Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deset černých svatoušků

12. 01. 2022
7
13
359
Autor
R. Kedar

 

Deset černých svatoušků

mělo rádo sex

Někdy mladý klučina

dostal za to keks 

 

Deset černých svatoušků

mělo rádo styk

Mnohý kluk to nezvládl

a jiný  si zvyk

 

Deset černých svatoušků

přikázalo: Kuř!

Z těch, co to nezvládli

mnohým bylo hůř

 

Deset černých svatoušků

nepřestalo chtít

Těm, co bylo nejhůře

nechtělo se žít

 

Deset černých svatoušků

dělalo že nic

Deset, dvacet, padesát,

ba pohříchu víc

 

Deset černých svatoušků

a kadidla puch

Láska, bližní, pokora

modlitba a Bůh

 

 


13 názorů

Hamar
19. 01. 2022
Dát tip

Silné!

Velice dobře je toto téma vykresleno v polském filmu Klér!


Alenakar
17. 01. 2022
Dát tip

Tak to rozhodně ne - každá víra rozhodně za sebou nemá hory mrtvol.

Buddhisté za celou svou existenci( buddhistická víra je asi o 500let starší než ta křesťanská) nikdy nevedli válku kvůli rozšiřování své víry.  A co se křesťanství týče: Čeští bratři svou víru nikdy nikomu nevnucovali a během třicetileté války raději opustili české království, než aby se nechali zotročit Habsburky. A rozhodně je více denominací, které nemají krev na rukou jako katolická církev.

Je velkou otázkou, co by se stalo, kdyby se českým králem stal třeba Petr Vok z Rožmberka, český bratr a aristokrat s tím nejlepším morálním profilem, jaký si vůbec lze představit.


R. Kedar
17. 01. 2022
Dát tip

Aleno,  tak v tom s tebou naprosto souhlasím!  Je to problém každé víry, protože dělá z lidí poslušné stádo, které věří v něco vyššího.  Ne nadarmo říkal Karel Čapek, že ve jménu absolutních pravd se nejčastěji vraždilo.  A víra (potažmo církev)  je takovouto absolutní pravdou.  Je pro mě jednoduché odsoudi "jinakost", protože to je ve jménu boha, je jednodušší někoho zabít, protože to má přece vyšší smysl atd.


Alenakar
17. 01. 2022
Dát tip

Radku,

katolická církev naštěstí není můj obor. Zajímám se ale o historii, třeba o mocenský boj panovníků s papeži od raného středověku až po vládu krále Slunce. Po celá staletí byla katolická církev mocenskou strukturou, která za sebou zanechávala pyramidy mrtvol. Oběti církve jdou za ta staletí, kdy církev fungovala jako feudální mocnost, do milionů.  Za to by se měl František omlouvat od rána do večera.


Benetka
14. 01. 2022
Dát tip

Naštěstí!?

Křesťanská víra umírá - alespoň v Evropě. Což by třeba ještě před sto oety bylo k nevíře!

Jinak je to bezva ftípek v podání Izera:

Proč mají ministranti vždycky tak ulízané vlasy?

- A nikomu to neřikej!!! :D


R. Kedar
14. 01. 2022
Dát tip

Co se týká Polska, tak samozřejmě rád jsem. Na druhou stranu je to smutné a dost to vypovídá o některých patologických jevech v katolické církvi, jako je například pokrytectví.

Nevím, jak jsi přišla na to, že někoho šmahem odsuzuju, nebo že házím všechny duchovní do jednoho pytle. Jde pouze o snahu poukázat na další z patologických jevů v církvi, tedy zneužívání dětí kněžími. Nikde netvrdím, že to dělají všichni, ale je jich více než statisticky významné množství a podobně velké množství jich před tím zavírá oči. František je fajn, ale myslím, že je v rámci katolické církve dost solitér a existuje dost takových, co mu v rámci vlastní organizace vůbec nefandí.

 


Alenakar
14. 01. 2022
Dát tip

Buď rád, že publikuješ na Písmáku. V Polsku by to cenzura zabavila.

...Nikoho ale nemůžeš odsuzovat šmahem. Jsou černí svatouškové, ale i světci, kterým nikdo z nás nesahá ani po kotníky. ...A František má aspoň snahu s tím něco dělat.


R. Kedar
13. 01. 2022
Dát tip

Bílým, černým, velkým, malým... Takový nešvar v rámci nejmenované církve.


Norsko 1
12. 01. 2022
Dát tip Benetka

O čem to je ? O velkým, černým péru ?


javavia
12. 01. 2022
Dát tip Nami 99, R. Kedar

Deset černých svatoušků

co neznali svět 

Ukryli se za roušku

chránili svou pleť 

Deset černých svatoušků 

chtělo si jen hrát

ukryli se do rožků 

snad nemají hlad...

Jen tak-:)) ale pěkný nápad;-)) tedy ten tvůj, který mě inspiroval..:-)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nami 99
12. 01. 2022
Dát tip Gora, R. Kedar

Deset vlivných úředníků,

sladkých jako cumel,

"výhodně" pro republiku,

vymyslelo tunel.


Kočkodan
12. 01. 2022
Dát tip Nami 99, R. Kedar

Deset černých svatoušků

udělalo tunel,

nejdřív jen tak na zkoušku,

zda to dobře pude.

 

Deset černých svatoušků

(což se zřídka vidí)

s křikem: „Vzore Janoušku!“

poráželo lidi.


Evženie Brambůrková
12. 01. 2022
Dát tip Benetka

Nabízí se k zamyšlení a přebrat si to také mohu různě.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru