Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pamäť a straty

06. 01. 2022
22
11
462
Autor
black8

 

pozerám sa von oknom auta
vezieš nás po lužnom moste
na druhú stranu Dunaja

je toto ten deň
ktorý si zapamätáme navždy?

v parku sa dotýkame starého platana
má telo veľkého zvieraťa

ak ťa niekedy niekto požiada
aby si hneď prišla – prídeš?
budeš sa ponáhľať?

kráčame okolo chradnúceho kaštieľa
fascinuje ma jeho pomalý rozklad 
aj keď zároveň

mi je ľúto
nezáujmu čo z toho kričí je mi ľúto, že niekedy prichádzame neskoro

 


11 názorů

guy
28. 01. 2022
Dát tip black8

jsou takové dny ...


Bačkovský
19. 01. 2022
Dát tip black8

Dobře se ptát je důležité, civilní, obyčejné a velmi pěkné


Silene
08. 01. 2022
Dát tip black8

(V odpověď: Soudím, že jazyková okouzlení jsou zákonitá, ale podobným postižením trpím i v rodné, což dozajista nemá smysl skrývat.) 


Lili.
07. 01. 2022
Dát tip black8

Osobní,procítěné,do hloubky jemné s prostorem k zamyšlení...nebo jen tak k přečtení znovu...a znovu...a znovu...


Thea v tramvaji
07. 01. 2022
Dát tip black8

Kladu si stejné otázky. Ale někdy i to "pozdě" k něčemu je. Máš moc krásnou civilní poezii...


black8
07. 01. 2022
Dát tip annnie

@annie, dakujem ti za postreh, prepojenie emocionalnej sfery s verejnou, vlastne by mi to ani nenapadlo, ale ano, je to tam.

@cassy, takisto dakujem za komentar, "kostrbata metafora" mi nejde z hlavy :)

@Luzz, pekné zamyslenie. Je za tým niekde aj táto úvaha, či môžeme prísť neskoro...

@Alenakar, dakujem za postreh, aj za tip, ako aj sa oboznamenie s ruskym basnikom Alexandrom Blokom.

@Silene, ty ma len tesis. V slovencine vidis asi urcitu zvukomalebnost, obavam sa, ze keby to bol tvoj matersky jazyk, tak by som vyznela ovela trapnejsie :))) Ale tesim sa moc z tvojich komentarov. Dakujem.

 


Silene
07. 01. 2022
Dát tip

Jedná se o text, který je pro mého čtenáře koncipován tak zdařilým způsobem, že ani po vícenásobném přečtení necítím potřebu cokoli dodávat, cokoli si v sobě objasňovat, rovnat; text, který mi v daný moment několikrát řekl vše zcela samostojně. 

Tudíž jediným důvodem, proč sem namáhavě sypu proud písmenek, spočívá ve snaze podělit se s autorkou o stav jedné konkrétní čtenářské mysli. 

Možná jen a snad... že von oknom, že se zvukomalbou místa jsem si opět blaženě pohrávala. Oblázky.  


Alenakar
07. 01. 2022
Dát tip

Čtu nyní hlavně Alexandra Bloka. Také psal básně jakožto denníkové záznamy plné městských scenerií. Reálie se zas až tak nelišily, jen forma byla zcela jiná.  Tip.


Luzz
07. 01. 2022
Dát tip

chtělo by se napsat - lepší pozdě než nikdy... přemýšlím, kdy je pozdě opravdu pozdě, kdy opravdu už nejde vůbec nic napravit.

hezká analogie.

 

 


cassy
07. 01. 2022
Dát tip

někdy je třeba zapomenout na kostrbaté metafory, jen vydechnout...a přijít včas...naše škoda, že nám to jde...spíš nejde...


annnie
06. 01. 2022
Dát tip Gora

Velmi pěkné prolnutí osobní, emocionální sféry s tou veřejnou. Jemné, autentické, jednoduché. Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru