Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Autorská druhá, ..., ad Peking 89

27. 01. 2022
10
13
315

Dvě říkanky ze včerejška:)

 

 

 

ad Peking 89

::::::::::::::::::::::::::::::

V osmdesátem devátém, v Pekingu, na
Náměstí nebeského klidu
ukázalo se, jak lehce i armáda Lidová
zneužít se dá (i) proti svému lidu

 

(Ne podle slov, ale podle činů posuzuj

jednotlivce, a více i

režimy; - čeho všeho se, např., dočkat

lidstvo že může ještě od Číny?)

 

 

 

 

..

..

Autorská druhá

:::::::::::::::::::::::::::

 

Tak se to stává -teprve, až 

sám se sebou sepereš se do krve (až

více méně, děláš to, co v životě 

 

 

máš), vyvstaneš pro svět v ceně; teprve potom

pošle Ti  Prozřetelnost do mysli, ..., mozku, úst

vždy  ta slova pravá, ze kterých dobro může růst

 

 

(Teprve až děláš to, co v životě máš, vyděláš si

(snad) zaslouženě na chléb a pivo,..., na guláš)


13 názorů

PavelK
05. 02. 2022
Dát tip

Já s tím mám spojené především vystoupení Vladimíra Merty na Svojšickém Letorostu v září 1989. Aleš Gurecký to v komentáři pod videm dokonale vystihl. "Ta mírná nevolnost kolem žaludku, ta sounáležitost všech kolemsedících nejde vypsat tisícími slov, ta se musí opravdu zažít. My byli v pozici bezejmenných posluchačů, ale Vláďa nesl svou kůži na trh."

Díky za připomenutí.

https://www.youtube.com/watch?v=vfqZCAU0oaY


Alenakar
03. 02. 2022
Dát tip

Jistě. Jsem pro povinnost pracovat. Minimálně na burze. Kdo nepracuje, ať nejí.


To Alenakar: ..zajímavý postřeh, ale prozraď -souvisí nějak ..podstatněji s těmito mými dvěma příspěvky? :) 


Alenakar
31. 01. 2022
Dát tip

Dnes a denně vidím i mnoho příslušníků nepracujícího lidu. Válejí se před supermarketem po lavičkách i pivními flaškami u nohy. ... "Pokrok" ?


Zeanddrich E.
29. 01. 2022
Dát tip annnie

To Anka: díky za kompliment, ale já bych to zase takto neviděl :)

((...)).

Hezký den přeji všem :)


To Alenakar: zejména „pracující lid" byl před listopadem pojem, že :)

To byla ta množina lidí, kvůli které (a jejíž jménem) se všechno dělalo :)


Alenakar
28. 01. 2022
Dát tip

"Lid" - to prazvláštní kategorie lidí, existující už od starověku. Přízvisko "prostý"(lid) ovšem tuto kategorii definovalo o dost přesněji, než když za socialismu "lid" tvořili dělníci, rolníci a pracující inteligence. Lid tehy zahrnoval v podstatě celé obyvatelstvo kromě vládnoucí strany a ta byla absolutistickým panovníkem středověkého střihu, který se nemusí ptát nikoho vůbec na nic. Záleželo jen na počtu bojeschopných divizí a na kvalitě zbraní.    Tip.


annnie
28. 01. 2022
Dát tip

Škoda, žes je sem dal dohromady. Obě jsou výborný a obě tak výrazný, že jedna stahuje pozornost čtenáře od druhý. Jako bys vedle sebe pověsit na zeď třeba Rafaela a Edwarda Hoppera...

První smutně sarkastická, druhá niterná. První ke světu, druhá k srdci... 

Tip a.


Benetka
27. 01. 2022
Dát tip

No jo no... A jsou to celkem para Doksy...

Náměstí NEBESKÉHO KLIDU. A přitom tolik krve prolité. I když... Vlastně... Ti mrtví už mají nebeský klid... Eh. Pamatuji si na ty záběry člověka před tankem a v duchu obdivuju tu odvahu. Nebo co vlastně? Odvaha odhodlání a nebát se zemřít pro tu svou pravdu. Nevím jestli bych to dokázal. Ostatně nemusíme chodit daleko: Palach ; Zajíc...


Lili.
27. 01. 2022
Dát tip

Tanky rozjezdily ideje lidí...lidi...a zůstali mrtví lidé,ale ideu nezabili,tu nelze zabít.Děsná kapitola čínské historie.Dílo nesoucí jistou posvátnost.Uctím tipem.

 


dievča z lesa
27. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

kedže nevieme s istotou, čo presne v živote robiť máme, tak si zarábame aj na ten "guláš"


Aru
27. 01. 2022
Dát tip

v 89 v Pekingu přece vyhrála strana a vláda a armáda jenom poslechla, to co jim strana a vláda nařídila, že mají udělat, k čemu jinému je armáda, než k potlačování vlastních, nebo cizích lidí, kteří by chtěli svrhnout technicky ty, kteří šéfujou armádě?

proč by v nesvobodnem státě voják, který slíbil věrnost v přísaze té vládě, která drží v zemi nesvobodu měl chtít opak a defakto zradit tu stranu, které přísahal věrnost?


Hm, dost těžko uvěřitelné; -jinak v předloze,..., jinak v náhledu,..., a jinak i ve výsledku :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru