petru to rozosmeje. Prichádzame k Lidlu, zabočím na Považskú, tam je chodník o trochu v lepšom stave. Prichádzame k chránenej dielni, ejha. Bránka zaviata, ale otvoriť sa dá.

„Toto nedáš, mama!“ zapochybuje Petra.

Vynorí sa mi scéna z filmu Ženy v běhu.

„Já...se...o tebe....po sta ráááám.“ Hrdinka padá k zemi, ja nie. Sneh je ľahučký, panenský, nikým neprešľapaný, ide to.

„Mami, ty si geniálna! Nestrácaš humor ani v kritických chvíľach,“ smeje sa Petra. Táto scénka patrí k jej obľúbeným a Mirai s pesničkou Když nemůžeš...rovnako.


17 názorů

gabi tá istá
10. 12. 2021
Dát tip revírník

Luboš, chvíle, keď ju rozosmejem, sú vzácne, väčšinou ju môj humor nasiera, ale mne pomáha žiť


Kočkodan
10. 12. 2021
Dát tip Gora

„Mami, ty si geniálna! Nestrácaš humor ani v kritických chvíľach,“ smeje sa Petra.

Domnívám se, že slova tvé nejmladší dcerky obsahují – mírně řečeno - přemnoho zrn pravdy.


zdravím vás, kamaráti

fmrc, Mirai je vo veku, že ešte nepočíta s touto alternatívou...možno za pár rokov bude spievať - když nemůžeš, tak nemůžeš :)


Lili.
10. 12. 2021
Dát tip

Když nemůžeš,tak...jsi asi z formy.Ale tip udělím a tleskám.Vydařené počteníčko:-)


I když nemusíme, chodník stále uklízíme. Čistič od města najede až za polovinou chodníku. Ten zbytek asi není jejich. A ten za rohem je vlastní, to je ten, co byl vytvořený omylem a nyní je náš. Jsem raději, když nesněží.

Ale s písní a humorem to jde lépe :-)))


bixley
10. 12. 2021
Dát tip

S humorem jde všechno líp... :-)


Andělka1
10. 12. 2021
Dát tip

***


annnie
10. 12. 2021
Dát tip

:) :) :) :) :) :)


pozdravujem aj dievčinu z lesa 


gabi tá istá
10. 12. 2021
Dát tip Gora

jáj, do svahu! ja že čo nechápeš na brehu, sorry :)


annnie
10. 12. 2021
Dát tip

Aha, tak jsem si to vygůglila. Jako že do svahu... V češtině břeh v tomhle významu nemáme, pouze jako okraj vody (břeh řeky, moře, rybníka)


úžasné***


annnie, bývame v bytovke, na 1.poschodí, Petra sa drží zábradlia a mňa, zíde po schodoch dole do garáže, kde ju posadím do vozíka, vyjdeme von na dvor a potom ju musím vytlačiť briežkom na ulicu

pozdravujem - aleša, black, aj usmiateho Milana :)


MilanH
10. 12. 2021
Dát tip

:-)


annnie
10. 12. 2021
Dát tip

Omyl, ségra. HRDINKA jsi tady ty.

Co myslíš tím breh???


ty si geniálna!......zanôtim udychčaná.....lebo som...tlačila s tebou:-)))))))))


když nemůžeš, tak můžeš ještě třikrát. Parašutisti sedmkrát...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru