Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přelom roku

02. 01. 2022
26
18
564
Autor
atkij

 

 

 

 

 

přelom roku - 

temnou vsí stoupáme

k pásu Orionu

 

 

 

 

 

na Nový rok - 

ve spleti větví pár trnek

a prázdné hnízdo 

 

 

 

 

 

 

 


18 názorů

Alenakar
10. 01. 2022
Dát tip

Tip za druhé. 


atkij
04. 01. 2022
Dát tip

Evži, ano, krása krás...

Milý KK, co si víc přát?...děkuju a těším se.

Lubošku, chtělo by to jiný životabludič:))

Theo, cassy, děkuju moc. 

Katu, moc ráda Tě tu vidím. Ach ty naše krajiny:)) Děkuji za podělení se o Tvůj obraz. Dumám nad ním. Vypichuju si jako formičkou podstatné prvky. 

silvestr - poslední den roku - závěr roku - poslední stmívání 

západ slunce - červánky po celém horizontu 

Chápu asi ten kontrast - vybuchne roj světlic, přehluší barvu slunce anebo doplní a zase jen přirozenost nádherného stmívání. Dojmů do básně. 

Do haiku možná vybrat jen něco...těžké předat...hmmm, teď mám textu plnou hlavou:))) A to je potřeba. Zatřepat, promíchat:))

 

 


Můra73
04. 01. 2022
Dát tip

... ten západ slunce, nejde mi a nejde zachytit, v náčrtu takhle:

Silvestrovský den -

mezi salvami tmavne

v nachových barvách.

 


Obě plné emocí! Přesně tak, jak na konci roku rok bývá.


cassy
04. 01. 2022
Dát tip

líbí se mi...asi proto, že jsou na stejné frekvenci...jako já...


Můra73
03. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Norsko, kráčíme všichni po podobných cestách a ta moje se s Jitčinou občas proplétá ve stejných stopách. Nedivím se jejímu silvestrovskému rozpoložení, u nás byl výjimečný západ slunce... umět to tak přetavit do textu!


Kočkodan
03. 01. 2022
Dát tip

 

Jitko sorry, zřejmě ani letos nedám pokoj… ;-)

 

žaludek v šoku

na záchod furt couráme

po poblionu

 

Fakt poslední lok

nedopit Vávry hrnek

smrt jen to hvízdlo


Prvé poctivá klasika od niekoho, kto vie čo a ako písať, v druhom som popustil uzdu svojej fantázii, veď možno sa niekedy stretneme a preberieme nielen toto haiku. 


V noci byly hvězdy tak blízko, jak to je možné jen na horách.


atkij
02. 01. 2022
Dát tip Gora

Pod jednou oblohou je těžké neopakovat motivy. Ale takéjsem si vzpomněla na její Velký vůz. Ale doufám, že to tak brané nebude. Popisuji autentické zážitky. Koho by nefascinovala spatřená souhvězdí. Děkuji za čtení. 


Norsko 1
02. 01. 2022
Dát tip

Jako bys vykradla můru


Dát tip atkij, Gora

když jsem byl v Hindúkúši, ve výšce cca 3000 m (Afghánistán navíc nemá skoro průmysl a veřejná osvětlení, takže ničím nerušený výhled) úplně jsem čuměl, co bylo vidět hvězd


guy
02. 01. 2022
Dát tip atkij

Příjemně podaná novoroční procházka


atkij
02. 01. 2022
Dát tip annnie, Karpatský knihomoľ

Děkuju vám za slova a s přáním zdravého roku srdečně zdravím. 

Máte pravdu, určitá nostalgie, melancholie a bilancování mi viděné zapsalo právě takto. Anebo jsem si prostě měla všímat techto výjevů. 

Ano, Pavle, F. M. R. C., Radovánku, annnie... obvyklý je ohňostroj...na malé vesničce, kde jsem byla s partou a dětmi na chalupě, jakoby se zastavil čas. Když vyjdeš za tmy ven, musíš si před kroky svítit.  A silvestrovská noc byla krásně jasná a obloha nabízela tak úžasný svět, obraz nad obrazy, hlavně díky té tmě...tolik souhvězdí. A Orion v celé kráse jsem neviděla ani nepamatuju. Orionův pás dokázal krásně navést...

Trnkové keře zbožňuju, jejich historii, jak si rostou a rostou, planí na samotách, krajích starých cest a na nich mech a lišejník. Na Nový rok holé, s prázdným hnízdem. A na jaře jsou z nich nevěsty krajiny, ožijí ptáky, hmyzem, lidkými pohledy. 


annnie
02. 01. 2022
Dát tip atkij

Moc krásný náladovky. Vidím to. Tip a.


obě super, Bašó by se za ně nestyděl


Lili.
02. 01. 2022
Dát tip atkij

Musím říci,že i když jsou lehce melancholické,vysloveně z nich smutný nejsem,protože mi taková díla nevadí.A každá má své kouzlo.

A kdybychom chtěli pořád někde něco hledat,v první je odraz naděje-sice temnou vsí,ale stoupáme a v druhé je zasmušile romantický přírodní výjev...sice prázdné hnízdo ve spleti,ale pár trnek-tedy úplně holé nic to není-a to je nadějné!

A jako laik?

Kdo umí,umí.Haiku jak má být.


PavelK
02. 01. 2022
Dát tip Gora, Abakus, atkij

Popravdě řešeno na mne obě působí smutně. Tady všude dokola na přelomu roku září ohňostroje. Lidé jsou na ulicích. I v druhém jako bych vnímal potext neveselé současnosti s ohledem na covid, energetickou krizi a inflaci.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru