Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jako by svět šel pozpátku

07. 01. 2022
24
16
464
Autor
atkij

 

 

 

po novém roce

jako by svět šel

chvíli pozpátku do velké

opotřebované krabice

 

obyčej

tu řetězy

tu baňka rybí oko 

v něm obličej

ze sněhurky háčkované srdce

odpojená souhvězdí 

 

a co teď?

člověk strom oheň

z tepla domova

jeden stín

na botách pár jehlic

háčků

 

a dálka 

 

ta dálka 

tadá...

 

dá…

 

než víko sklapne 














 

 


16 názorů

Entropia
27. 01. 2022
Dát tip

Než sklapne. Přemýšlím, jestli tam musí být to víko. Ale asi jo, když velká opotřebovaná krabice.

Přesně jsi pojmenovala moje povánoční pocity. 


atkij
09. 01. 2022
Dát tip

Děkuji všem za chvilku zastavení a obrácení směru. Mějte se...hlavně tak jak potřebujete...

Pavle, už jsem knihu dříve sháněla. Zatím jen poptávka na Trhu knih:) Děkuji za krásný komentář. 


PavelK
08. 01. 2022
Dát tip Silene, Můra73, atkij

Je to dílo, která dokáže zaujmout velkou šíři čtenářů. Jeduše všichni to známe, ale autorka to nalezla, dokázala to dát do slov, přetavit v báseň, zabrnkat na nepojmenované v nás. Nemusel bych tam mít to "jakoby", jednoduše po novém roce jde svět chvilku pozpátku.

"Svět básně se může jevit jako něco, co je skutečnosti vzdáleno, přesto však jde o realitu uvnitř reality."

(Lo Ching, Báseň je kočka)


guy
08. 01. 2022
Dát tip

Ještě jsem si krabice nepřipravil, možná o tomto víkendu .. :)


Lili.
07. 01. 2022
Dát tip

Všechno jak má být,není co vytknout,jen uznale a s pokorou pochválit.Tip.


Pěkně jsi to sklapla do krabice! A najednou je zase všude klid :)  


Velmi pěkné, moc se mi báseň líbí :-)


Kočkodan
07. 01. 2022
Dát tip

Já si s Danem TM (tedy vlastně tak trochu příbuzným) střihnu duet v pochvalném mručení. (ve dvou se to lépe nejen táhne)


Čudla
07. 01. 2022
Dát tip

/*


Dan TM
07. 01. 2022
Dát tip

Hmmmmmm.... pochvalné mručení :)


Krabice se zavře, ale rychlík jede dál.


Alenakar
07. 01. 2022
Dát tip

Za básničku dávám tip a moc se mi líbí. Ale taky si myslím, že by lépe fungovala spíše v nějakém klidném historickém období. Dnešní svět jde mílovými kroky kupředu. Řítí se do náruče omikronu.


kvaj
07. 01. 2022
Dát tip

*/


Diana
07. 01. 2022
Dát tip

Zajímavé


annnie
07. 01. 2022
Dát tip

Ohó!!! To koukám! MOC pěkný! Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru