Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S končícím rokem

14. 12. 2021
13
24
620
Autor
Muamarek

 

Milí autoři, kamarádi,

 na serveru „Písmák“ publikuji od března 2006. Těmito dvěma sonety se dostávám na jubilejní číslo 1 000 publikovaných děl.

 Dospěl jsem do bodu, kdy si říkám, že je dobré se zastavit. Netvrdím, že napořád, ani že přestanu psát. Nepřestanu. Jenom nehodlám na tomto serveru kupit další a další díla v podobném duchu.

 Neodcházím. Rád se občas podávám na zdejší tvorbu a bude mi potěšením se zapojit do některých soutěží, uskuteční-li se.

 Velice chci poděkovat všem, kdo na mé básně reagovali, komentovali je a sdíleli pod nimi své postřehy. Bohužel někteří už nejsou mezi námi, což je mi velmi líto.

 Vám žijícím přeji pohodově a v klidu strávené svátky vánoční a v roce následujícím jen to nejlepší: Pevné zdraví, inspiraci k tvorbě, naději a vytrvalost a sílu jít svou cestou, všem bouřím navzdory.

 Speciální poděkování patří jmenovitě (použiji zdejší přezdívky autorů) Dianě, Goře, Fialce, Blacksabbath, Štírce, Umbratici, Kočkodanovi, NetWoorovi, Čudlovi, Safiánovi, Břízovi, Musašimu, MilanoviH, Lamimu, Radovanovi Jiřímu Voříškovi, Snakeovi_01, Martysce, Jarmile_Maršálkové, Lencze, Thee, Ferry, Philogyny, Vesuvance a Vivianě Mori.

 Má vzpomínka někam mimo tento svět potom míří zejména k Baronce a Nostalgikovi.   

 A co přeji Písmákovi jako celku? Aby zde kvetla podpora novým talentům, a nikoli jejich dehonestace. Aby zde autoři nacházeli inspiraci a pomocné ruce, a nikoli zklamání a podražené nohy. Aby měl dialog přednost před hašteřením a iniciativa před extrémní kritičností. Aby byl tento server zurčící bystřinou, a nikoli stojatým rybníčkem porostlým žabincem. Aby zde lidé nacházeli pochopení, a nikoli zášť.

 Mějte se tedy všichni krásně – a třeba někdy na napsanou…

 Zde jsou oba sonety namluveny: http://www.muamarek.cz/files/mp3/s-koncicim-rokem.mp3 a http://www.muamarek.cz/files/mp3/najdeme-silu.mp3.

 

 

 

 

S končícím rokem

 

 Jeden rok ke konci se blíží,

a další brzy začne.

Nebude plynout bez potíží,

ty budou nejspíš značné.

 

 Co nám všem nyní popřát hodlám?

Zdraví a mysl jasnou.

Ať už se neklaníme modlám,

které na světle zhasnou.

 

 Ať z vázy lidství nezbydou nám střepy,

ať jedni k druhým nejsme zcela slepí:

Ať nejsme dřeva, kterým berou cit.

 

Ať máme schopnost poznat, odkud fičí,

známe svůj zájem – i důsledky příčin:

Co nám chci popřát? Lásku vědoucí.

  

 

Najděme sílu…

 

 Hledejme k sobě cestu, byť je skrytá,

toto nám přeji v roce, jenž nás čeká.

Byť s naší lodí moře dále zmítá,

najděme svornost plavbou do daleka.

 

 Najděme schopnost vidět i ty jiné,

jakkoli někdy vztek nám obzor kalí.

Sourodý celek jen tak nezahyne,

samotný dílek tříští chladné skály.

 

 Najděme sílu vidět neviděné,

a čelit vichru, jenž se na nás žene.

Najděme sílu vyjít ze svých zdí.

 

 Nemějme, prosím, nic za jasně dané:

Hlavně, ať naše srdce nepřestane

bít čirou láskou, již nic nehyzdí…

 


24 názorů

Muamarek
17. 12. 2021
Dát tip

Evženie, Lami: Velmi děkuji a přeji vám oběma pohodový předvánoční víkend. Ať se daří...


Lami
16. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Muamarku - mezi všemi jste zmínil i mne.Nikdy bych se toho nenadál.Je to pocta.Mnoho to pro mne znamená.Děkuji.Mějte šťastné dny.


Evženie Brambůrková
16. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Hodně radosti z dalšího psaní a také zdraví a pohodu v novém roce.


Muamarek
15. 12. 2021
Dát tip

Velice děkuji, Lenczo. Mám radost, že báseň inspiruje ke vzniku básně jiné. Pěkné svátky a ať se daří.


lencza
15. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Moc se mi líbí obě básně, i text, který jsi napsal nad nimi. Děkuju za inspiraci zkusit napsat svůj první (a pak další a další) sonet :) Ať se Ti daří... v soutěžích se na Tebe budu těšit... a hezké svátky! 


Muamarek
15. 12. 2021
Dát tip

Fialko, Čudlo, Bixley, Radovane: Velmi Vám děkuji a přeji Vám pohodové svátky a vše nejlepší v dalším roce. Držte se a mějte se.


fialka...
15. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Děkuji, vážím si a přeji krásné nejen Vánoce. Ráda Tě tu opět uvidím. :-)


bixley
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Děkuji za krásné přání a přeji i Tobě, abys našel poezii života a brzy se k nám vrátil.


... díky za díky ... a já si stejně myslím, že tě to bude lákat tak, až brzo podlehneš


Čudla
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Mnoho zdaru. /*


Muamarek
14. 12. 2021
Dát tip Gora

Blanko, Irčo, Kočkodane, Štírko, Okamžiku, Janino, Abakusi: Velmi Vám děkuji za nádherné reakce a přání. Dojalo mě to a moc si toho vážím.

Opatrujte se, buďte zdraví - a ať se Vám daří v osobním, pracovním i tvůrčím životě. Mějte se,

Marek


Abakus
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Asi nechápem dôvod, ale nie vždy potrebujem vedieť všetko. Bude fajn, keď  sem napriek tomu občas niečo hodíš.

Pohodové  a pokľudné sviatky.


Kočkodan
14. 12. 2021
Dát tip Gora, Muamarek

 

No, sice jsi, Marku, mohl provést zapíchnutí po dosazení 10 000 (mozná i 100 000) del, ale na jednu stranu (malou az strední) te asi chápu. A trochu mne uklidnuje, ze ono zapíchnutí není totální a vyjuknes (necti vyjeknes) napriklad pri BR. Krome literárních schopností bych vypíchnul i tvou slusnost. Kdyby na tom byli na Písmoni vsichni podobne, vyhnuli bychom se obcasným posmesným dílkum i nechutným komentárovým prestrelkám ci bitvám.

Mej se (i s háckem) a krátce - alles Gute! (kombinovaný smajlík)


Janina6
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Marku, pauza od Písmáku je občas to nejlepší, co můžeš pro svoji tvorbu udělat. A nemyslím tím nic zlého proti Písmáku - vděčím mu za mnohé! A taky se sem neustále a ráda vracím. Ale "čerstvý vítr" je prostě čas od času potřeba, člověk se vymaní ze zaběhnutého stereotypu. Měj se co nejlíp a ať se Ti daří.


Štírka
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Ještě mi nedocvaklo, že je opět čas na přání, protože tento rok je v cílové rovince.

Ještě mi nedocvaklo, že je opět čas na přání, protože tento rok je v cílové rovince.

Přeji ti Marku, ať jdeš po cestě kterou si sám vybíráš za cílem tedy tušíš. Ať máš kolem sebe lidi, kteří nemusí smýšlet stejně, ale že kterými se navzájem obohacujete, třeba právě proto že jste různí


Štírka
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Marku: jsi svérázný – si svůj – a nebojíš se říct co cítíš. Nemusíš nic balit do zlatých papírů a převazovat krajkovou stužkou. Vážím si tě – a nejen proto. Je málo lidí, kteří dokáží mít velkou sílu dávat, a vůbec z nich není cítit boj o prestiž a boj o moc. Patříš mezi ně.

Je málo lidí, kteří dokáží mít velkou sílu dávat, a vůbec z nich není cítit boj o prestiž a boj o moc. Patříš mezi ně.

Věřím, že tady nekončíš...– Možná, jen, potřebuješ chvíli odstupu. Ať je písmák jakýkoliv, dle mých poznatků je to nejpřirozenější server pro básníky. 


Gora
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Marku, opravdu úctyhodné dílo necháváš na Písmáku. Tisíc básní.

Všechny nesou tvůj specifický styl, většina je ve vázaném verši, ve všech se odrážejí zcela upřímně tvé postoje a poetická invence. Poctivá práce se vždy pozná. Po formální stránce se básním málokdy něco dalo vytknout.

Tvé dílo si našlo tady na Písmáku své příznivce. I ty, jak píšeš, virtuální známé a přátele. Počítám se mezi ně.

A doufám, že neodcházíš natrvalo, protože dobří holubi se přece vracejí...

Pěkné vánoční svátky a vše jen dobré do dalšího roku přeje Gora.


Diana
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Milý Marku, Tvoje básně krásou a hlubokou moudrostí těžko kdo nahradí. Je to strašná škoda, že ses rozhodl odejít. Děkuji za vše, čím jsi nás obohatil a přeji také hodně zdraví, štěstí, inspirace a krásné a hluboké prožití tajemství Vánoc. Blanka 


Muamarek
14. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Díky, Ivi. Člověk někdy potřebuje pauzu. Dělil jsem se rád.

 Přeji vše nejlepší - a zdravím.


blacksabbath
14. 12. 2021
Dát tip Muamarek

Marku......budeš tady chybět ...ty a tvá díla! Ale snažím se Tě pochopit......děkuji, že jsi se s námi dělil o to své uvnitř.......přeji hodně zdraví, štěsí a sil!!!!!!!...ivi


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru