Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři úkoly

12. 01. 2022
20
22
489
Autor
netWoor

Na pultu barovém obrovská sklenice,

je plná bankovek. Lístek je u ní,

na něm tři úkoly, složité velice,

pohárek vybere, ten kdo je splní.

 

„Na ex půl litru tequily,

ne abyste jí vyblili.

Na dvorku pitbul Kazisvět,

bolí ho zub, s tím vrať se zpět.

Nad knajpou bydlí stařena,

sex s ní a tvá je odměna.“

 

Cizinec přečte si, pak vyzve barmana:

„hej kámo, neváhej, podej mi flajdu,“

k ústům ji přiloží - rázem je ztrestaná,

pak trochu zahuhňá: „čokla kde najdu?“

 

Koukám se na jeho mizící postavu,

slyším zvuk zápasu, pak táhlé vytí,

bojím se, že ho pes pokousal po právu

a chystat budeme hřbitovní kvítí.

 

Tu vpadne dovnitř tak jak hadr na tyči,

my takhle vypadat, na věčnost pudem,

potrhán, zválený, opile zakřičí:

„Kde je ta bába s tim bolavým zubem?!


22 názorů

Silene
15. 01. 2022
Dát tip

Jen tak čistě z legrace, kreativitu lze vyšpárat i v tzv. gramatickém rýmu typu vytí/kvítí. 

Pád, číslo, rod, vzor sice tentýž, ale vytí budiž podstatné jméno slovesné (a proto možná autorovo neuvědomení), zatímco kvítí podst. jm. hromadné. Pokud by autor užil např. táhlá vytí, dopustil by se hnedle plurálu a odchýlil by se tak v čísle. 

Ocenit lze i zužitkování obojetné souhlásky, kdy se uplatňuje grafická diverzita. 

Stařena/odměna hodnoceno též jako výše uvedená ohlasová nápodoba tradované lidové slovesnosti. 

(Anketně: Nepotírám žádné rýmy, beru vše. Tedy dokonce i žádné. Chci jen dát připojeným slovem na vědomí, že jsem si tu ráda početla.) 


netWoor
15. 01. 2022
Dát tip

Ted nevim, jestli vidis i to omylem smazany


Safián
15. 01. 2022
Dát tip

Mohl bys mi říci, proč nesnášíš gramatický rým? Běžně ho používali i největší básníci. Je to zřejmě taková současná intelektuální fobie. Pitomost. Ale proti gustu ...


netWoor
14. 01. 2022
Dát tip

Ja se v teorii vubec nevyznam. Kdyz jsem tady publikoval prvne, ani sem nevedel, co je gramatickej rym. Po zjisteni, co to je, se jim striktne vyhejbam  temer je nesnasim, proto ta ma reakce.:))) ale jak vidis, delam chyby. Slabiky taky duskedne pocitam, ale o zenskym muzskym rymu jsem slysel vcera prvne a co je trochej a jamb uz zjistovat nebudu, nakonec, nedelam poezii, jen pisu blbustky na zasmani, byt pravidla striktne dodrzuju. Opravdu uprimne dekuju za kritiku, posouva me dal ....


Safián
14. 01. 2022
Dát tip

Naopak, líbí se mi. Já totiž proti gramatickým rýmům nic nemám. To je umělá fobie. Slabiky jsem nepočítal, ale při střídání mužského a ženského rýmu by měl být  rozdíl mezi nimi u trocheje a jambu o jednu slabiku. Podíval jsem se na to jen v důsledku tvé proklamace.


netWoor
14. 01. 2022
Dát tip

Nu jo, pravdu díš, sem vytí pitoma přehlíd, sem to nevim proč považoval za sloveso, si uvědomit, tak to tam napíšu jinak, sloves končící na ití je tuna. Co je ženský rým jsem si musel najít, hm, vpodstatě téměř každej. Ale ok, nelíbí se ti, taky beru. Díky.


Safián
14. 01. 2022
Dát tip

netWore - gramatické rýmy:                                                                              vytí / kvítí - rýmuješ 4. pády jednotného čísla středního rodu                          stařena / odměna - to je jak píšeš citace

Rým: u ní /splní - to je i na ženský rým málo, i asonance je to chudá.


Dát tip Kočkodan

omyl sklapl tenata

jaký budou štěňata?

A bába?

místo aby chrochtala

jak spokojení vepři

na korunku šetří


netWoor
13. 01. 2022
Dát tip

ty, safi, neser :))))))) Kde je gramatickej rým a kde rytmická nepřesnost konkrétně? Nemyslíš-li to, co je napsáno na lístku. To je tak úmyslně, jak vidíš, je to v jiným rytmu, bo jsem to nevytvořil já jako vypravěč, ale někdo to napsal na lístek a já jako vypravěč to jen konstatuju (vypravuju). Proto je tam jakoby jinej rytmus, aby to bylo zřejmý, že to psal jakoby amatér. 


Safián
13. 01. 2022
Dát tip

Pěkný kousek. Jeho půvab je mimo jiné v tom, co mu vytýká Kamamura, ve svébytném dobrodružství, které připomíná zápas zemědělských strojů s hráběmi. Nějaké nedostatky by se našly.  Tedy pokud bychom je za nedostatky považovali.  Ženský rým u ní/ splní a sem tam nepřesnost v ryrmu určitě. Pro přísné gurmány, s nimiž se neztotožňuji, jsou tam i gramatické rýmy.


8hanka
12. 01. 2022
Dát tip Nami 99

ak má baba protézu na vyťahovanie, nebude mať s ňou veľa práce...ehm, ak nebude chcieť za protézu sex:)


počkej - počkej...... úkol nesplnil - bába byla bezzubá


Hamar
12. 01. 2022
Dát tip

:-)


javavia
12. 01. 2022
Dát tip

Tento vtip znám:-)), možná trochu jinak:-)) dobře  zpracované, pobavilo..Tip

 


netWoor
12. 01. 2022
Dát tip

kamamura, úplně nevím, jestli ti dobře rozumím. U nás se říká, pojď, ztrestáme flašku rumu, ztrestat=vypít (asi je pro ní trest, že je vypitá, nevim, jak to vzniklo). Rázem je ztrestaná pak značí, vypít na ex (dle úkolu). Že vypadají verše divně, nevím které. Když jsme u techniky: striktně dodržuju u rýmů 12/11 slabik, kdy 12ti slabikové řádky končí vždy trojslabičným rýmem (sklenice/velice), 11ti vždy dvouslabičným u ní/splní. A NIKDY nejde o gramatický rým (tj. rýmovaná slova jsou vždy jiný slovní druh). Myslím, že to je nesložitější možnost rýmování tím spíš, že nejde o nějakou abstraktní lyriku, ale musím se striktně držet příběhu a pointy.


Kočkodan
12. 01. 2022
Dát tip netWoor, Hamar, 8hanka

 

Smutný případ sodomie,

uznávám, že nechtěný,

trochu divně z toho mi je,

a co psík, byl šlechtěný?


Chudák bába. To bych nechtěla vidět, až tam ten pošuk vletí.


Kamamura
12. 01. 2022
Dát tip

Ambiciózní. Ve třetím verši je trestána láhev jako jediné podstatné jméno rodu ženského, které se účastní děje - není však jasné, jak, čím, a proč. 

Se vší náležitou úctou bych autorovi nicméně doporučil, aby možná trochu ještě opečoval použité výrazivo, protože verše vypadají, jako by v přístěnku na zemědělské nástroje zažily s hráběmi vlastní, svébytné dobrodružství. 

Nicméně věren tradici, místním zvyklostem, a poplaten setrvačnosti vlastního myšlení, dávám také tip - kvalitou je to nadprůměr, svědomí mám čisté.  ;-D


zzlatý
12. 01. 2022
Dát tip 8hanka

Velice povedený příběh. Znám jej trochu jinak, ale zveršovat jej...to zaslouží poklonu a bohužel jen jeden TIP


Nami 99
12. 01. 2022
Dát tip netWoor

Pak zazněla jedna věta :

"Když už jsem ojel Kazisvěta,

(byla to pořádná rvačka)

s bábou to už bude hračka."

 


annnie
12. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Rozkošná pointa!!! Chudák pes... Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru