Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno ve vlnách

09. 01. 2022
10
32
564
Autor
Aru

Zrozeni v bouřkách

plni neklidu

plujeme za svítání

 

Hoří obzor naší krví

novou šanci dej osudu do vínku

na ocelovém nebi

s drakonickými mraky

 

Moře stoupá do lastur

šeptáš tajemství do písku

obrázkově


32 názorů

zajímavé.. .


Aru
21. 01. 2022
Dát tip

pěkný, díky ;)


Andreina
21. 01. 2022
Dát tip Aru

Taky přidám něco k tématu:

Vlny co na pusté pláži

sčítají zrnka písku

marně počítají věky

ve snaze po výsledku.

Slunce co paprskem prvním

hladinu moře zlatí

marně se zachovat snaží

okamžik než se ztratí.

 


blacksabbath
10. 01. 2022
Dát tip Aru

aby odpluly:-))))


Aru
10. 01. 2022
Dát tip

proč si kreslíš splíny? ivííí?? ;))


splíny:-)))


Aru
10. 01. 2022
Dát tip

díky iví, a co píšeš? ;)


blacksabbath
10. 01. 2022
Dát tip Aru

někdy šlapu - obrázkovým pískem - do bahna.....*/**************


Myslel jsem si to, že je to z nějaké počítačové hry. Tady nejsem v obraze, já na počítači chvílemi hraji jen šachy. Jinak se setkávám spíš s hráči než hrami. Myslím tím s hráči v v patologickém stádiu závislosti. Ale moc ne. I když jsou jich kvanta, směruji je na kolegy. Má parketa jsou jiné cílové skupiny.


Kamamura
10. 01. 2022
Dát tip

Radovan - myslím, že nemáš výpadky, ani ti to neušlo, s úžasem jsem zjistil, že v českých překladech bible prostě to místo zmiňováno jménem není. Jinak se (podivně) jedná o odkaz na reálné místo, konkrétně údolí Hinnom (hebrejsky "Gei Hinnom"), které je zmiňováno přímo i v Judaistické bibli (a sorry opět za odkaz na anglickou Wikipedii, protože české heslo je jako obvykle mnohem stručnější).

A já bych to opět sám neznal, kdyby Hinnom nebyl jedním asi z dvaceti národů z hry Dominions 5, za který jsem hrál v jedné památné internetové partii, která trvala několik měsíců a naprosto mě vyčerpala, a padl jsem v ní ze světovládné velmoci až na samé dno poté, co mé nepřemožitelné obry vybavené nákladnými kouzelnými zbraněmi, kteří ze začátku poráželi stonásobné přesily, nakonec udolaly dryády/bakchantky omámené tóny Panovy flétny, které na mě ze svých nekonečných lesů poslal vládce národa Pangaea (původně jsem vyhrával, ale když můj rival vynalezl kouzlo, které mění obyčejnou lidskou kůži na zlato ("Army of Gold"), od kterého se odrážely čepele mečů i sekyr, ač vedené obří silou, tak moje velikány prostě zmohla únava, a jeden po druhém padli. (Pro Arua - další zmínka o Gehenně je ve výborném datadisku Road to Gehenna hry Talos Principle, kterou doporučuji nejen tobě, ale i Majaksovi, který si tento příspěvek určitě přečte, než mi tradičně napíše, že jsem pitomec, což mi ale nikterak nevadí, naopak, zvykl jsem si na to jako na rázovitý prvek místního koloritu, a navíc, hráči počítačových her by měli držet při sobě, Homo Ludens, Gens Una Sumus [dobrej název pro punkovou kapelu, BTW]! ;-)

Toto zde zmiňuji jednak proto, že jsme u Arua, se kterým se o počítačových hrách bavíme často a s chutí, a chci mu Dominions 5 tímto doporučit (je potřeba ale mít další hráče, v jednom se to skoro nedá hrát, proto to také propaguji ;-), a jednak proto, abych ukázal, že se nestavím k abrahámovským mytologiím (a mytologii obecně) jako ateista a racionalista nijak odmítavě, naopak, fascinují mě všechny bez rozdílu, pořád a celoživotně, jen si mezi nimi neumím vybrat "tu správnou". A ano, tu Gehenu jsem tam vrazil zcela záměrně, kvůli místní početné skupině křesťansky založených čtenářů, a proto mě bodl osten zoufalství, když jsem si přečetl, že ti "ta jména nic neříkají". I vlasy bych si snad v zoufalství nějaké vytrhl, ale běda, něco musely tušit, protože se všechny už před desítkami let někam poděly (podle mě chlastají v zákulisí ;-)

Tak zdar! (Teď jsem nahrál těm, co mě obviňují z obšírnosti, hnidopišství a narcismu, ale všechny bitvy najednou vyhrát nelze, to by mi z toho nakonec opravdu hráblo...)


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

díky moc F.M.R.C. ;)


Lili.
09. 01. 2022
Dát tip

Líbivé verše,promlouvají k očím a chtějí se nechat přečíst,aby posléze zůstaly uvnitř v mysli.


annnie
09. 01. 2022
Dát tip

Jojo :)


Vidíš, četl jem jen Starý zákon, výběry z Talmudu a Chasidská vyprávěni, buď mi to ušlo, nebo už mám výpadky 


Kamamura
09. 01. 2022
Dát tip

Radovane, u Lovecrafta a Chamberse ti to promíjím, Chamberse bych sám neznal, kdyby o něm nepsal Lovecraft, a Lovecraft byl citově rozháraný neznaboh, takže chápu, že jeho prózy nesednou každému. Ale Gehena je přece judaistické peklo, obdoba toho křesťanského, též známé jako "údolí Hinnom"...


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

díky Radovane ;)


Aru, ty máš poslední verš první sloky úplně výborný, ostatně jako zbytek


to jsem psal ke Kamamurovu komentáři


sice mně ty postavy nic neříkají, ale báseň postavenou nemáš špatně, možná jen třeba poslední verš první sloky - není sice rytmicky nejhorší, ale táhne se díky své mnohoslovosti


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

díky, můžeš zkusit taky, stačí k tomu klacík a břeh s pískem ;)


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

děkuju dievča a Milane :)


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

no ale annie, být tam konkrétní jména, tak to ztratí naléhavost,... nebo ne?

díky ti ;)


MilanH
09. 01. 2022
Dát tip

Hezké šeptání :-)


niektoré obrázky sa čítajú  so zavretými očami***


annnie
09. 01. 2022
Dát tip

Líbí se mi ta naléhavost, byť naprosto netuším, komu přísluší :) Tip a.


Kamamura
09. 01. 2022
Dát tip

Na  dně bouřlivého oceánu

C'Thulhu neklidným spánkem sní,

procitám s křikem přímo do snu;

rytmus, jež kolébá mě do konce mých dní.

 

Zřejmě jsem zemřel toho rána,

kdy z rozmaru vytrhlas mi srdce,

Gehenou bloudím; zvoní hrana,

než v hlavě dodoutná mi šém.  

 

Z moře už stoupá strašný Hastur,

pušťadlem svolá nás Žlutý král,

ve vodopádech Carcosy

konečně utopím svůj žal.


Aru
09. 01. 2022
Dát tip

obrázkově Kočkodane ;)


Kočkodan
08. 01. 2022
Dát tip

„šeptáš tajemství do písku“ – jen aby to nemělo podobný efekt jako mluvit do zdi...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru