Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Novoroční přání faráře

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
31. 12. 2021
18
10
399
Autor
Helen Zaurak

 

Dovoluji si vložit následující text, není literárním dílem a nejsem jeho autorem, jen předávám dál, protože si myslím, že stojí za povšimnutí více lidí. Za sebe pak přeji hodně štěstí a pevné zdraví v novém roce 2022!  Hel. 

Novoroční přání od p. Czendlika:

 "Abych nikoho neurazil, nepřeji lidem, ale postavičkám z Betléma: Přeji volům, aby neřvali z plna hrdla na všechny kolem, oslům, aby nebyli paličatí a tupí, ovečkám, aby nešly slepě za prvním lepším pastýřem,  pastýřům, aby si nemysleli,  že ty ovečky jsou tak tupé, jak vypadají, andělům, aby méně lítali a víc chodili po zemi mezi lidmi,  králům, aby nezůstali nazí jen s korunou na hlavě a Svaté rodině, aby našla teplé místo v srdcích lidí."


10 názorů

annnie
04. 01. 2022
Dát tip Helen Zaurak

Dů-vtipné! Díky a tip a.


Dát tip Helen Zaurak

Děkuji za toto zveřejnění. P. Czendlika znám z televize, tohle mi ušlo. Smekám před moudrostí a beru si to k srdci. 


Děkuji za přání, mnohokrát děkuji, vážně mě moc těší :-)


A já Tobě také, Helen, přeji vše dobré do Nového roku :)


Zeanddrich E.
01. 01. 2022
Dát tip Helen Zaurak

Skvělé:)


Kamamura
01. 01. 2022
Dát tip Helen Zaurak

K3 - a kolik tedy vlastně pan Czendlik váží?

Mě se v této souvislosti vybavila jedna židovská anekdota:

Přijde sedlák Tevye za rabínem Akibou do synagogy, a hned si stěžuje: "Rabi, rabi, vy jste taková moudrá hlava, poraďte, co mám dělat s tím svým synem. Poslal jsem ho do hlavního města na studie, aby se naučil jazykům a mravům lepší společnosti, a nemusel jako já od rána do večera kydat hnůj, orat, a krmit dobytek. Ale co myslíte, že se stalo? Místo studia kluk lajdačí, popíjíjí s kumpány v hospodách, prohání ženské, a na staré rodiče na vsi si už ani nevzpomene."

Rabín si promnul vous, a povídá: "No že to říkáte zrovna mě, rebe Tevje. Já jsem syna poslal na studia až do samotné Sorbony, aby se vzdělal ve svobodných uměních, jakož i v Tóře a Kabbale, a co se nestalo? Syn tam začal chodit do kostela, zamiloval se, a nakonec konvertoval ke křesťanství. Co já si teď počnu?! Ale víte co, pomodleme se společně k Hospodinu, snad nám sešle nějaké znamení."

Tak si kleknou a začnou se modlit, a najednou se z nebe ozve mocný hlas: "No že to říkáte zrovna Mně..."


K3
31. 12. 2021
Dát tip Helen Zaurak

Pana Czendlika si vážím.


gabi tá istá
31. 12. 2021
Dát tip Helen Zaurak

tak takýto farár áno...ja si z detstva pamätám iných *


Norsko 1
31. 12. 2021
Dát tip Helen Zaurak

Czendlika nemusím, ale přání je hezké. Takové werichovské


Alegna
31. 12. 2021
Dát tip Lerak12, Helen Zaurak

krásné přání, díky za to tvé i to zprostředkované

krásné dny v roce 2022, tedy i noce :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru