Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

balada o lásce

28. 05. 2002
7
0
1847
Autor
Josefk

rodičovské !

Proti odpolednímu nebi se v záři slunce třepotají šosy jeho hnědého fráčku. Je to on, ťuhýk, elegán mezí, kolem krku šedou šálu, s černou páskou na očích. Rozhlíží se ostrým zrakem kolem svého šípkového keře, kde se v hnízdě čepýří nenasytné mládě, ta hrstka prachového peří čechraná větrem a růžovými trny. Z kolibřího mihotání náhle připažuje letky k tělu a vrhá se do pádu střemhlav, pohupem potom rychle k domovu, v zahnutém zobáčku se kobylce ještě křídla třesou, když mizí nenávratně v nenasytném jícnu. Rodiče tomu žadonícímu dítěti obětují všechny svoje síly, bez oddechu, zcela vyčerpaní, plní svůj úkol nejsvětější.

Toulavá kočka nehybně přikrčená k zemi sleduje neustále pohyb nahoře a slastné zvuky nekonečné hostiny. Vidí marnost vytoužené cesty mezi šípkové trny a mlsně doufá v další, nekonanou náhodu. Obě mláďata totiž už malá kukačka z jejich rodného hnízda vyhodila.


clovrdik
13. 11. 2002
Dát tip
plný obrazů, musel jsem to přečíst dvakrát, abych mohl říct, že jsem aspoň zčásti pochopil ... možná i proto, že ještě nejsem rodič ... určitě ale TIP

drsný.

Josefk
29. 05. 2002
Dát tip
příroda je taky ordinace :-)

Wiki
29. 05. 2002
Dát tip
Josefk: to je pravda :-)

Nessuno
28. 05. 2002
Dát tip
*

Wiki
28. 05. 2002
Dát tip
to je smutný..*

inari
28. 05. 2002
Dát tip
krásně něžný, ale hrozně smutný...*

Armand
28. 05. 2002
Dát tip
:))) pointa a absurdita hodná života .. tohle nikdo jiný neumí :)) *

Deltex
28. 05. 2002
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru