Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

odsouzená

01. 02. 2022
8
18
426
Autor
Marcela.K.

 

sedl si na balustrádu

na dně sklenky pravda

mezi prsty peříčko

v záklonu nedokázal rozevřít křídla

stihl jen rozpažit

 

pak ležel naznak

hlavou vší silou tloukl na bránu

(stejně už mu byla k ničemu)

 

měl smůlu

jeho lékařka ho nenechala odejít

 

dostala pět let

natvrdo

žalobce – brácha

obhájce – naděje

soudce – život

 

tak žil?

 

bez úsměvu

beze slov

bez sestry

 

jen sestřičky

mu rovnaly denně pírka

natahovaly nohy

utíraly zadek

 

a on se na ně

z té dálky

ani nepodíval


18 názorů

Marcela.K.
08. 02. 2022
Dát tip Štírka

Štírko, byl to šílený trest, pro něho i pro ni a litovala jsem je oba. Ona ho chtěla zachránit i když ji od toho lékaři - kolegové v oboru, zrazovali. Nechtěla tomu uvěřit, že není šance, naděje... a on - kdoví, kde se už toulal...


Štírka
08. 02. 2022
Dát tip

Takových 5 let natvrdo – to byl ovšem šílený trest – pro oba


Marcela.K.
08. 02. 2022
Dát tip

F.M.R.C. díky moc, - za pochopení a milý komentář.


Lili.
07. 02. 2022
Dát tip

Pochopil,překvapivě,klaním se s pokorou,nepřekvapivě.

Zůstává i po přečtení uvnitř.


Marcela.K.
02. 02. 2022
Dát tip

Jani, já si to musela vygůglit - to víš, jsem už z jiné generace, ale ten název se mi líbil (ještě prý to může být mrkev, brko, špek) To peříčko se mi líbilo a hodilo nejvíc. Byl to bohém, alkohol v tom příběhu sehrál hlavní roli.

Vím, že je to příliš konkrétní příběh, ale nějak mi sem po letech vklouzl jako kontrast k té minulé "v pokoji".

Nerada takhle vysvětluji, ale překvapilo mě, jak je to pro annnie nečitelné.


Janina6
02. 02. 2022
Dát tip

Tak jsem zas tu, přiznávám, že peříčko jsem si s marihuanou nespojila. "Na dně sklenky pravda" mi stačilo k představě jeho zranitelnosti, a peříčko pro mě symbolizovalo něco spojeného s křídly, možná touhu uletět něčemu... od letu k pádu je tak blízko.


revírník
02. 02. 2022
Dát tip

Aha.


Marcela.K.
02. 02. 2022
Dát tip

Revírníku, byl to takový bohém, kouřil marihuanu. Prý tomu tak říkají.


Safián
02. 02. 2022
Dát tip

Není to příliš osekané, jen špatně napsané.


revírník
02. 02. 2022
Dát tip

Vím ovšem, že otázka patří Janině.


revírník
02. 02. 2022
Dát tip

Jen tomu peříčku ne.


revírník
02. 02. 2022
Dát tip

Bolestivé. Velmi rozumím.


Marcela.K.
02. 02. 2022
Dát tip

Janino, znáš mě. Naučila jsem se osekávat svoje texty až zbude jen to podstatné a často se za jejich jednoduchostí snažím o dvojvýznam.

Jenže právě ta jednoduchost pak svádí internetového čtenáře k rychlému "pochopení", které je důsledkem právě té rychlosti čtení, ke které tato forma svádí. 

Možná jsem - v tomto případě- zvolila špatně název. svádí  výkladu trestně právnímu a ne  tomu lidskému, kdy se sami odsuzujeme svým konáním.

Ta lékařka samozřejmě dál byla jeho sestrou, těch pět let , kdy bráchu viděla ve vegetativním stavu a on ji už nevnímal, muselo být pro ni tím největším trestem.

Vím, že ty si mě umíš přečíst, že mi rozumíš.

P.S. : Víš co znamená to peříčko v první sloce?


Janina6
02. 02. 2022
Dát tip

Silné a hořké... "Jeho lékařka" mě v první chvíli taky zmátlo, představovala jsem si skutečně "jen" lékařku, bez příbuzenského vztahu. A "žalobce - brácha" jsem si spojila s jeho bratrem. Ale v dalších verších se nakonec smutná skutečnost z metafor vyklubala... Klíčový verš byl pro mě "bez sestry", tam mi to došlo. Poezie je úžasná právě tou mnohostí významů, jen se pak člověk někdy může dát nesprávným směrem.


Marcela.K.
02. 02. 2022
Dát tip

Možná jen používám méně slov, než potřebuješ ...

Jj...byl to smutnej příběh, kdyby nebylo jeho sestry, nechali by ho jít hned. Víš, setkávala jsem se tím docela často, jak i kvalifikovaní příbuzní  ztráceli náhled. Nedivím se, je to těžké rozhodování. Litovala jsem ji pak víc, než jeho. On tu už s námi , myslím si, ani nebyl.


annnie
02. 02. 2022
Dát tip

No, teď už tomu rozumím. Ale bez tvý indicie by to pro mě bylo nesrozumitelný, ač jsem to četla několikrát. Zřejmě jsem jako čtenář pod tvou úrovní.

Smutnej příběh.


Marcela.K.
01. 02. 2022
Dát tip

annnie, nechce se mi věřit, že jsi to přečetla zrovna ty takto... ach jo :-( možná čteš přílš rychle.

Mám také sestru - lékařku, stejně jako on. Stačí ti tahle jedna indicie? 

Pět let trvalo, než se mu ta nebeská brána otevřela...


annnie
01. 02. 2022
Dát tip

Lékařka dostala pět let??? To snad jedině, že by měl v záznamech napsán zákaz resuscitace...  Nebo proč?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru