Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kde už ani puštík nehouká

11. 01. 2022
13
15
398
Autor
lencza

Čerstvě pocukrovaná cesta

podél potoka

budí dojem

že tma ještě není tak hustá

 

Dvoučtvrťový rytmus kroků

krájí pochybnost

na snesitelné porce

 

Zadřený mozek pořád zabírá

Řešení ale nejraději přichází 

zadními vrátky

ve snu

nebo se ti jako pavouček

snese za límec

 

Tam, kde už ani puštík nehouká

proměň se v ráz-dva ráz-dva

rozeznívající ticho lesa

 

A kdyby tě něco pošimralo na zátylku

zkus se, prosím

hned nepodrbat

 

 


15 názorů

lencza
17. 01. 2022
Dát tip

Radovane, Goro: Děkuji! 


Gora
12. 01. 2022
Dát tip

Tys s radostí odpochodovala a napsala, já s radostí četla! I plavání je na vymýšlení dobré...


imprese s nápadem o nápadu napsaná s lehkostí, jo, tipuhodné


lencza
12. 01. 2022
Dát tip

Abakus: Neomlouvej se, já jsem naopak ráda, že si rozšiřuju slovenštinové obzory :)

 


Janina6
12. 01. 2022
Dát tip

Jé, ta říkanka "Ráz-dva..." je super. Hehe, mohla bys tam dát "kapacitu na děti. Na kolik? Něco kolem třiceti" :-)


Abakus
12. 01. 2022
Dát tip

Lencza ospravedlňujem sa, šimranie je krásne.


lencza
12. 01. 2022
Dát tip Janina6

Děkuju všem, že jste se zastavili. Ano, chůze je opravdu mocná... nejen pro dobré nápady. Během stejné procházky vznikla i tato blbůstka:

Ráz-dva, ráz-dvakroky tupěformátují disketyAž se vrátímbudu zas mítkapacitu na děti(Kolik minut?Něco kolem třiceti)Abakus: poštekliť jsem si musela najít, ještě že existuje google :)

Kamamura: v tomto musím s Nietzschem souhlasit, já například básně i jiné texty vymýšlím téměř výhradně za chůze


Řešení - jako když pavouček snese se za límec.....


Kamamura
12. 01. 2022
Dát tip Janina6

Janina6 - "Ty nejlepší myšlenky se rodí na pochodu" - Fridrich Nietzsche (Nietzsche údajně preferoval chůzi jako jednou formu fyzické aktivity, která přicházela díky jeho neduživosti a zdravotním problémům v úvahu.) 


Abakus
12. 01. 2022
Dát tip

potešilo a pobavilo a možno aj pošteklilo. 


annnie
11. 01. 2022
Dát tip

Líbí se mi. Tip a.


Lili.
11. 01. 2022
Dát tip

Mohu říct,že na mne dýchá jisté mystérium.Něco tajuplného uvnitř těch slov...moc se mi to líbí.


Kočkodan
11. 01. 2022
Dát tip

 

Kvůli dílku o tobě rozhodně nebudu nikde drbat. Naopak – zcela veřejně tady na celý Písmák houknu, že se mi líbilo. (a není to myslím tím, že bych měl totálně zadřený mozek) ;-)


Janina6
11. 01. 2022
Dát tip

Je to trochu paradox, ale chůze je opravdu skvělá "medicína" pro mozek... svaly nebo klouby už občas dávají najevo, že se jim to nelíbí, ale hlavě to fakt dělá dobře. A tys to moc hezky, poeticky a hravě vyjádřila.


Kamamura
11. 01. 2022
Dát tip

Jo, dvoučtvrťový krok, tím si tak může hopsat po břehu potoka nějaká Polka, proše pana, my starší potřebujeme na krok půl doby, a někdy dokonce celou, a můj kamarád, lajfstajlový, ostentativní povaleč Aru dokonce dělá mezi kroky ještě pauzu, osminovou, čtvrťovou, ale někdy taky i přes čtyři takty. 

Nejlépe se pak proměnit v nějaký bublavý potůček a šábnout se s vodníkem fifty-fifty o obsah hrníčků!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru