Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svoboda ?

13. 12. 2021
22
22
832
Autor
Alenakar

Snad po delším čase opět šansonový textík.

 

 

Už o samotě týdny žiju si.

V mém adresáři chybí tvoje jméno.

Už večeře ti vařit nemusím,

jen málokdy mám vzorně uklizeno,

 

když na pohovku s kočkou sednu si

a poslouchám, jak spokojeně přede.

Klid... Ať si liják venku rámusí.

- Proč ovládnout se nikdy nedovedem,

 

než hloupá hádka lidi rozdělí

a ukvapená slůvka lásku zradí?

Čas nevrátíme... Další neděli

smím jenom kočku rozpačitě hladit

 

a minulost se z hlavy vytrácí

a podzimní déšť na skla oken padá.

Nic nemusím.  Nic nemám na práci

a přece chci mít zas někoho ráda.

 

 

 


22 názorů

Alenakar
03. 01. 2022
Dát tip

F.M.R.C.,

půl života jsem byla vrbou. Možná se dokážu vžít do takových situací.


Lili.
01. 01. 2022
Dát tip

Máš vskutku cit pro takový typ umění.


Alenakar
23. 12. 2021
Dát tip

zzlatý,

moje hrdinka je ale odhodlaná s tou samotou něco udělat. A odhodlání je základem pro změnu.    Moc děkuji za koment i za tip.


zzlatý
21. 12. 2021
Dát tip

Smutné, ale moc pěkné... samota je zlá...


Alenakar
17. 12. 2021
Dát tip

javavio,

měla jsem modrého kartouzského kocoura patnáct let. Taky jsem kočkařka a ne psářka. Psi mi sice nevadí a mají mě rádi, ale kočky mě vyloženě baví.


javavia
16. 12. 2021
Dát tip

Alenko melodii v básních máš...a ještě k tomu i obsah, který mě oslovil....nejen tu.,.

A kočky jsou spřízněné duše (mám dvě:-)))


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

javavio,

díky. Textíky, které neskládám na nějakou melodii, mají tu výhodu, že si hudbu může každý domyslet sám.


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Evženie,

hrdinka tohoto mého textíku je optimistka. Stále doufá. ...To hrdinka mého dnešního textíku už ani nedoufá. Nechce být vlezlá, nechce se nikomu vnucovat.


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Marku,

díky za koment a za chválu.


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Radku,

pochopil jsi mě dokonale. Právě o ten odstín nálady mi šlo. Hudbu si může domyslet každý sám - takovou, jaká se líbí jemu.


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Čudlo,

ale to je přece jen text pro písničku. Není to o mně.


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Janino,

já jsem spíš na ploužáky. Ten temperament nechávám jiným. 


Alenakar
16. 12. 2021
Dát tip

Abakusko,

textaři mají tu výhodu, že se musí spíše sžít s představami skladatele nebo že píšou svůj text tak říkajíc "do pusy" nějakému konkrétnímu zpěvákovi nebo zpěvačce. Písnička je prostě výrobek, na kterém se podílí více lidí a textař na ní má podíl dost významný. Navíc v něterých textech, například Nohavicových nebo Horáčkových přežívá poezie. Texty jsou takové refugium pro skutečnou poezii.


javavia
15. 12. 2021
Dát tip

Paráda, moc pěkný rytmus ( to se dá i zhudebnit) 


Nikdy dopředu nevíš, co pěkného na tebe čeká.


Muamarek
14. 12. 2021
Dát tip

Je to zpěvné a má to obsah. Takováto tvorba je vždy vzpruhou...


R. Kedar
13. 12. 2021
Dát tip

Z mého pohledu hezky zachycený moment. Dále se mě hodně líbí forma, kdy i přes absenci výrazných lyrických prvků jsi dokázala vystihnou určitý odstín nálady a duševního rozpoložení


Čudla
13. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Neztrácej naději. /*


Janina6
13. 12. 2021
Dát tip Karel Mácha

Jako jo, hezký. Mně by se akorát líbilo, kdyby v tom bylo víc temperamentu. Je to takové bezbarvé. Buď ji ten rozchod ještě doopravdy štve a trápí, a v tom případě je to příliš poklidné vyprávění, anebo je jí to už šumafuk, a v tom případě vlastně nemá proč o tom mluvit...


Abakus
13. 12. 2021
Dát tip

To máš ešte dobré, ja sa vyhýbam písaniu o sebe, a je tam aj tak vždy viac než by som chcela. Mám dve mačky a tiež netrpím obsedantným upratovaním. 


Alenakar
13. 12. 2021
Dát tip Gora

Diano,

je to jen textík. Já o sobě vlastně nikdy nepíšu. Jsem velmi stydlivá.


Diana
13. 12. 2021
Dát tip

Tak zatím máš kočku ;-) Promiň, určitě zas potkáš lásku, a bude líp. To ti ze srdce přeji. Napsáno moc pěkně, hezká forma, chce to jen hudbu... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru