Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až nebude

Výběr: Gora, snake_01
12. 12. 2021
55
50
1593
Autor
a2a2a

 

 

Dopisy 

Píšeš, že konečně jsi mezi svými
a už trochu rozumíš. Tady se

všechno změnilo.

Noví majitelé domek přestavěli,
a tam, kde mělas lavičku,
stojí pergola.

 . . .

A hruška?

 

Trubice z vysavače (Valentýnce)

Chvíli lesní roh, mikulášská berla, tu
koště čarodějnice, hůlka kouzelníka,
a když koukáš dalekohledem,


Dědo, jak vypadá Ježíšek?

Jako ty, když přišlas na svět
a všichni se radovali.
. . .

Jednou ti řeknou, že není...

 

Půlnoční

Z hrníčku vysype úspory, každý dárek
zabalí zvlášť a s napětím sleduje,
co vnoučata.

Až odejdou, pokoj potemní, jen občas
po stropě projede tramvaj. 

Ze tmy se noří první tváře.

 

 

 


50 názorů

kadeřavá
09. 09. 2022
Dát tip

Moc se mi libila


a2a2a
07. 07. 2022
Dát tip

Predrag_Tomič, Oran a Zeanddrichh E. děkuji. Na Písmáku jsem poslední půlrok v podstatě úplně pasívní, o to víc mne potěší každá návštěva.


Skvělé

(Dopisy nejvíc asi..)


oran
12. 06. 2022
Dát tip

Pěkné Jiříku.


a2a2a
17. 03. 2022
Dát tip

snake_01, díky jak za tip a výběr, tak za rozšíření mých znalostí o významu slov, děkuji také za návštěvu a tip patricii w., sokolu a lípě a MilanoviH.


snake_01
17. 03. 2022
Dát tip

Dávám výběr za Půlnoční. To je opravdu povedený text. Silně eliptický a trochu enigmatický, ale tak to mý být.


patricia w.
31. 01. 2022
Dát tip

dobré .*)


a2a2a
10. 01. 2022
Dát tip sveřep, Gora

Dodatečně děkuji dalším milým návštěvníkům a na prahu roku 2022 hodně síly odolávat skepsi a nástrahám.


64T.B.S.
10. 01. 2022
Dát tip

Moc hezké Tip


Gabriel V.
31. 12. 2021
Dát tip

První lehce nostalgická, druhá hezky sentimentální a ta poslední decentně metaforická. Tak sleduji, že tyto kompoziční básně tu mají skvělou živnou půdu... :)


atkij
17. 12. 2021
Dát tip

Děkuji, jsem potěšena z textového návratu:)


Marcela.K.
15. 12. 2021
Dát tip atkij

já byla první? ;-)

Souhlasím s atkij... on ten tvůj závěr měl hodně společného s mým ZEPTEJTE SE DĚTÍ.  Jirko, to přece není o "vnucování víry", ale o uvědomění si, že láska je především o dávání  a to je to důležité, k čemu nás vede právě Ježíšovo učení.


a2a2a
15. 12. 2021
Dát tip atkij

Jituško, jsi už druhá, takže hlas lidu - hlas boží


atkij
15. 12. 2021
Dát tip Marcela.K.

No a vidíš, mně právě tato dialogická věta přišla taaak kouzelná.  Je v ní tolik lásky. A v kontrastu s dovětkem (který si představuji jako nahlas nevyřčený, jen v té chvíli jen pomyšlený, protože na realitu ještě pár let čas) na mě emocionálně velmi působila.  


a2a2a
15. 12. 2021
Dát tip

Jituško, v zásadě není změněna, ta původní verze ...jako ty, když přišlas na svět a všichni jsme se radovali... není podstatná a řekl bych, že i trochu laciná. A závěr, který byl, tuším, :::Jednou tě přesvědčí, že není. Snad neuvěříš... je takový doslovný a trochu i navádějící. Místo toho jsem za ...není... cíleně napsal tři tečky jako odkaz na to, ať si to každý probere sám.

 


atkij
15. 12. 2021
Dát tip

Valentýnka je změněná....ach...


Zbora
14. 12. 2021
Dát tip

Jirko, často to tak bývá, že texty, které leží autorovi na srdci zas tolik čtenářů neosloví. Ale to poselství, které k němu připojuješ je správné. Jenže člověk by si ho měl číst každý den, aby v ukrutném běhu věcí stále nezapomínal. Já zapomínám pořád.


a2a2a
14. 12. 2021
Dát tip

Ano, Stará kolonie, dnes tam z asi 15 barků stojí už jen dva nebo tři a ty jsou zrekonstruované.


Já jsem to myslela spíš tak, že jsi měl odvahu kouknout se do míst, která jsou spojená s dětstvím, i když tušíš, že už vypadají úplně jinak. Na nové obyvatele jsem to moc nevztahovala :) Bylo to ve Studence?


a2a2a
14. 12. 2021
Dát tip

Theo, to nebylo v Ostravě, ale v mnohem menším městě, takže i nebezpečí bylo menší, ale tehdy mi to vůbec nepřišlo, spíše jsem měl hloupý pocit, jak mé vysvětlení přijmou, ale kupodivu, i kdybych neměl fernet, nejspíš by mi vyhověli. I darebáci, teď tvo nemyslím na ty mé nezaměstnané, dovedou být vnímaví.


A2a2a - tak to je síla. Byl jsi odvážný, že ses tam vypravil.


a2a2a
14. 12. 2021
Dát tip Gora, Thea v tramvaji, Janina6, 8hanka

Remi, Janičko, Hanko, moc díky za ty reflexe. Dům, kde jsem se narodil já, byl to prvorepublikový dělnický činžák, zbourali. Už jako dospělý jsem s láhví fernetu poprosil současné obyvatele, šlo o nezaměstnané, zda bych v tom bytě deset minut mohl pobýt. Šlo o 1 + 1. Seděl jsem v rohu, kde měla stát má postýlka a zmocnil se mne takový smutek, že jsem odešel po třech minutách.

 

Zbourali rodný dům

 

Barák z režného zdiva, WC na pavlači, venku

vodovod. Nepamatuji se, byly mi dva, až později

klepu na přízemní byt a za láhev fernetu

jsem znovu král.

 

Plechové sklady, potrubí, kroky v kopřivách.


8hanka
14. 12. 2021
Dát tip

rozochvel si v nás spomienky...všetky pôsobia veľmi silno, za každou je skrytý aj môj príbeh...rodičovský dom so záhradou  majú nových majiteľov, všetko, čo som tam milovala, je preč...dom prestavaný, moje okno, kde som sedávala, veľký orech, jablone, maliny...všetko je preč...a môj starší syn sa až v škole nešetrným spôsobom dozvedel od spolužiakov, že Ježiško nie je... a mladší veril na Mikuláša ešte v 7 rokoch...a posledná...možno to čoskoro  čaká aj  mňa, iba električky nebudú chodiť okolo...


Janina6
14. 12. 2021
Dát tip

Jiří, máš pravdu s tím vyprávěním dětem o Ježíškovi. A pro mě jsou i "Dopisy" velmi silné, jen hodně smutné... "noví majitelé domek přestavěli" je pro mě tak bolestná zkušenost, jakou asi pochopí jen ten, koho se taky týká.


a2a2a
13. 12. 2021
Dát tip

avi, zapomněl jsem.


a2a2a
13. 12. 2021
Dát tip

ještě avi


a2a2a
13. 12. 2021
Dát tip Gora, K3, blacksabbath, Janina6

Je na čase, abych poděkoval a činím tak rád ani ne tolik, i když také, za vaše tipy a Irence za výběr, ale zato, že přijdete a ke všemu jste shovívaví. Děkuji Vám.

Někteří z vás označili třetí text za ten, který se nejvíc líbil. Neměl jsem s ním příliš práce, jen jsem zaznamenal, co řadu let prožívám.

Nejvíce mi však na srdci leží druhý text Valince, protože člověk snadno přejde z pohádky do života, ale neměl by se jí vzdát a když má tu možnost, vyprávět dál. Občas jsme sami Ježíšky, a pohříchu na to zapomínáme. Nejde o nepokoru, jde o veliký a možná rozhodující kus naší autentičnosti, a nesmíme ji zapírat, už proto, aby se ti okolo cítili bezpečněji. Hezké Vánoce.


zvedavec
13. 12. 2021
Dát tip

niet čo dodať... je to sila

rada som čítala


takto sa mi páči viac...netreba navádzať, či veriť, alebo neveriť, nech si každý dôjde k viere či neviere sám...aj dieťa


Alenakar
13. 12. 2021
Dát tip

Dnes si tu připadám jako ve světě z miniatur, v klipovém světě... Možná, že nejdůležitější složkou současných filmů je střih. Tip. 


Zuzulinka
13. 12. 2021
Dát tip

beze slov


K3
12. 12. 2021
Dát tip

To se mně opravdu hodně dotklo. Celé.


Janina6
12. 12. 2021
Dát tip

Nádherné, Půlnoční pro mě nejvíc...


Delahaye
12. 12. 2021
Dát tip

Jako ostatní mě nejvíce zasáhla ta  poslední .. 

 

T.


Marcela.K.
12. 12. 2021
Dát tip

No, mně se ta včerejší verze ale líbila víc ;-)

Děkuji za vysvětlení a přeji Valentýnce, aby neuvěřila těm, kdo ji budou tvrdit, že Ježíšek není :-)


Ta poslední je nej!


Marcela.K.
12. 12. 2021
Dát tip

Nebylo to včera nějak jinak - nadpis a taky závěr té druhé ?


Norsko
12. 12. 2021
Dát tip Thea v tramvaji, Abakus

Doporučil bych aspoň jedno sprosté slovo. Moc hezké


Abakus
12. 12. 2021
Dát tip

mne sa  to páči, možno práve preto, že poznám aj horšie konce v živote a na niektoré mi stačí kuknúť cez okno.  


Lerak12
12. 12. 2021
Dát tip

Všedním úhlem pohledu dne. Výborná práce a líbí se mi to.


cassy
12. 12. 2021
Dát tip

odjištěné jako nálož...v domě kde bydleli prarodiče...dnes hrají mariáš...ne jako my o krabičku sirek...o desetníky...když zavzpomíná pumpa...je to pořád jen pot...a voda...


Zbora
11. 12. 2021
Dát tip

Půlnoční


Nádhera!


Markel
11. 12. 2021
Dát tip

líbí moc, jsem taky vnoučatová *


Oldjerry
11. 12. 2021
Dát tip

Paráda.  úplně bolí, že nemohu... že nesmím!! závidět....


zrelé verše, na také si treba odžiť svoje


blacksabbath
11. 12. 2021
Dát tip Gora

Nádherné verše!!!!!....nejvíce mě dotkla ta poslední......


Jamardi
11. 12. 2021
Dát tip

Co má cenu pro  jednoho, nemusí mít cenu pro druhého. Je dobré o tom  mluvit, hodně věcí  je tak možné pochopit.


Gora
11. 12. 2021
Dát tip blacksabbath, zvedavec, Zeanddrich E.

Díky za tvé kouzelné básně o "obyčejných" lidských věcech.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru