Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tvář za sklem I

20. 01. 2022
19
18
653
Autor
Alenakar

Když mi svítí úplněk za jasné noci přímo do okna, většinou se probudím a už neusnu. Někdy začnu psát nějakou básničku jako tento týden v úterý 18. 1..

 

 

Třpyt chladné rosy proměňuje v jíní

mág bledý měsíc - mocný kouzelník.

Dnes zavěsil se nad věž kostelní

a celé město nejspíš vzbudit míní,

když do oken nám střílí bílé šípy

svých zvědavých a hravých paprsků.

Všem spáčům zdá se možná o Rusku,

báň blyští se i kolem bílé lípy

i na obloze hvězdy, co se chvějí

jak vystrašené bílé čivavy,

jež smečka šedých vlků zadáví...

Už vyjí blízko. Stále hlasitěji!

               Kdo probouzí se, vidí varovný

               a krutý úsměv zimní královny.

 

 

 


18 názorů

Alenakar
04. 02. 2022
Dát tip

F.M.R.C.,

tahle básnička byla napsána za úplňku 18.1. 22. Napadlo mě, že bych se mohla inspirovat též novoluním 2. 2. 22 (jak magické datum!). Vznikla z toho znělka Edgarovská variace, která je celá o světle a tmě.


Lili.
03. 02. 2022
Dát tip

Čarokrásné.


ač si nepamatuji smazanou básničku ani kritiku, myslím si to samé

 


Alenakar
31. 01. 2022
Dát tip

Radovane,

odpovídám na tvou kritiku pod smazanou básničkou Včera a dnes.

Dokud světu budou nemilosrdně vládnout ziskuchtiví obchodníci manipulující veřejným míněním a pokud tito lidé budou vlastnit i sdělovací prostředky, pak diskuse intelektuálů postrádají smysl. Intelektuálové se dnes podobají bezmocným dětem, snílkům, kteří nemají žádnou reálnou moc.


Alenakar
28. 01. 2022
Dát tip

En,

miluji stav polospánku, kdy sen jakoby "vysvětluje" třeba zvuky, které reálně slyšíme nějakým dějem. To jsem už zažila mnohokrát.  Mohlo by se ale stát, že měsíční "tvář", viděná v polospánku, se změní v obličej Sněhové královny, která tak ráda nahlíží do dětských ložnic. 


Entropia
27. 01. 2022
Dát tip

Tvář Měsíce je nevyzpytatelná. Zvlášť zasazená do zimní noci. Jeden z tvých nejvýstižnějších a nejpoetičtějších sonetů.


Alenakar
24. 01. 2022
Dát tip

Hanko,

vidím, že tvůj život byl a možná stále je velmi dobrodružný. Ale tak to má být. Už Platón kdysi pravil, že "nemůže být básníkem, kdo není šílený".


8hanka
21. 01. 2022
Dát tip

viem o vplyve Splnu, najviac mi vadí prírastok na váhe, ale aspoň mám jasný dôvod:)

O hýbaní oceánu viem svoje, bola som ním taká očarená, že som nevnímala ani volanie plavčíka, nech utekám kade ľahšie:)

Vražedné sklony som mala kedysi bez ohľadu na fázy Mesiaca, našťastie, nedotiahla som ich do konca:)


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

Evženie,

luna je námětem pro poezii už od starověku. Každý autor se snaží vidět ji tak trochu po svém.


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

Knihomole,

třeba za příštího úplňku napíšu Tvář za sklem II. Jen aby nebyly mraky.


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

8hanko,

na mnoho lidí má úplněk velmi negativní vliv. Zločinnost za úplňku vzroste. Když měsíc hýbe i oceánem, tak proč by nepohnul lidskou myslí?


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

Jamardi,

půlměsíc nebo srpek mě ale nikdy neprobudí, vždy jenom úplněk. Dříve, když jsme ještě měli stará "kastlová" okna, která se otvírala ven, se sklo vždy za mrazivých nocí pokrylo ledovými květy. Měsíční "tvář" v ledové tříšti často nabývala docela strašidelnou podobu. Dnes máme už dlouho okna plastová a na těch se žádné ledové květy netvoří.


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

Radovane,

díky. Mám ráda Andersenovy pohádky a Sněhová královna je mou oblíbenou postavou.


Zajímavý náhled.


dobrý recept ako tráviť čas pri nočnom bdení


8hanka
20. 01. 2022
Dát tip

rada sledujem spln v každom ročnom období...

prvá polovica parádna, druhá takmer hororová, nevnímam tak noci počas splnu ani hviezdy, že by sa chveli vystrašene, naopak, vnímam ich jasné svetlo a chvíľami mám pocit, že na zimnej oblohe cinkajú...


Jamardi
20. 01. 2022
Dát tip

Pohled na noční oblohu, který mě nikdy nenapadl. Já nejvíc vidím v měsíci jeho proměnlivost.


Hodně slušné jamby, hodně slušná technická kvalita, o obsahu sdělení a atmosféře se dá říct to samé. Jsem rád, že nemusím věnovat čas defektům, protože tam žádné nevidím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru