Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

2021: sbohem, drahý

05. 01. 2022
35
68
1487
Autor
annnie

Pro eventuelní vysvětlení (není nutno číst):

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=515270

2021: sbohem, drahý...                                                                                          Matylda, středa 5.1.2022

 

Ještě před pár měsíci

bych byla bez váhání napsala:

 

Ten před tebou byl pěknej hajzl

 

A je to tvoje velká zásluha,

že dnes

tahle báseň

může začít jinak

 

 

Ten před tebou

mi dal pěkně zabrat

Položil mě na lopatky -

- a že jsem se bránila!

Hrozně, hrozně jsem se bála

Ale byl to zbytečnej strach:

ten před tebou nebyl

nepřítel

Byl to trenér

Byl to Velký Učitel

 

Tak strašně jsem mu tenkrát vynadala,

a veřejně!

Dnes se mu omlouvám

s tou nejhlubší pokorou

a děkuju

To on mě

kce

lehce

jemně

jak

jehně

vložil do tvý náruče,

mnohem mnohem mnohem

silnější a svobodnější

než dřív

 

Byl černá půlka monády

a ty

ta bílá

 

a TYs

byl nejněžnější ze všech

pětapadesáti,

aspoň co si pamatuju

Byls tak krásný

 

Dals mi tolik lásky

tolik nových přátel

Vyčistils mé zrcadlo

 

Vyčistils mě

 

Vrátils mi

mou vlastní

jemnost

 

Tak tedy

Merci beaucoup, chéri

Adieu...

 

Ty víš, že já málo vzpomínám,

ale tentokrát tuším:

Nikdy nezapomenu


68 názorů

annnie
20. 02. 2022
Dát tip

Díky! Přeju super 2022 :)


64T.B.S.
20. 02. 2022
Dát tip

Super pa


annnie
21. 01. 2022
Dát tip

Zeanddrichu, díky. Obrázek si ráda "prohlédnu"


Jo, připomnělo mi to jeden můj ne příliš starý obrázek (přidám sem možná na něj odkaz, jestli ho ještě  najdu na webu :) )


Markel
16. 01. 2022
Dát tip annnie

no konečně to moje vnímání světa někdo trefně pojmenoval, díky :-))


annnie
11. 01. 2022
Dát tip

Markel, ty jsi prostě optipesimista! :) :) :)


Markel
11. 01. 2022
Dát tip

to očekávání horšího mi kazí život, to je jisté, ale to, že očekávání se nenaplní a vyjde slunce, bohatě vyváží ty černé předpoklady, mám to tak v hlavě odjakživa poskládaný :-))


annnie
11. 01. 2022
Dát tip

Kamamuro, spolehni se. Jen a jen mezi námi a 51 tisícem autorů :)

Díky, pá a.


annnie
11. 01. 2022
Dát tip

Kaji, díky! Ať je ten současný skvělý! Nebo aspoň dobrý :) .... Pá a.


Kamamura
11. 01. 2022
Dát tip

annnie - No vidíš teď teprve jsem si já kverulant přečetl ten "prequel", a dodal bych k tomu ještě to, že je to krásné, když se nečí zuřivost zcivilizuje, oblékne si dobře padnoucí společenský oděv a vyrazí mezi lidi udivovat znalostí etikety a zručností v umění nezávazné konverzace. 

Pamatuji se, jak kdysi, jednoho předlouhého únorového večera, se dokázal můj velmi civilizovaně se tvářící vztek odmlčet tak významně, že jistý pravděpodobně sympatický a zábavný mladík, v úleku pustil ruku lásky mého srdce, a zmizel kvapně v šeru vršovických uliček, neb patrně nechtěl riskovat ránu flétnou, kterou si můj vztek vybral jako nástroj k ukrácení dlouhé chvíle několikahodinového čekání. 

Následovalo bušení pěstičkami a výkřiky "Nenenene, takhle se prostě chovat nemůžeš, slyšíš?", a poté velmi krásný a romantický víkend v mrazivém únorovém pošmournu malebné krajiny v okolí orlické přehrady... inu mládí, co všechno nás humory tělesné nutily vyvádět, až je mi dnes stydno.

Ale pssssst, svěřovat se na veřejnosti, to se nesluší. Tvoje pěkná báseň a moje nesouvislé stařecké blábolení - nechť zůstanou jen mezi námi, jako malé tajemství, platí? ;-D


Kaj
11. 01. 2022
Dát tip

Líbí se mi. Je zde pěkný optimismus: novější může být lepší než starší. 


annnie
10. 01. 2022
Dát tip

Pavle, moc děkuju! Přeju krásnej tejden a.


PavelK
10. 01. 2022
Dát tip

Bylo by super obě díla číst dohromady na nějakém autorském čtení, ta dramatická proměna by byla působivá.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Kamamuro, hlavní drama bylo 2020 :), a bylo zcela naprosto autentický. Moje věci jsou téměř výhradně autentický, mám toho k napsání tolik, že na fikci mi vlastně nezbejvá čas :)

Sedící býk??? Myslela jsem, že to říkala Agatha Christie :)

Díky! Přeju krásnej večer i rok, Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Ivo, děkuju za krásný komentář, to je milé. A jsem ráda, že ses u mě stavil: motivovalo mě to podívat se, kdo že nový se tu objevil a klikal jsem na tvůj poslední text - a vidím, že jsem ho tenkrát s velkým zalíbením četla. Tak jakto, že tu ode mě není tip, říkám si - sjedu do komentářů a vidím, že jsem ti ho tekrát "dala", ale zřejmě nějak nedoklikla, anebo zradila technika. Tak teď jsem to napravila.

To zlomení je jen drobná hra, kterou někdy používám, když mám vedle sebe dvě slova, z nichž jedno končí a druhé začíná stejnou slabikou...

Díky, měj krásnej večer, Pá a.


Kamamura
06. 01. 2022
Dát tip

To zní jako drama. Otázka je. jestli autobiografické, či fiktivní. Ale ani nejdivočejší fikce nevzniká jen tak z ničeho, neb není kouře bez ohně, jak říkával veliký stopař, bojovník, náčelník a partyzán Sedící Býk, než mu bledé tváře přijely definitivně ukázat, komuže to právem náleží americký kontinent. 

Ať tak, nebo tak, je to pěkné. 


Moc pěkné, po dlouhé době jsem byl něčím překvapen - jde to na dřeň, překvapivé zvraty, při čtení jsem se nenudil. Jen mě trochu zmátlo to rozdělené slovo "měk/ce", protože tahle jazyková pozice se v básni jinde neobjevuje. Do jaké míry je to zlomení slova funkční?


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Markel, tak to je obdivuhodné, že s takovým výhledem dokážeš spokojeně žít!!! Já bych to nedokázala... Já se snažím nic neočekávat ani nepředjímat, a vlastně se snažím o budoucnosti přemýšlet co nejméně - tedy pokud jde o to, co není závislé na mých vlastních rozhodnutích, plánech a činech, samozřejmě. Ne že bych neměla žádná přání, to pochopitelně ano, ale předkládám je Bohu vždy s dodatkem "ne, Pane, jak chci, ale jak ty chceš"... A velmi často jsem (stejně jako ty :) ) mile překvapena...

Děkuju za návštěvu i za komentář. Měj se krásně ( i když to pravděpodobně nečekáš :) ), pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Cassy... Občas mi tvé komentáře berou slova i dech. S tichým dojetím moc děkuju. Měj se barevně ve svém vlastním zámku... i v tom mém. Díky. a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Bixley, ano. Denně se podivuju nad tím, jak je můj život podivuhodný :)

Díky! Přeju podivuhodný rok, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Abakus!!! :) :) :)


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Evženie, děkuju! Přeju krásný víkend! Měj se krásně, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Dievča, doufám, že nemusíš doufat, nýbrž že to víš. Objímám tě, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Čudlo, děkuju! Měj krásný dny, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Pepři, jen připomínám, že můj text není o muži či mužích, nýbrž o mém posledním a předposledním roce. Pokud jde o tvou zkušenost, o které v komentáři píšeš, tak tě naprosto chápu - nicméně pokud se tvá bývalá partnerka chovala tak, jak popisuješ, velmi ti doporučuji nic od ní neočekávat. Pravděpodobně by ses nedočkal... Doufám, že už jsi za tím a jestli snad ne, držím palce, abys co nejdříve byl. A aby ta příští byla lepší (což asi nebude zas tak těžké :) ) Měj se fajn, a.


Aru
06. 01. 2022
Dát tip annnie

mě nikdo nedostane ;D


annnie
06. 01. 2022
Dát tip Aru

Aru!!! No počkej, až ty mi jednou přijdeš pod ruku! Uličníku!!! To se dělá, pošklebovat se Anče??? :) :) :)


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Štírko, děkuju! Ano, je to, jak píšeš. Naštěstí Anna tuší, že nic netrvá věčně...

Pobudu ráda, je mi tu s váma fajn. Měj dobrej rok, plnej krásnejch chvil. Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Frk  milý / milá, děkuju za překlad i za přání=konstatování :), a vůbec za to, že u mě býváš milým hostem. Měj dobrej a pevnej a jemnej rok, Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Janino, díky, jsem ráda, že ses k mému textu vrátila. Ano, je to o roce - respektive  o dvou velice výjimečných letech, které mi  udělaly tlustou dělící čáru mezi první a druhou "půlkou" života... Samozřejmě, že ten "černý" rok nebyl stoprocentně černý a ten loňský nebyl stoprocentně bílý, ale bylo to hodně hodně výrazné oproti jiným rokům...

Tobě přeju ten letošní krásně barevnej! Měj se fajn, Pá a.


Markel
06. 01. 2022
Dát tip

zajímavé, já to mám tak, že příští události vidím černě, možná to dělám nevědomky programově, pak ta událost skončí dobře, já si oddychnu. Pokud dobře neskončí, řeknu si, já to věděla a byla jsem na ten debakl připravena. Život je fakt tajuplnej a zajímavej projekt *


cassy
06. 01. 2022
Dát tip gabi tá istá

Tvoje básně jsou takovým průvodcem po zámku plném komnat dějů, nálad a pocitů...i tam do výkladu zasahuje světlo a stín, den a noc, déšť a sníh, bouře a klid, zvony i sklepení...protože každá balustráda, každý schod...mají svou vlastní barvu...


bixley
06. 01. 2022
Dát tip

Jo, život je plný překvapení a změn... :-)


Abakus
06. 01. 2022
Dát tip

Annie, asi by som si nedovolila hodnotiť ľubovoľný minulý rok záporne -  tak ako ktorého koľvek z bývalých partnerov. Nikdy neviem, s čím prihrmí ďalší rok, alebo ďalší partner. 

Sekeriek mám celú zbierku. 


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Javavio, nice to meet you! Jsem ráda, že ses tu stavila - zatím jsi nějak unikla mé pozornosti. A vidím, že to byla škoda. 

Díky, měj se krásně, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Jamardi, ano... Krize jsou ozdravné a ta úleva po nich blahodárná... Díky. Měj úlevnej rok, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Kočkodane, jak bych mohla? Tebe si oblíbila i moje dcera :) Nicméně pracuj dál :) :) :) 

Měj veselý dny! Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Marcelko, sama jsem zvědavá... Nezbývá, než znovu citovat Nohavicu: Ještě že člověk nikdy neví, co ho čeká... Díky za přání i za návštěvu, měj se krásně, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo! Toť věru zajímavá historka. Zabilas ho?

Ovšem můj text není o muži, nýbrž o minulém (a předminulém) roce... Měj se krásně a tu sekeru hoď do kyseliny sírový :) :) :) Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Andělko, děkuju! Ať tě křídla ovívají po celý rok! (A nás písmáky ta tvoje :) ) Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Květoni, vtipné resumé! 

Jak se to vezme. Snad ano... Ty dva roky byly naprosto odlišný. Výsledek prvního byla obrovská frustrace - byl to jeden z nejtěžších let mýho života. Ale byl potřebnej a posunul mě o pěknej kousek dál. Ten druhej byl totální rauš, naprosto nečekanej - a naučil mě hrozně moc o mně i o druhých... 

Díky. Měj se krásně, pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Black... Prosím, o háčkování zatím pomlčme :) :) :) Ale naučila jsem se jiný věci... Díky moc. Měj nadějeplnej leden. Pá a.


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Aleši, díky. Měj den do růžova!


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Theo, díky! No, ono se to snadno píše takhle, když už je monáda celá :)

Dokud černo, těžko věřit v bílo... V podstatě to člověk ví, že všechno "zlý" se po čase obvykle jeví jako důležitý a přínosný, ale ve chvílích zoufalství je těžké udržet si v to víru... 

Měj se moudře a spokojeně = šťastně. Pá a.


Inventura na konci roku. Pěkné, moc pěkné.


v kútiku duše dúfam, že sa dvanásty riadok odspodu dotýka aj mňa ... a ďakujem za celoročné zjemňovanie objatí***


Čudla
05. 01. 2022
Dát tip

Moc hezké. /*


Aru
05. 01. 2022
Dát tip

ó, annie dospěla a prozřela ;))


Marcela.K.
05. 01. 2022
Dát tip

Janino, to už nebudeš potřebovat, stačí, když si necháš plenu a nebudeš ji sundávat sama :-)))

Ale jinak souhlasím - také to mám spíš namíchané, než rozdělené na + a - roky.


Janina6
05. 01. 2022
Dát tip

Tak to já neznám, já nikdy nehodnotím celý rok, většinou to mám totiž tak namíchaný - dobré se zlým, štěstí i smůlu. Když si vzpomenu na rok, ve kterém jsem zažila to zatím nejhorší v životě, tak v úplně stejném roce mě potkalo i to nejlepší... je to zvláštní. Jinak, co jsem měla k obědu, už si těžko vybavuju i dnes, v domově důchodců, pokud se dožiju, budu ráda, když si budu pamatovat aspoň, kudy na WC :-)


Štírka
05. 01. 2022
Dát tip

když sinusoida života směřuje vzhůru a ještě není ve vrcholové rovince, ach to je na světě krásně.... tak tam dlouho pobuď... Tvá plusová energie se tu neztratí... a je potřeba...moooc


Marcela.K.
05. 01. 2022
Dát tip Janina6

Janino, ono to je i o chlapovi, jak jinak :-))) To jsou ty nezapomenutelné něžné roky, co na ně babičky v domovech důchodců tak rády vzpomínají, když už netuší, co měly k obědu ;-)


Janina6
05. 01. 2022
Dát tip

Ježišmarjá, to je o ROCE, ne o chlapovi ?!? Hehehe... to mám letos dlouhý vedení, dík, frku :-)


Janina6
05. 01. 2022
Dát tip aleš-novák

Tak nevím, chápu to správně, že tamten dostal drsné sbohem a tenhle sice něžné, ale taky sbohem? To mě mrzí...


javavia
05. 01. 2022
Dát tip

Zaujala, pěkně napsáno, tip


Jamardi
05. 01. 2022
Dát tip

Je fajn, když příjde úleva.


Kočkodan
05. 01. 2022
Dát tip

Snažím se pracovat na tom, abys ani na mě nikdy nezapomněla, ale tuším, že se mi to asi nepovede. (lehce jehněčí smajlík skopové hlavy)


Marcela.K.
05. 01. 2022
Dát tip

No tak to jsem zvědavá, co budeš psát za rok...a nebo ještě líp - za dva. Ono není nic jen černo + bílý. Samozřejmě ti ho přeju, ten nežný rok, ale...


Abakus
05. 01. 2022
Dát tip

po mojej predchádzajúcej láske bolo vyhlásené celoštátne  pátranie.... v tom čase aj na území Čiech a Moravy.


Andělka1
05. 01. 2022
Dát tip

***


Květoň Zahájský
05. 01. 2022
Dát tip Janina6

Jestli tomu dobře rozumím, tak za použití diametrálně udlišných kontrolních subjektů jsi dosáhla naprosto stejného výsledku.


ann......přečetla jsem celý prolog a dnešní báseň několikrát.....ty teda jedeš....sakra dobře!! teď jsi na rovině....P.S. a neučila jsi se háčkovat?????


aleš-novák
05. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

no, ten kousek z prologu je dobré si přečíst, aby o to víc vynikl kontrast...:o)


Thea v tramvaji
05. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Ale ale :))) To je mi krásné vyznáníčko! Taková pěkná výroční zpráva :) Jsem ráda, že to vše bereš tak jak to bereš. Snažím se o totéž... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru