Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

... Vrátíš se, vím

23. 12. 2021
10
12
316

 

Až se srdce podvolí

až otěže povolí

až skončí svět modrošedý

posvítím si na nohsledy

 

až se zvednu z hlíny, prachu

navzdory všem větroplachům

čistou duší smyju špínu

pak na křídlech cherubínů

navštívím tě ve skrýši

 

Mít úmysly nemá ceny…

 

Kdyby svět byl obrácený

přestala se točit země

vím, že se zas vrátíš ke mně


Ježíši


12 názorů

díky Evženie


Evženie Brambůrková
24. 12. 2021
Dát tip blacksabbath

Velmi vydařené.


Radovánek, tak já někdy zkusím změnit kolonku, uvidím, co se bude dít... na volný verš moje psaní taky nevypadá... jen někdy zkraje první sloky a to bývá záměrně a pak se to poskládá a naváže samo, no já to tak mám... díky


Miroslávek byl svéráz, kolikrát i naschvál zlej a to tím, že opouštěl rovinu díla a šel do útoku na osobu. Na druhé straně jsem se začal o vázaný verš opravdu zajímat. Co se mu nedá upřít, že skládat uměl.

S tím smíšeným veršem jsem to měl zrovna tak, nasolil jsem ho vždy, když jsem si nebyl jistej, jestli splňuji dokonale všechny parametry metra a rýmů. Vlastně to trochu dělám dosud.

Nedávno jsme na téma "smíšený verš" prohodili pár slov se Safiánem a vyplynulo z toho, že vlastně nevíme co to je.


sup... díky za poklonu, mám jen základní minimum základního vírologického vzdělání


supizmusu (:-) díky moc (smajlík sem neprošel)


Dianko, je to tak 50:50... Je a vrátí se...


Diana
23. 12. 2021
Dát tip

Nevrátí se, je pořád s námi! Krásné. Přeji požehnané Vánoce!  


Kočko, to jsou pozůstatky Mirosláwkových někdy neomalených kritik, kde mi vyčetl všechny jamby, trocheje, daktyly a spoustu dalšícho, tak pro klid hlavně jeho jsem takováto dílka začala zařazovat do smíšených. Sice i pocity mám smíšené a vím akorát  tak trochu, co jsou to troleje a daktyloskopie... ale když je poposunu a povýším do skupiny vázaných, zase se třeba něco dozvím, bohužel ani té metráži a stopám taky nerozumím , takže nějaký vývoj moc neočekávám... hlavně zdraví a že zasáhne...


Kočkodan
23. 12. 2021
Dát tip

 

Jarmi, to jediné, co ve tvém dílku postrádám, je smísenost. Mám dojem, ze se tam vse rýmuje, címz by se verse (které se mi zamlouvají) asi daly oznacit jako vázané.


supizmus
23. 12. 2021
Dát tip Jarmila_Maršálová

Ty píšeš tak neuvěřitelně uvěřitelně a hluboce. Smekám!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru