Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolobeh

Výběr: Gora
13. 01. 2022
31
50
799

 

aj belorítky

sa tu rady vracajú

rodičovský dom

 

*

 

hľadím do diaľky

bývam pod tamtým mrakom

vpravo od vrany

 

*

 

jedenásť hodín

pes za plotom vyčkáva

príchod poštárky

 

*

 

pastier so psami

hvizdol a kravské zvonce

počuť inakšie

 

*

poludnie v parku

niekde medzi rybníkom

a spevom vlhy

 

*

 

šesť možno sedem

večer astry v nich včely

päť alebo šesť

 

*

 

chodím sem menej

kde bol chodník už cesta

na Medvedí vrch

 

*

 

zďaleka zdraví

pred rokmi si odniesla

od nás mačiatko

 

*

 

hrušky v záhrade

Vianoce sú bližšie o

tri kôpky lístia

 

*

 

v noci prituhlo

miesto vlastných má egreš

listy orecha

 

*

 

slnko v decembri

po stenách akvária

plávajú tiene

 


50 názorů

Markel vďaka


Markel
19. 11. 2022
Dát tip

proplouvám jak ryba tvými obrazy, moc ***


Phil vďaka. 


Philogyny
21. 06. 2022
Dát tip

Na to druhé jsem hleděla opakovaně, všechna dávají celek, báseň. Ráda tu pobyla.


yss, prekvapujúca predstava, vďaka a vážim si toho


yss
03. 04. 2022
Dát tip

No mne to vychádzalo že čítam báseň,celkom  pekne sa ten dej dopĺňal.. zaujímavo,vedela by som si to predstaviť aj vcelku


To ma teší, vďaka. 


a2a2a
02. 04. 2022
Dát tip

tvá haiku pro mne představují, a ne poprvé, uelené a na výsost lyrické básně. 


per_zay
21. 02. 2022
Dát tip

hmmm ... všechny, ale hlavně: vpravo od vrany ! ... T


Lenka, ja ďakujem za zastavenie.


Lnice
17. 01. 2022
Dát tip

toulání v krajině, ve které by se mi určitě líbilo...díky


lawenderr
17. 01. 2022
Dát tip

njn, jenže -  večer astry v nich včely - nic není :) ne úplně. Ten předěl mi tam chybí - myslím, že by výpověď neutrpěla kdybys napsal: večer - astry v nich včely ... Leda bys chtěl zdůraznit, že se jedná pouze o večení astry, co v jiný časový úsek fungují jinak ... pak by mi to dávalo smysl :) Ale jen můj pohled, víceméně pocitový, nic to nemění - skvělá i tak! Děkuju

 


Jitka ďakujem za tie slovné torty (žiadne sušienky!), až som v rozpakoch, že som tak nikdy nespravil ja, aj keď si jedna z 8 autorov publikujúcich haiku na tomto serveri, ktorých texty si vždy pozorne a s radosťou čítam, lebo sa na nich učím.


atkij
16. 01. 2022
Dát tip Gora, Karpatský knihomoľ, Šmodrcha

7. Famózní v úhlu pohledu a kontextu. Ano, také mám ráda soukromější cesty, které nejsou turistické silnice:) Jak rozumím.

8. Tak roztomilé, přitom tak prosté, situačně nádherné. Štěstí z obou stran.

9. Vánoce o tři kupky listí blíž - vnímám zde pravdu(přechod podzim/zima), paradox(Vánocům více sluší sníh), výrazově téměř synekdocha.

10. angrešt - dokonalé...co víc dodat...

11. Tady jsi doma. Přesto ty venkovní měly něco víc, co mi zde chybí. Je vidět, že i ty jsi první verš přepisoval. 


atkij
16. 01. 2022
Dát tip Gora, Karpatský knihomoľ, Šmodrcha

Děkuji velice za tyto krásné texty. Ukazují haiku v tom nejúpřímnějším a pro mě nejpravějším světle. Navíc předané tak, že v nich dokážu být přítomna. Forma snad nemůže být dokonalejší. Poledne a hrušky jsou pro mě zjevením, kam až lze dojít na cestě prožitku a jeho zprostředkování. Hlavně se ale musí uvidět. Všechny texty ve mně vyvolají nějaký imspuls, prvotní dojem...

1. Jeden ze šťastných návratů do rodiště...než se vezme za kliku, člověk se rozhlédne "tak jinak", se špetkou nostalgie v očích.

2. Přesné - také bydlím na kopci a z druhého kopce ho vidím...ten překryv blízkého a vzdáleného obrazů je nádherný.

3. Pes je chodící časomíra...ano!

4. Pastýř mě dojal. V textu je paradoxně takový klid. Představím si, že někde jen tak sedím, odpočívám. A pouze vnímám zvukovou kulisu. Tak jemné užití - počut inakšie. 

5. Jak jsem psala již výše. Na takový text bych neměla odvahu. Je pro mě povzbuzení nebýt tak přízemní. 

6. Uvažuji nad uspořádáním, trochu výzva pro čtenáře, ať se posnaží...šest sedm večer... by mohlo být i v prvním verši...krásné ve své hravosti, jak zde přesnost absolutně není nutná, ani čas ani počet, hlavní je moment...

A raději odešlu, než se mi komentář neuloží...:))


cassy ďakujem a som rád


cassy
15. 01. 2022
Dát tip Gora

ty kapky poezie jsou jako zjevení...nalité plody plné šťáv...


atkij
15. 01. 2022
Dát tip

Tady jsem doma i na návštěvě zároveň. Brzy se zase stavím, i s nějakou slovní sušenkou. 


MilanH, tvoja návšteva ma teší.


Janina6, zjavne v zime nie je živšie len v mojom akváriu, díky.


Janry vďaka za návštevu aj za komentár


lawender, aj ten večer tam má zapadnúť v zmysle päť alebo šesť, možno sedem (hodín), ale či na tom záleží?

a veľká vďaka za odozvu


MilanH
15. 01. 2022
Dát tip

jedenásť hodín

 

pes za plotom vyčkáva

 

príchod poštárky :-)

 

 

 

 


Janina6
15. 01. 2022
Dát tip Gora

Plastické obrázky... dobře se to představovalo, někde jsem měla navíc i pocit jemného humoru (pes za plotem, počítání včel). Protože jsem sama měla mnoho let akvárium, tak poslední haiku mě oslovilo obzvlášť, úplně jsem to "viděla".


Janry
14. 01. 2022
Dát tip

vpravo od vrany= najviac zasiahlo,typ


lawenderr
14. 01. 2022
Dát tip Gora, Janina6

líbí se mi ta vpravo od vrány a nejvíc ta ... pět nebo šest (večer bych nějak oddělila, líp by se četlo) - jsou neobyčejné svým nevtíravým: chvíli si tu se mnou hraj, nebo si jdi najít nějaké haiku (... vpravo od vrány)


Silene
14. 01. 2022
Dát tip

Moje lehkovážnost, že jsem nerespektovala hranice na mapách jazykových rodin. Včelárik, snad již ho nezapomenu. Každopádně zpytuji-li svědomí, svedla mě vidina zámku, který v textu ani není.   

K jedenáctce: pro mou maličkost má naopak první řádek svou ostrostí až mezicivilizační, mezikulturní slunovratný dosah. 

(Dva důvody mých pro.) 


Ireni, aha, tak to vidíš.


Alenakar vďaka za návštevu.


Gora
14. 01. 2022
Dát tip

Peter, neřekla bych těžko pochopitelný /poslední/, ale k dokonalosti mi schází v prvním řádku jemnost nebo nápad ve vyjádření období, snad přílišná dořečenost... jako by slnko bylo navíc... čtenáři je zřejmé, že ten jev - stíny - je způsoben právě jím.


Alenakar
14. 01. 2022
Dát tip

Nejvíc "haikové" mi připadá to o kravských zvoncích. Ale tip i za ta ostatní.


Ireni, až mi ľúto, že som ich neočísloval, lebo, samozrejme, ma veľmi zaujímajú tvoje názory na jednotlivé haiku a musel som si ich prerátavať. Ďakujem ti za všetko napísané aj hodnotenie, pomáha mi to. Posledný text je zjavne ťažko pochopiteľný, akvárium mám umiestnené tak, že len počas slnečných rán v zimnom období vidno plávať tiene rybičiek po stenách akvária. Musím porozmýšľať, či sa s tým dá niečo urobiť.


Abakus, o trochu neskôr, no ešte predpoludním ti ďakujem.


Gora
14. 01. 2022
Dát tip

Tvá sada haiku potěšila, Peter.

Velmi vydařené po všech stránkách je podle mne druhé a třetí, také páté, deváté a desáté, zvukomalebností potěšilo sedmé, hravostí šesté /kde mi schází výraznější předěl v obsahu/, blízké mi je i mačiatko:-)... jedenácté má pět podstatných jmen a zřejmě tím přes tieně na mne působí tvrději...

Nadhled ve druhém a v pátém je srovnatelný s haiku tuláka Santóky, další zas perlí jemným vtipem - třetí, deváté. Už jen za ně T+V.


Karpatský knihomoľ
14. 01. 2022
Dát tip annnie

annie, aj od teba veľmi milé


Archer ďakujem a som rád.


Katko, tvoj názor je pre mňa dôležitý, vďaka za nahliadnutie.


Silene, s tými vtákmi je to pre nás domotané, keď slovenská vlha prekročí Moravu, tak je žluva a česká vlha po príchode k nám sa stáva včelárikom. Ale to tu asi nie je podstatné. A ešte raz vďaka za odozvu.


Abakus
14. 01. 2022
Dát tip

pobavilo niekde nad ránom medzi 9 a 7.


annnie
14. 01. 2022
Dát tip

Jedno lepší než druhý. Velmi velmi velmilé dnešní ranní překvapení. TIP!!! a.


Můra73
13. 01. 2022
Dát tip

Před pár lety jsme se ztratili druhé půlce kamarádů a rodiny na vandru v Polsku, ještě nebyla rozšířená navigace, žádný výrazný záchytný bod v okolí, na kterém bychom se s druhou skupinou shodli, nikdo nikde, v dálce táhlé vytí, stmívání a mraky. Navigace telefonem podle mraku nakonec byla jedinou cestou, která nás svedla dohromady.  "2" mi tuhle situaci živě vybavila. "5" obdobně důvěrně známá :)

"2", "3", "5", "9","10" pro mě *

 "1" s výhradou v hodnocení

 


Silene
13. 01. 2022
Dát tip

Ne, neumím odpočítávat. Oprava: 9... 10... 11! 

(Velmi se omlouvám za zmatek a jdu si poslechnout vlhu. Máme tu ledasco, ale vlhu ani pírkem. Tudíž než z barevných záznamů.) 


Silene
13. 01. 2022
Dát tip

V jednom kole louskám. 

5 a 6 i 7

8... 9... 10! 


pradlo_ vďaka za zastavenie a som rád, ak niečo oslovilo


ďakujem dievča


Silene, potešilo.


pradlo_
13. 01. 2022
Dát tip

2há je super


krásne***


Silene
13. 01. 2022
Dát tip

(Dorazím víckrát a pořádně, leč za 2, 4 díky okamžitě.) 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru