Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z povídání

16. 12. 2021
11
13
354
Autor
Lami

 

 

 

Předlouhý čas podivnou cestou jdu;

méně kroků k cíli, než těch ušlých vzad,

v tu chvíli kácím se, kdy je nutné vstát,

vždy couvám zpět, mám-li jít kupředu.

 

Co život bere, víc je než mi dal;

lituji rána, želím podvečery,

sleduji den jak ubíhá, a který

končívá hned, sotvaže započal.

 

Z krásného jitra mívám zlost;

smutním jen, pláču pro radost,

nikde a nikdy nemám klid.

 

Jako bych tisíc let měl žít

odmítám lehko náruč ženy.

Zemřu-li - budu spokojený?

 

 

 

  

 


13 názorů

Lami
17. 12. 2021
Dát tip

Ano, sinusoida.Přesně jak manio a depre fáze.Díky za typ.


Diana
17. 12. 2021
Dát tip Lami

Ale bude zase dobře! Život je jak vlny na moři - nahoru, dolů. Nedej se!


Lami
17. 12. 2021
Dát tip

Janina6,blacksabbath - děkuji, jsem potěšen.Ano, cesta podivná(tedy jiná, než ta, jak se říká, normální), to byla od počátku.Od jisté doby je ještě podivnější.

Bylo jednou napsáno toto:

"Už jako malý chlapec šílený,

bláznovství druhé dostal od ženy."

Je na tom dost pravdy.


blacksabbath
17. 12. 2021
Dát tip Lami

Lami....moc se mi líbí!


Janina6
17. 12. 2021
Dát tip Lami

Místy "podivný slovosled" chápu jako odraz obsahu - mluví se tu také o cestě podivné, kde je vlastně všechno naruby...


Lami
17. 12. 2021
Dát tip

8hanka - děkuji velice.Rád kopu na vlastní bránu.A co?

Safián - jelikož nejsem básník, ale jen pouhý písmák(a i to je už dost veliká pocta), považuji udržení sonetové formy za úspěch.Díky za zastavení.


8hanka
17. 12. 2021
Dát tip

mala som obdobie, kedy som sa cítila podobne...takmer nič ma netešilo a pri živote ma doslova držali iba deti...mala som  na pleciach ťažké bremeno, roky trvalo, kým som ho zhodila a ajhľa, teším sa z každej minúty, dôvod na radosť sa nájde takmer vždy a keď mám náhodou temnejšiu chvíľku, nič sa nedeje, prejde a zase je fajn...

kým tu sme, žime...žime tak, aby nás to bavilo, oživme dieťa v nás, užívajme prechádzky, svetielka v oknách, vône koláčov, horúci čaj, čokoľvek, čo poteší...

keďže nie som odborník, hodnotím len to, že ma dielo oslovilo...a silne...


Safián
17. 12. 2021
Dát tip

Navenek sonetová forma. Zevnitř moc nedrží. Možná jsem jen slepý, ale nevidím souvislost konce se začátkem.


Lami
16. 12. 2021
Dát tip

Božínku, úplně jsem opomněl poděkovat.Už se to nestane.Mám radost, že to opravdu sonet je.Budu se ubírat tím směrem.


Lami
16. 12. 2021
Dát tip

Gora - jen jednou a i to má smysl.Jsou to jen slova poskládaná s chladnou hlavou.Nakonec je v tom ale dost pravdy.


Gora
16. 12. 2021
Dát tip

Rozervaný básník...

Občas kvůli rýmům pozměněný slovosled, ale závěr sonetu mi to vynahradil.


Benetka
16. 12. 2021
Dát tip

Je to IBA LEN malilinko jinými slovy řečeno/poskládáno ale_! Jinak je tohle i MŮJ neŽIVOT...... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru