Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - POUTO

20. 02. 2022
27
48
696
Autor
blacksabbath

".....pouta jsou i neviditelná. V srdci nás všech. Viditelný je jen provaz a řetěz." (Helena Šmahelová)

_________________________________________________________________________________

úryvek z "Klubka vzpomínek"

.....Vstáváš a vratkým krokem jdeš ke mně. Díváš se na mě skoro slepýma očima...upřeně. Olizuješ mi ruku a pořád se na mě díváš. Beru tě do náruče a vynáším tě před barák. Zvedneš nožičku a zase se na mě zadíváš. "Co mi chceš říct? Že už přišel tvůj čas? Ne! Já ještě nechci! Nechci rozhodnout! Ale tam uvnitř mi svírá: "Už musíš!"

Pokládám tě zpátky na pelíšek. Hlavou se oháníš po neviditelném. Beru telefon. Hladím tě a říkám ti: "Tvůj pan doktor přijde v deset." Zvedáš tlapku a šťoucháš do mě. "Mau - mau," místo štěkotu vydáváš zvuk, jako když sis hrál se svou pískací hračkou. Popolezeš a pokládáš mi svoji kušnu do klína. Tak spolu čekáme na desátou......................

Ráno vychází slunce jako obvykle. V té kráse se ještě tu a tam třpytí kapka rosy. Ale mě v očích pálí sůl. Tohle ráno je moc smutné. Nechala jsem tě odejít - můj věrný kamaráde - a moc to bolí.

Ukládám tě na místě, které jsi měl tak moc rád. A pak běžím a běžím. Až na louku pod lesem. Svalím se do trávy a brečím a brečím. Pak zakřičím jak nejvíc můžu: "Mau - mau!"

Dívám se na oblohu a vidím mrakového psa. Běhá tam ve větru a směje se.
Ťukyťuk-ťuk-ťuk. Rozhlížím se, ale nikde nic nevidím. A znovu. Ťukyťuk-ťuk-ťuk. Ten rychlý tlukot patří mému srdci. Zatajím dech a pozorně se zaposlouchám.

A ono mi začne vyprávět....

O tom, jak jsme se honili a tahali o červený míč, jak mi snědl maso na kuřízky, jak mě ráno budil olíznutím, jak mě zachránil...

Spousta vzpomínek je veselých. Jiné zabolí, jako by mi srdce někdo sevřel. Třeba... jak tvoje oči prosily o pomoc, když už jsi honil duchy.

Příběhy, které jsme spolu prožili odvál čas, ale je místo, kde zůstaly. V srdci. Tvoje před sedmi lety dotlouklo, ale v mém se jich mohu kdykoliv dotknout.
Mohu, protože vím, že ten čas, který jsme byli spolu, byl důležitý.
Protože jsme cítili, že jsme důležití jeden pro druhého.


48 názorů

64T.B.S.
13. 05. 2022
Dát tip blacksabbath

Ahoj, to já taky pa


Ahojky....ráda tě vidím:-)))))


64T.B.S. ....děkuji za souznění....


64T.B.S.
12. 05. 2022
Dát tip

Dojemně napsané, vím co to je, také nám zemřel pes., už před lety pa


Savage.....těší mě tvoje návštěva.....přeji krásný den a děkuji!


Že bych vyspěl, když mi to taky připomíná Malého prince jako Goře...? No nebudu se přeceňovat... :) To není o mě, ale o tom, jak dobře je to napsáno. Je v tom ta dětská nevinnost, co tak krásně popsal právě autor Malého prince... Zároveň ta uchopitelnost a to, jak je nám to blízké... Já Tě rád čtu, i když pak bývám melancholicky posmutnělý. Děkuji. ;) S.F.


inex..... - děkuji pěkně a přeji hezký den!


:-))))....díky


Mrakový pes..  to mne zasáhlo

((Ovšem na obloze se nám celkově ukazuje mnoho důležitého..))

 

(( ...)).


:-)))....děkuji


AFRODITA
10. 03. 2022
Dát tip

Za ty pouta,...


děkuji


Děkuji za tvou stopu u dílka...


Maruško..........je................................děkuji


Uložila jsem jich k věčnému spánku šest. A je to strašné.


Kamamura
22. 02. 2022
Dát tip

Majaksi, nezačínej prosím větu slovem "aby", ze stylistického hlediska je to zločin proti lidskosti! ;-D Navíc nemůžeš přece stavět těžkou váhu a profesionála jako byl třeba Mike Tyson proti vesnickému borci odněkud z okolí Luhačovic, to není přátelské sportovní klání, to je přímo vražda. 


K3........................................souzním a děkuji!


K3
20. 02. 2022
Dát tip

Se mnou a s naším Vilíkem to bylo přesně stejný. Věděl to a byl smířený, asi mu to řekli jiní psy, oni se dorozumívají. Tak se na mě díval a říkal, že to je jeho poslední přání... Radši skončím.


zelendo....vidím, že v tom nejsem sama....jak napsala Irča...."co k sobě jednou člověk připoutá, za to je zodpovědný.".........díky ti!


Janino........děkuji


zeleda
20. 02. 2022
Dát tip

Tak tyto pocity bohužel až moc dobře znám. Krásně jsi to vylíčila. Já jsem svoji malou Dášenku do poslední chvíle držel a ona se na mne dívala! Už to nechci nikdy zažít. 


Gora
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

Mně se tady u ivi snad nejvíc líbí tahle část:

... Pak zakřičím jak nejvíc můžu: "Mau - mau!"

Dívám se na oblohu a vidím mrakového psa. Běhá tam ve větru a směje se.Ťukyťuk-ťuk-ťuk. Rozhlížím se, ale nikde nic nevidím. A znovu. Ťukyťuk-ťuk-ťuk. Ten rychlý tlukot patří mému srdci. Zatajím dech a pozorně se zaposlouchám.


Janina6
20. 02. 2022
Dát tip

Ano, ano, to je ten dojemný příběh, který všichni chtěli :-) Ty nezklameš. Ale nezklamala jsi ani mě, protože tvůj "mrakový pes", co běhá ve větru, je neotřelý, mile překvapující nápad. Tak tu máš típek i ode mě.


Jani....děkuji...přeji krásný povečer!


vesuvanka
20. 02. 2022
Dát tip

Smutné, krásně napsané... TIP


Luboši....mau-mau, haf-haf.....moc děkuji/děkujeme za krásný komentář!!!


Kočkodan
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath, Gora, Jamardi

Nějaký chytrý člověk kdysi řekl, že psi jsou lepší lidi. A já mu to podepisuji. Jakož i komentáře nade mnou. Řadím se do kategorie extra mega super milovníků psích jedinců (určitý důkaz – stálá přítomnost psího snacku v tašce), takže jsem nemohl nebýt při čtení smutný. Ale ani čtenáře s rezervovanějším vztahem k věrným čtyřnožcům by četba tvého pěkně napsaného dílka nemohla nechat úplně chladným. Lapače červeného míčku do psího ráje zdravím a současné dvojici I. + I. přeji ještě mnoho hezkých společných let. howgh (haf), domluvil jsem...


Nikolasi.....moc děkuji...přeji krásnou neděli!


Čudla
20. 02. 2022
Dát tip

Moc hezké čtení /*


blacksabbath
20. 02. 2022
Dát tip Alegna

Al. ....já děkuji!!!!! za tvé souznění


Alegna
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

Souzním, vyvolala jsi očistné slzy a já ti za ně děkuju....


blacksabbath
20. 02. 2022
Dát tip Aru

Jarmilo, Renato.....moc vám děkuji za milá slůvka

dievča ... jóó.....mau-mau:-))))))

Aru, supí....vám dík za tiché souznění

 


Jamardi
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath, Alegna

Moc hezké vyprávění o síle srdce. :)


dievča z lesa
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

mau ...   ***


bixley
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath, Alegna, Gora

Ivi, taky takhle vzpomínám, ani jsem se nestačilarozloučit... Krásné.


blacksabbath
20. 02. 2022
Dát tip annnie, Gora

Irčo, annnie, Helen, Nani, 8hanko.......děkuji za vaše milé komentáře a souznění!

Milane, Juliáne.......děkuji za vaši stopu u dílka.

Všem přeji krásnou neděli!!!


8hanka
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath, Alegna, Gora

Zabolelo...vyhrklli mi slzy, podobné spomienky...napísané srdcom...


Nami 99
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

Smutné, prožité, dobře napsané.


Helen Zaurak
20. 02. 2022
Dát tip blacksabbath, Alegna

Ano, i já občas vzpomínám s jakousi úctou a pokorou na psího kamaráda, byť je to již mnoho, mnoho let...

Pěkně napsané, Ivi :-)


annnie
20. 02. 2022
Dát tip 8hanka, blacksabbath, Alegna

Láska psa k člověku mě nikdy nepřestane dojímat... Tip a.


Gora
20. 02. 2022
Dát tip 8hanka, blacksabbath, Alegna

Ivi, ty nám nakládáš.

Jako bych četla pokračování Malého prince - co k sobě jednou člověk připoutá, za to je zodpovědný. Cítím to také tak.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru