Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo jsem? VI

10. 02. 2022
8
21
364
Autor
Nina Lili

Jsem lačná jako šelma nenažraná

po touze, co žárem mosty pálí.

Jsem bleskem v půli ťatá jabloň planá

mé plody shnilé se teď v blátě válí.

Jsem zrádná jako pohyblivé písky

stačí chybný krok a zmizíš ve mně.

Jsem vzteklá tak, že kolem lítaj třísky

a ty marně hledáš spásu ve tmě.

Jsem lítá jako sedmihlavá saň

pod mým dechem všechny tvé lži shoří.

Jsem nebezpečná, tak se sakra braň

než tvůj domek z karet můj žal zboří.

 

Jsem ta, co našla cestu z hloubi lesa ven

a život s tebou byl jen horečkový sen.


21 názorů

Nina Lili
před 7 měsíci
Dát tip

gemini, děkuji...ano, chápeš to naprosto přesně :*


geminy
před 11 měsíci
Dát tip

Jestli dobře chápu, jde o chlapa co ničí ženu?


geminy
před 11 měsíci
Dát tip

Tip. Tvá tvorba se mi libí. 


Litarts
13. 02. 2022
Dát tip

Vypovídat se či vynaříkat ze svým problémů je vždy subjektivně naléhavější i takto pohodlnější, než napsat obsažnější báseň. Tady nikdo nikomu neporadí. Třeba přidat do textu i něco z toho pozitivního, kdy je Vám dobře. 


Nina Lili
13. 02. 2022
Dát tip

Tomu úplně nerozumím...upřímně já nad tím nějak extra nepřemýšlím, nejsem básník, jen plivu na papír, co zrovna mám v sobě. tak můžu působit i monotematicky, ale to bude asi tím, že kdy je mi dobře, tak nemám co psát :D ale jsem ráda za konstruktivní kritiku, líbilo by se mi někam se posunout, i když jsem si vědomá svojí zbrklosti..


Litarts
13. 02. 2022
Dát tip

Vždy se snažím o konstruktivnější polohu, vyvážeností obsahu.


Nina Lili
13. 02. 2022
Dát tip

Litarts dekuji, vezmu si k srdci. Jestli správně chápu tak je to spíš popík než Vivaldi, že? :)


Litarts
13. 02. 2022
Dát tip

Pro větší objektivitu věcí je vždy třeba vyslechnout obě strany. Po stránce obsahové typicky jednostranná, žalující dekadence, v níž se utápí poezie. Mnohomluvnost přináší i rytmické nedostatky ve verších. 


Kamamura
12. 02. 2022
Dát tip

Nina Lili - sorry, nakonec jsem neodolal.


Úplně v pohodě! ADHD a bi-po, dávají enrgii a rozhodně s tím není nuda.


Nina Lili
11. 02. 2022
Dát tip

Safiáne, děkuji, pláče bylo dost, teď jsem se konečně naštvala :D


Nina Lili
11. 02. 2022
Dát tip

Alenakar, jen studuj, jsem zvědavá na rozbor :D


Nina Lili
11. 02. 2022
Dát tip

Kamamuro děkuji!


Nina Lili
11. 02. 2022
Dát tip geminy

Radovane, možná jisté znaky ADHD a bipolarity způsobily ten konečný rozpor. On to ani rozpor není, to je holt ženská duše, hromy blesky, žal i naděje... Jak to přišlo, tak to píšu :) Ale děkuji za tip i komentář!

 


Safe, klidně pochybuj o mé pochybnosti. Mé veškeré bádání stojí na dvou přečteních. Žádná diagnóza, žádná anamnéza, takže ruku do ohně za svúj rozbor nedám.


Safián
11. 02. 2022
Dát tip

Radovane, podle mě je ten závěr naprosto věrohodný. Ale ty jsi na to odborník, tak začínám pochybovat.


Safián
11. 02. 2022
Dát tip

Typická ženská lyrika. Většinou bývá plačtivá, ale tady nám autorka před závěrem připomene, že ve zhrzené ženě dříme také Medea. Pěkná práce. Tip.


Alenakar
11. 02. 2022
Dát tip Nina Lili

Občas jsem se tu setkávala s jistou Bubulínou a když si čtu tenhle bubustyl, tak jako by to bylo od ní...  Jsem zooložka a šelmy mne velmi zajímají. Budu tě studovat. Tip.


Kamamura
10. 02. 2022
Dát tip

Jo, konečně něco, co má rytmus a "flow"! To je tady na Písmáku vzácný jev!


Poslední tři verše podle mě ztratí potenciál a báseň jaksi přeorají. Třetí od konce mluví zničeho nic o žalu. Před tím saň, dravost, vzek a naráz truchlení. Proč?

Ty odsazené dva verše naposled chápu jako rozuzlení, ale jakési nevěrohodné. Celou dobu hromy blesky vztek a troška žalu, všechno jiné než nějaké hledání východisek, a najednou to našlo cestu ven.

Co se rytmu týče, ten mi přijde zajímavý, všiml jsem si pravidelného střídání trochejí s jamby (asi dva verše by se trochu do trocheje poopravit daly, ale jde o detail, který ani není vidět).

Rozhodně na tip to je.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru