Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drobnosti

27. 12. 2021
11
9
289

„Hanka, ty nevieš papať vidličkou?“ provokuje prababka Zuzka.

„Viem. Požji! Takto ša papá jučičkami,“ učí ju svoju metódu.

„Takto ši to nažbejkáš a dáš do hubičky,“ vysvetľuje. Kúsky lososa berie končekmi všetkých prstov, zemiaky podobne a kukuricu vkladá do úst zrnko po zrnku palcom a ukazováčikom. Ak nemá pančušky, iba ponožky, zvlečie si aj tie, šikovným ťahom, nohu o nohu. Naboso si jedlo vychutná ešte viac.

***

„Idem ši píšať!“ rozbehne sa k môjmu noťasu.

„Nie, Hani. Minule si tam kadečo postláčala, pokazila si mi ho. Musela som reštartovať, aby som ho dala znova do pohybu.“ Zaklapnem ho a posuniem ku stene.

Plač neskúša, na mňa nefunguje. Podám jej starý telefón: „Nezavoláš Dylovi?“

Vyhrnie si šatočky a okrajom vyleští displej: „Aj Olina to tak jobí,“ dodá. „Napíšem Hanke.“

„Ktorej?“

„Andelovej. Poďakujem ža to, čo mi pjiniešja. Píšem jej, že buďte ždjaví.“

„To ju určite poteší. Bude dojatá.“

***

„Vieš čo? Dylo vyhodil švoju ženu. Tejaš! Keď je žima! Do šnehu!“ Je rozhorčená, hlavičku skláňa k ramenu, dlaň vytáča k stropu.

„To teda vôbec nie je pekné.“

„No, uš šú jožvedení.“

***

Iva jej požičia tablet, pozerá si kozičky. Šuchá prštekom jeden obrázok za druhým. Zrazu sa jej fotky rozutekajú, voľakde ťukne a spokojne zahlási: „Už ša to štabijižovalo.“

***

„Vieš, Ivi, náš Jujaj dobje nevidí. Vjak mu poškodij jedno očko. Má ho také pjivjeté.“

„Áno, ja viem.“

„Ten vjak išjej takto dopjava a on ž neho vypadoj,“ ukazuje, nakláňa sa, akoby pri tom nešťastí bola. „A túto jučičku má a túto nemá, tú má žjomenú,“ ukazuje na svojich, hlas plný spoluúčasti.

***

„Poďme doje. Boja ma kjíže, aj tjak mám vyšoký.“

„Áno? A koľko máš?“

Štyji, dve, dešať na deveť. Tojko tjakov!“


9 názorů

to teda je, Evženie, už sa teším, čo natrepe zajtra :)


To je ale treperenda.


gabi tá istá
27. 12. 2021
Dát tip Lili.

Ďakujeme, hanka a black

fmrc, je to len také zaznamenávanie, skôr na pobavenie, ale možno sa tam nejaké to ponaučenie aj niekde votrie, si pozorný čitateľ


Lili.
27. 12. 2021
Dát tip

Obyčejně neobyčejné příhody.Skoro vždy mám pocit,že na konci bude nějaké ponaučení.A někdy ho tam vlastně vidím.Je to příjemné čtení.


:-))))) pozdravujem vás všetkých...... "buďte ždjaví"


8hanka
27. 12. 2021
Dát tip

to teda som...a poriadne...aj Vy všetci "buďte ždjaví", šťastní, veseli, ľúbení a ľúbiaci ste...

pozdravujem Haňku, píšem jej, že ju mám veeeľmi rada a poteší ma od nej každá správa, nech píše a píše a píše...

*****


Luboš, vážim si, že si postrehol moje kvality

Renáta, teším sa


bixley
27. 12. 2021
Dát tip

Ty Tvoje drobnosti s Haňou si prostě užívám! je to šupéj! 


Kočkodan
27. 12. 2021
Dát tip

 

Já jsem okrajem satu displej mobilu jeste nikdy nelestil, ale nekdy to mozná také zkusím.

Dílko je plné roztomilých Hanciných vet, ale já bych vypíchnul jednu její babicky. Ta je velmi dulezitá. (ta veta… ne, aj stará mama): Plač neskúša, na mňa nefunguje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru