Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Doutnající triolet

18. 12. 2021
8
12
420
Autor
Dales

Dodoutná nesoudná hodina,
kulisy balí si démoni,

umře, co spadlo nám do klína,
dodoutná nesoudná hodina.
Pokání? Nebudou povinná,
z výletů přiletí svědomí.

Dodoutná nesoudná hodina,
kulisy balí si démoni.


12 názorů

lawenderr
21. 12. 2021
Dát tip

Hele, Dalesi, nevysvětluj - se nemá, dělám si vlastní kolorované fotky :) Jen, že jsem pořádně zabrala až u Pokání - teda zpětně, když jsem si přečetla svědomí ... :)) Takže si žmoulám hlavně tohle místo. A pak pocit, že když se dívám někam támhle, tak mi přijde, že tuhle je docela slušnej triolet :D Díky za něj.

Sviluško, nedrží to, čert ví proč - zas tolik tomu nerozumím :) Jen vím, že když mě z básničky něco vykopne, už nemám moc tendence se do toho místa vracet ... bolí to :D Ale ... znáš to. Tvoji encyklopedickou mozkovnu, s řazením podle přízvuků, navíc souzvučně - mít nikdy nebudu :* :)

Neber mě vážně, houby tomu rozumím:) ale ráda


Dales
20. 12. 2021
Dát tip

Díky všem.

@Silene, lawender: K dokonavosti / souběžnosti / následnosti: to, co umře, spadlo dočasně do klína díky angažmá v nesoudné hodině, u které asistovali démoni. Teď to všechno končí. A ta "s" jsou víceméně nazvučení.


Luzz
19. 12. 2021
Dát tip

dobrý. je to takový pragmatický a věcný. prostě poezie jak má být.


Silene
19. 12. 2021
Dát tip

(Ještě mi přišlo, že po smrti a vypršení autorských práv s vlezlými editory těžké pořízení, ale ani to nemá být argument k čemukoli.)


Silene
19. 12. 2021
Dát tip

No jo, znáš můj občasný přístup k autoru bezmocně se zmítajícímu vzteky či údivem na předsádce ze svého (zde mnoho proměnných adjektiv) čtenáře. 

O nic jiného než hlavy nejde. 

A už vůbec ne o nucení vybrat si. Pouhé zaujetí.  

K premise autor by si měl za svým stát mě aktuálně napadlo jen Radůzino Při mě stůj, tož... jeden. 

Dodoutná je holt dokonavé, zatímco démoni furt ještě nemají spakováno. Netuším, co mlha/kouř vydrží. (zde opět nejde o argument. O mou hlavu)


lawenderr
19. 12. 2021
Dát tip

:) když já nevím, sviluško - nevím, jestli si takhle můžu hrát s cizím textem. Jen autor ví a měl by si za tím svým stát - a pak může nabízet ... chutná, nechutná ... ale nic to nezmění na tom, že by neměl uhnout ani o milimetr. Jak by se snažil uhnout - pak je to jiný význam, jiný text - jiný autor ... :)

Já jen - jak dává autor k zamýšlení mně, dávám já recipročně ochutnat autorovi kus své hlavy ... umře je na mě moc silné (viditelné) slovo, v téhle mlžné krajině :) - slibovat se nemá, když nevíš.

Hele, jak jsem se rozpovídala :D kdybych uměla psát, byla by tu věta.

:) autora sleduju ... (no, tebe taky, svilušče,:) dovedlas ... díky)


Silene
19. 12. 2021
Dát tip

samozřejmě i mře, co dřív spadlo nám do klína (atp.), ať to nevypadá, že vylučuji. I když... 

Výše jsem tradičně zapomněla neřádkovat, tak se scuklo. 


Silene
19. 12. 2021
Dát tip

mře si, co spadalo do klína? (jsme-li u sykotu)mře, co dřív spadalo do klína? Jako že jsem si mumlala taky nějaké alternativy, ale sypal se mi jimi ten čtvrtý. Dobře, že si protestuješ, law.  

(Tuhle autoru ráda nadržuji, jelikož mé maličkosti bezděčně as, však o to spolehlivěji chystává skvělé hádanky.)


lawenderr
19. 12. 2021
Dát tip

ten třetí verš mi nedá ... všechno je stále v procesu a to "umře" je prostě moc definitivní - teda na mě:) jinak fajnový čtení


Silene
19. 12. 2021
Dát tip

Tváří se, že skoro nic, leč tuším jakousi kulišárnu pod vším tím syčením. 


Benetka
19. 12. 2021
Dát tip

Hezky pěkně! ;)


Gora
18. 12. 2021
Dát tip

Dodoutná. V čase budoucím...

dobrý triolet...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru