Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SNĚHOPISNĚ

28. 12. 2021
12
11
393
Autor
Bebitka

SNĚHOPISNĚ

vteřiny spí       
zpod ledu dech
nádech a dál
břeh
sněžný

je bílá tma
a zmrzlý čas
oka sníh mžik
zas
něžný

a sněžný dech
teď něžná tma
ledopis ruk

jen má


11 názorů

Lili.
31. 12. 2021
Dát tip Bebitka

Čtivokrásné dechberoucí očiskvostné.Tipnesoucí.


Danny
29. 12. 2021
Dát tip Bebitka

připomnělo atmosféru starého Písmáka před dvaceti lety. dík za to. tip.


Aru
29. 12. 2021
Dát tip

výborně! mě to oslovilo


Litarts
29. 12. 2021
Dát tip Bebitka

Podkladové barvy jsou zbytečné, ty vůbec nedávám. Forma je čitelná, ale obsah takto hůře čitelný. Chtělo by to víc básnicky popisných slov. Taková zkratka je přespříliš, ale také může být, když se to umí. 


Bebitka
29. 12. 2021
Dát tip

Změnila jsem barevnost podkladu i písma. Voříšek má recht, bylo to poněkud očirvoucí... 


Safe, původní zabarvení podkladu textu bylo tmavě modré, písmena bílá. Svislé čáry okrajových písmen splývaly s býlými konci. Proto se mi to četlo blbě. Teď, zvolením podkadové barvy mnohem světlejší, se mi to čte dobře. 


Safián
29. 12. 2021
Dát tip Bebitka

Bebitko, já bych s tím nedělal nic. Čtenáři si musí zvyknout číst to, co napsal autor a ne to, co by chtěli v textu vidět.


Safián
29. 12. 2021
Dát tip Bebitka

Mně se četlo dobře. Ale to bude tím, že já báseň čtu vždycky jako rytmickou strukturu. Ostatní prvky do ní naskakují automaticky. Tady je to v podstatě písňový text s charakteristickou stavbou strofy, která se 3x rytmicky i melodicky opakuje.  První 3 verše každé strofy jsou nositeli "obsahu", zbývající 2 tvoří refrén, který přináší mírnou změnu tempa.. Text je tedy třeba číst po verších, zpěvně. Jeho celkové uchopení do jakéhosi obsahového chomáče k cíli nevede. Za mě tip.


není to špatný, akorát se hodně blbě čte


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru