Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jiný svět

02. 02. 2022
18
24
419
Autor
netWoor

Děda kouká z paneláku,

(v důchodu se člověk nudí),

shlíží na pět puberťáků,

nechápe, proč jsou tak chudí.

 

Maj jen jednu cigaretu,

ta koluje mezi všemi,

nerozumí jejich světu,

proč se tomu ještě tlemí.


24 názorů

No vidíte, Alenko, v tom je ta Vaše zoufalá, sladkobolná tragédie mládí. Vy si myslíte, podobně jako jistá zlá královna z jedné pohádky, že když vymažete konkurenci, tak budete nejlepší na celém světě, a budou vám tleskat nejen hvězdy a planety, ale dokonce celá souhvězdí a galaxie. Já se tomu ale mohu jen usmát protože jsem o hodně starší než Vy, a tak vím že nejlepší je ten, kdo nemusí mazat vůbec nikoho, protože to nepotřebuje a dobře ví, jak je to zbytečné. Komunisté se také snažili "vymazat" disent, a jak dopadli. Ve svém profilu píšete, že nechcete patřit do zlého snu, a ani jste nepostřehla, že se vám už jeden zdá. 


Alenakar
07. 02. 2022
Dát tip

netWoore,

myslím, že takové tlučhuby jako je "literární kritik" je nejlepší mazat. Jsou jako sprejeři. Znečistí, co se dá.


Alenko, zlatíčko, co to proboha povídáte? Vy přece nejste žádný rebel, protože rebelové se nestarají, kolik uživatelů přečte za jednotku času jejich báseň, ani nezaměstnávají tiskového mluvčího a bodyguardy, kteří k němu pustí jen z novináře ze "spolehlivých" médií s dobře prolustrovaným seznamem schválených otázek. Rebel, Alenko, to je přírodní živel, vy jste naopak taková zlatá rybka - rozkošná, schopná plnit některá přání obecenstva, ale dokonale a zoufale krotká. Vypustit vás do řeky, tak je do pěti minut po vás (a byl by to taky hřích). 


Alenakar
03. 02. 2022
Dát tip

Nerada mluvím o své minulosti jako nějaký sentimentální bělovlasý beatnik se slzičkami v očích a s cedulkou "Make love not war" na krku. Já jsem byla v každé době spíše rebel a militaristický typ.


netWoor
03. 02. 2022
Dát tip

:)))) počkej, a vy jste tenkrát hulili trávu, v šedesátkách?


Alenakar
03. 02. 2022
Dát tip

Tohle moc realitické není. Za nás, v šedesátkách, jsme dělali takové věci, ze kterých by dnešním puberťákům lezly oči z důlků.  ...Ledaže by ten děda byl za mlada členem Socialistického svazu mládeže a proseděl destiletí na schůzích jen u kávičky bez jointa.   Tip.


Norsko 1
02. 02. 2022
Dát tip

Evženii. Omluva


Norsko 1
02. 02. 2022
Dát tip

Proč rovnou nepřiznáš, že nevíš kudy kam a cítíš se jak ovce zahnaná v koutě ?

 


Lili.
02. 02. 2022
Dát tip

Jo to je jen koření,mají neslaný,nemastný život,tak ho ochucují.Někdy se i sami zodpovědně očkují.


Abakus
02. 02. 2022
Dát tip

Mne to skôr pripomína Lasicu, ako volal na ľudí na stavbe: "To sa vám to maká, keď my na vás študujeme." 


Trocha nadsázky by ti něškodila, bereš se moc vážně.


annnie
02. 02. 2022
Dát tip

:) :) tip a.


Norsko 1
02. 02. 2022
Dát tip

Tady jsme všichni roztomilí lidé, zvláště někteří. Nic nového pod sluncem


Díky Norsko 1. Taky bych si to ráda o tobě myslela, ale nějak ti nevěřím.

Určitě jsi taky ,,roztomilý člověk".


Norsko 1
02. 02. 2022
Dát tip Benetka

Je to starej fór, milý literární. Cosi, co dělá nami. Kde žiješ ? V Paraguayi ?


Literární kritik
02. 02. 2022
Dát tip netWoor, Šmodrcha, 8hanka

Osobně podobné hloupé vtipy na adresu starších generací neschvaluji (pamatujte si, že v mnoha kulturách je úcta ke stáří základním kamenem společenské stability), nicméně báseň je tvořena dvěma čtyřveršími s přesně osmi slabikami na řádek, díky čemuž splňuje podle ČSN82026 kritéria pro označení "dokonalá báseň". Dokonalým básním je nutno dát tip, stejně jako je nutno flekovat stovku v mariáši, pokud má hráč v ruce trháka a jen trochu slušnou kartu.


Kamamura
02. 02. 2022
Dát tip netWoor

Tohle musím dát přečíst svojí dceři! ;-) Ona mě s tím stejně pošle do háje, ale to mi nevadí. Mezigenerační souboj musí zákonitě vyhrát mládí, jinak je s námi všemi něco v nepořádku. 

Taky jsem si vzpomněl na Cartmana při školním výletě po Jižní Americe, kde řval na místní z okénka školního autobusu: "Víte, proč jste tu všichni tak chudý?! Protože se celý dni jen válíte, místo abyste dělali něco pořádnýho!"


:-)))


Norsko 1
02. 02. 2022
Dát tip

Nejroztomilejší je Evženie


Ale to je roztomilé.


Kočkodan
02. 02. 2022
Dát tip PavelK

 

Dala by mu babička

(kdyby v této době žila)

vysvětlení „oběživa“:

„Dědku, to je travička.“


Nami 99
02. 02. 2022
Dát tip

Děda kouříval doutníky.

Býval to jeden z jeho hříchů

a nechápe ty chudé mladíky,

co je na kouření k smíchu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru