Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dědova garáž

25. 01. 2022
11
14
375
Autor
Cookie Moon

Garáž

 

Muselo se po štěrkový cestě kolem rezatýho krytu na popelnice. Za vysokou trávou a šňůrama na prádlo tam vždycky byla. Bylo jich tu víc, ale žlutej nátěr svítil jen na jedný. Hned na první pohled byla lepší než všechny ostatní. Když se otevírala, kladky a závaží skřípaly a vynesly sprosťandy z kalendářů ke stropu. Do teplýho jarního dne se vylil chlad vlhkýho betonu a vůně benzinu a olejů.

 

Všechno tu mělo svoje místo. Uprostřed stála bílá škodovka, nejnádhernější ze všech aut. Nejvíc připomínala auto - přesně to, co jsem si pod tím slovem představoval. Vytlačíme ji a já řídím. U stropu jsou pruty, lyže a latě. U stěny kanystry a v rohu pařez s polystyrenovou deskou. To je moje práce, kladívkem do ní zatloukávat a štípacíma kleštěma zase vytahovat hřebíky s velkýma kulatýma hlavičkama se síťovaným vzorkem. Kladívko je jako kouzlem zmenšený a padne přesně do ruky. Hřebíky při zatloukání v polystyrenu krásně skřípou. Někdy už je dokážu zarazit i na jednu ránu!

 

Všude kolem v přihrádkách a šuplících jsou podle velikosti roztříděný šroubky, matky, těsnění, gumičky, dráty, pojistky, korky, háčky, mušky, olůvka...neexistuje nic, co by tu nebylo. Určitě ne nic důležitýho. A rozhodně neexistuje, že by něco nebylo tam, kde by to být mělo.

 

K večeru nastartujeme babetu, která celej plácek před garáží napustí tou nejkrásnější vůní. Nohama opřenej o nádrž sleduju ručičku tachometru, je na tom něco kouzelnýho. Pak všechno vyčistíme, uklidíme přesně na svý místo a vyrazíme domů. Těším se, až dostanu veku se šunkovou pěnou a v televizi poběží Kolotoč.

 

Další dokonalej den.

 


14 názorů

Crazy Ema
30. 09. 2022
Dát tip Cookie Moon

S těma sprosťandama z kalendářů jsi mě fakt zabil, dlouho jsem se tak u čtení povídky nezasmála


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

Ještě jsem měla honem vepsat zbytek svého přemítání o popelnicích. Jako existuje projekt Vetřelci a volavky, zajímalo by mě, zda někdo systematicky mapuje i tuhle formu pouličního umění, poněkud méně náročnou na rozpočet a pravděpodobně krytou soukromými prostředky (z výjimkou přístěnků). (Tolik porcí informací zaráz, aby to pak měl autor na jediné čtení či spíš klik, ehm.) 


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

Nebo i moje chyba, tažená tím plurálem (popelnic) a následným výběrem jedné z mnoha (garáží). Každopádně v nedalekých končinách venčí (venčívají ? ) popelnici, co má žlutobílý nátěr s luční květenou a beruškou puntíkatou, tak se prosím nepodivuj, autore. Od garáží nedaleko. 

PS. Zoom já rád. 


Silene
07. 03. 2022
Dát tip Cookie Moon

V prvním odstavci mě baví, kterak se může proměnit garáž na popelnici. Ona je to v zásadě formální chyba stylistické výstavby, ale po zoomu tam-tu je to skvělý. 

síťovaný vzorek (k detailistické práci, že prima) 

cit.

neexistuje nic, co by tu nebylo. Určitě ne nic důležitýho. A rozhodně neexistuje, že by něco nebylo tam, kde by to být mělo.

(Matoucí formulace, odtuším lehkověrně; půjčím si na ně pár vektorů z výrokovky, do večera se snad vymotám.)

Za šunkovou pěnu bych dala i tři básně. No, radši nic, úsměv. = Výhodnější transakce.


MilanH
23. 02. 2022
Dát tip

:o)


Cookie Moon
28. 01. 2022
Dát tip

Díky moc :) 


Jamardi
28. 01. 2022
Dát tip

Pěkná vzpomínka. Jak se říká, když někdo něco dělá rád, přenese to i na druhé a pak to za to stojí. :)


Janina6
28. 01. 2022
Dát tip

Super. Má to přesvědčivou atmosféru. A jak říká Luzz, máš smysl pro detail.


Cookie Moon
26. 01. 2022
Dát tip

Děkuju všem moc za hezký reakce! Jj děda měl rád pořádek a tohle bylo někdy v devadesátkách, mně mohly být počítám tak 4 roky:) 


Gora
26. 01. 2022
Dát tip Janina6, MilanH

To byla nespíš devadesátá léta, Kolotoč... postřehy z pohledu dítěte, prostor i vůně jsi dobře zpracoval do miniatury. Hovorové řeči i nostalgie dávných časů je tak akorát, aby se dobře spoluprožívala.


Luzz
26. 01. 2022
Dát tip Janina6

máš smysl pro detail; ty pachy, hlavičky hřebíků se síťovaným vzorkem... to je fajn. a taky je fajn, že to není moc sentimentální. jen tak příjemně sentimentální. klidně bych si to dovedla představit jako úvod něčeho delšího.


annnie
25. 01. 2022
Dát tip

Moc pěkný. Tip a.


Abakus
25. 01. 2022
Dát tip

Mať taký ordnung v garáži, že viem kde  čo je? To nemám ani ani doma v knižnici. 


K3
25. 01. 2022
Dát tip

Cookie, garáž je taky skvělá.

Udělat ze všední garáže báseň, tak to musím smeknout.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru