Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Genderfuck

Výběr: Gora, Thea v tramvaji
05. 01. 2022
23
19
666

 

Tohle psal muž! Pánskej pseudonym

zmastí stránky, až se lesknou jako na soutěži.

Kino skončilo, film byl samej sval,

v přední řadě hustej borec vstal,

v tý poslední vstávaj tlustý ženský.

(Normálně patřím mezi ně

ale dneska jsem ten svalovec.)

 

Potom ještě na pokec.

Ulice, mokrá, smrdí jako pes

hlouček kaličů hledá nový světy

taxík čeká na pitomce, sjetý,

usmažený něčím, na co člověk běžně nemá,

dvacet minut už se loučej s kámošema.

Na Andělu smrděj kanály.

(A teď něco o děvkách; ty mě nezajímaj

ale tohle psal muž. Tak tu musej bejt.

Je to sexy ostrá noir věc

a táhne z toho nadsamec.)

 

Poslední štace (na Smícháči, stánek s hnusnou pizzou)

Chlapi na zahrádce (žádný slizký řeči!

Ostatně jsem muž, a už ticho, kruci)

jsou to čtyři namachřený kluci

šestnáct sedmnáct, melou o fotbale,

byl to ofsajd, kurva, byl to ofsajd.

Jedenáctá náhle povystrčí haksnu -

hned se vymlátí: zavolá jim matka

jdou prej pozdě, hystericky vřeští.

Ostatní tu zatím kysnem v dešti.

Bus už pojede, řidiči se zdraví,

dredatej hulič potahuje z trávy,

policajt se šine mokrou ulicí.

Jízdní řád už popohání frontu.

 

Tohle psal muž – a teď sedí v autobuse

okoralou pizzu mlčky žmoulá v puse.

Je z něj zase žena

poetickej experiment v hajzlu

pointu to nemá, jak ten blbej film.

 

Domů do peřin – a ráno podpatky

namalovat řasy a tvořit hezčí svět

neprsit se, neklít, nesmrdět.


19 názorů

atkij
02. 02. 2022
Dát tip Lady de Winter

Páni! Teda jak je to s tím genderem k pochvale?:) 


Alenakar
07. 01. 2022
Dát tip

Řekni mi, Lady de Winter, když chceš "tvořit hezčí svět, neprsit se neklít, nesmrdět", tak proč se vyjadřuješ tak oporně, tak vulgárně jako bys právě vystrčila hlavu z kanálu? Je to proto, že se v tom vyžíváš a nebo je to proto, že vulgarita, oplzlost a sprostota jsou ve ve vašem básnickém ghettu "in" ? 


Luzz
06. 01. 2022
Dát tip

ten skorobudovatelskej závěr je dobrej.


Lady de Winter
06. 01. 2022
Dát tip annnie, Gora

Děkuju moc všem, mám radost, že báseň takhle oslovila. :)


annnie
06. 01. 2022
Dát tip

Moc pěkný. Připojuju se jak k autorce, tak sem-tam maličko k autorovi (k jeho pozorování, nikoli dikci): jsem totiž trochu voyeur, co miluje pozorovat městskou společnost, včetně tý neučesaný a špinavý (bez ní by se mi ta nakadeřená a voňavá nelíbila). A Smíchovskou periferii mám ráda...

Tip a.


javavia
06. 01. 2022
Dát tip

Také se mi líbí ta realita v básni...vše si dokážu představit...


Dobrá práce! Vtáhlo mne to do děje. Mám ráda autentickou poezii, která umí být přesně a uvěřitelně drsná. 


Ano, já říkám ano, ale s výhradami. Pokud bychom parafrázovali parafrázi jistého amerického státníka v podání jistého kanadského humoristy: "Pánové (a dámy), jsem ochoten akceptovat báseň, která obětuje vnější formu v zájmu zachycení nějakého výjimečného, autentického prožitku, a jsem ochoten zároveň respektovat i jinou báseň, která zvysoka kašle na nějaké pocity a úhly pohledu, a exhibuje formalistickou dokonalostí verše tak strojově přesného, že by ho dnes klidně mohl napsat robot, nebo samoveršující cloudový systém Google Artificial Inspiration (G-AI). Co ale nejsem ochoten je tleskat básni mizerné obsahem i formou, která by udělala lépe, kdyby zůstala v autorově hlavě."

Což naštěstí není tento případ, a proto se tentokrát zříkám okázalých projevů autentické výjimečnosti, a připojuji se k všeobecnému aplausu - ovšem neplácám jako nějaký Venca od koní, že, ale decentně, dvěma prsty na střed dlaně, téměř tlesknutí jedné ruky, jak by zajisté řekli autoři haiku, v hojných počtech se v tomto klimatickém pásu vyskytující. 

Bravo, madmoiselle, bravissimo!"


Lucka98
06. 01. 2022
Dát tip

Moc pěkná básnička, na Smíchovském nádraží to znám taky, jsou tam takové ty stánky s občerstvením, a dá se tam koupit jízdenka na vlak, a tím vlakem se pak dá odjet úplně někam jinam!


Alenakar
06. 01. 2022
Dát tip

Velmi realistický, až naturalistický obrázek ze současnosti. Ti kteří volají po tom, aby byla poezie autentická, současná a velmi expresivní, budou nadšeni.

Dávám tip za aktuálnost a jsem ráda, že mentálně patřím do devatenáctého století.


Kočkodan
06. 01. 2022
Dát tip

U tvého dílka jsem já – nesmrdící nenadsamec – neklel. ;-)


Kamamura
05. 01. 2022
Dát tip

Jako tlustý člověk tohle musím rozhodně ocenit. Navíc se mi líbí tlusté ženské - možná by stála za úvahu parafráze jistého svatého textu, samozřejmě jen proto, abych měl záminku někam napsat: "Tlustému vše tlusté!" - a dost, další krok tímto směrem by jen nahrál nějaké nevyhnutelné kvazi-Nemesis, která vždy při podobné příležitosti vylezá z woodworku, aby si nenechala ujít příležitost k významně mlčenlivému, hrozivému pokyvování virtuální hlavou. 

All I'll dare to say is this: "Well done, my lady, jolly well done!"


Gora
05. 01. 2022
Dát tip Lady de Winter, blacksabbath

Poetický experiment má grády - jak by ne, "svalovče"... i bezvadný nápad.

Parádně odpozorováno, i s charakteristikami žena/muž.


Díky všem! :) Nojo právě, Praha je hrozně drsný město! A zvlášť ten Smícháč s tím pizzastánkem, úplný postapo. :D


Anděl, Smícháč dobře znám, i ty postavy jsou Tvé básni velmi trefně popsaný... paráda! :-)


Aru
05. 01. 2022
Dát tip

Praha je asi dost drsný město :))

a konec je vážně geniální ;)


Janina6
05. 01. 2022
Dát tip

Wow! Nejlepší, co jsem tu dnes četla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru