Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhovor se slepičkami, na jihu Moravy (z kolekce „Odposlechnuto“)

02. 01. 2022
14
14
378

 

 

 

Rozhovor se slepičkami, na jihu Moravy (z kolekce „Odposlechnuto“)

(obdobné se ovšem se mi zde stalo, ke konci prosince 2021, či na začátku ledna 2022, nejméně dvakrát -třikrát )

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

 

Přicházím navečer, již za šera, uzamknout dveře, a zhasit světlo ve chlévě, ve kterém, (zejména) přes chladnější část roku, hřadují naše slepice.

 

Ještě cca metr přede dveřmi, při cestě ke chlévu, startuji rozhovor..tak co, slepičky naše, už ležite?!

 

..Respektive.. ..už sedíte?, opravil jsem se.

 

To se mi ale také nějak nezdálo, a tak se do třetice všeho dobrého raději ptám ještě přesněji: ..už spíte?!

 

Teprve při těchto slovech ..klika cvakla,..., dvéře letí,…, Roman vchází do dveří.. .

 

Shledal jsem, že slepičky sice již spořádaně sedí na bidlech, ale že na mne kulí svoje očka (-některá to levé, některá to pravé,…, a některá, při přímém pohledu vpřed, zvládala na mne kulit i obě svoje očka najednou) .

 

Usoudil jsem tedy, že slepičky rozhodně zatím nespí,…, ale že přesto je možno (nebo dokonce přímo záhodno) světlo již zde zhasit, a dveře uzamknout.. .

 

Abych tedy nějak smysluplně dokončil svůj rozhovor (co si budeme povídat, do té doby to spíše byla moje samomluva), řekl jsem ještě: ..já už vám tu zhasnu světlo, a zavřu dveře, jo?!

 

 

-A teprve teď se z bidla ozvala některá ze slepiček (nevím jistě, jaké použít citoslovce, a tak mi nezbývá, než se spolehnout na určitou vaši   znalost slepičí řeči): ..dik, dik!

 

 

Znělo úplně jako: ..jo, …, jo!

 

(a ovšem -nezapomněl jsem potom, při svém odchodu z chléva,  ještě poděkovat za nejčerstvěji snesená vajíčka..).


14 názorů

Všem zde rovněž  přeji vše dobré do roku 2022!


Zeanddrich E.
04. 01. 2022
Dát tip annnie

Děkuji všem za návštěvu, za tipy i komentáře :)

 

Kočkodane, díky za tip - „dik dik" je výstižnější, myslím :)


Kočkodan
03. 01. 2022
Dát tip

Možná to bylo dík, dík. Nebo (ale to se mi při tvém slušném chování nezdá být moc pravděpodobné) si kur stěžoval, že z tebe dostal tik. ;-)


Evženie Brambůrková
03. 01. 2022
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Ráno naše slepice slušně pozdravím: ,,Nazdar holky, jak jste se vyspaly?"


Moc pěkné. Tik, tik! :-)


annnie
03. 01. 2022
Dát tip

:) :) :) Tip a.


Čudla
03. 01. 2022
Dát tip

/*


Lili.
03. 01. 2022
Dát tip Helen Zaurak, Zeanddrich E.

To píše život,takové obyčejné,příjemné,vlídné a milé čtení.


supizmus
03. 01. 2022
Dát tip

Roztomilé  *


zvedavec
02. 01. 2022
Dát tip

Tá (blbustka) je krásna a môjmu srdcu milá


Gora
02. 01. 2022
Dát tip

Taky přeju večer slípkám hezké vyspání:-)... odposlechnuto jaksepatří...


Jamardi
02. 01. 2022
Dát tip

Romane, jestli je budeš pravidelně kontrolovat, tak bez tebe nebudou chtít jít spát a potom budou nevyspalé. :)

Taky si myslím, že souhlasily. Ale třeba mě dnes na zahradě navštívila cizí kočka, něco na mě mňoukala a zase odešla. Vůbec nevím, co chtěla. :)


krásne ... sliepočky sú zhovorčivé ... už zopár rokov nechovám, ale pripomenul si mi***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru