Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukrajinu nám vovinuly nějaký mračna, paní Müllerová...

22. 02. 2022
4
18
413
Autor
Kamamura

proxy war is an armed conflict between two states or non-state actors which act on the instigation or on behalf of other parties that are not directly involved in the hostilities. (Wikipedia)


Zprostředkovaná válka je ozbrojený konflikt mezi dvěma státy (případně i nestátními subjekty) z popudu nebo v zastoupení dalších zainteresovaných stran, které se výsledného konfliktu přímo neúčastní. 

Pro někoho tragédie,

pro jiného psina -

- válka Ruska s Amerikou,

kterou vyhraje Čína.


18 názorů

Janina6
24. 02. 2022
Dát tip

Mínus deset :-) Kamamura se ptal myslím "obecně", tak jsem stejně i odpověděla.


Janina6
24. 02. 2022
Dát tip

Upřímně, ne. Emoce určitě, ale tak silné ne. Asi je to tím, že tentokrát je to hned "za rohem"... a taky asi tím, že už jsem mnoho let měla takový pohodlný bezpečný pocit, že něco takového už se nestane, ne za mého života... že se politici už tak nějak umoudřili... naivita, co?


Kamamura
24. 02. 2022
Dát tip Janina6, Aru, zvedavec

Hele, Janino, upřímně, ruku na srdce - když se střílelo v Iráku, v Libyi, nebo předtím v Koreji či ve Vietnamu, vzbuzovalo to v Tobě stejně silné emoce? Ty víš, že si tě vážím, psal jsem ti to už nesčíslněkrát. 


Janina6
24. 02. 2022
Dát tip

Ach jo... Ale střílí se na Ukrajině :-(


Aru
23. 02. 2022
Dát tip

nic není takové jak se na první pohled zdá, ani tam kde všichni křičí huráá


tohle není válka Ruska a Amerikou ale Ameriky s Německem...:o)


Kamamura
23. 02. 2022
Dát tip

"Veškeré umění válečné jest založeno na klamu. Proto je třeba vypadat silný, když jsme slabí, musíme se zdát daleko, když jsme blízko, když jsme modří, musíme vypadat červeně, komu se chce kýchnout, ať se místo toho usměje. Hrajte pitomce, rozčílíte generála, škobrtne, a vítězství máte v kabele!" - SunTzu - "Umění pumelenice"


Janina6
23. 02. 2022
Dát tip

Mít špatně rytmus je nějaké privilegium? :-) (Neřekla jsem, že je špatně. Jen by mi to líp znělo. Ale nic, je to tvoje čtyřverší)


Norsko 1
23. 02. 2022
Dát tip

Balamutíš a klameš, ale i to může být cesta k úspěchu


Kamamura
23. 02. 2022
Dát tip Benetka

Norsko - ty mě poučuješ pořád, tak proč nemůžu já tebe? "já můžu, ale ty nesmíš" type of equality, he? ;-)

Janina6 - jako lepší básnířce ti samozřejmě dávám za pravdu, uctivě smekám a děkuji za návštěvu. Nicméně, nechám to tam tak, jak to je, protože Čína má takovou převahu, že si může dovolit mít špatně rytmus. ;-)


Norsko 1
23. 02. 2022
Dát tip

Nepoučuj, vím co jsou nebesa a vím, kým je císař


Janina6
23. 02. 2022
Dát tip aleš-novák, Gora

Jo.

"Vyhraje ji Čína" bych tam dala. Kvůli rytmu. Bude to údernější.


Kamamura
23. 02. 2022
Dát tip

Čína není tyranie, Norsko. Čínský císař vládne, jen dokud má "mandát nebes", pokud jeho národ usoudí, že ho ztratil, zbaví ho vlády a začne nová dynastie. Čína, to je "celé podnebesí".


Benetka
22. 02. 2022
Dát tip

A vovo vo votom to je! ;)


Benetka
22. 02. 2022
Dát tip

A vovo vo votom to je! ;)


Norsko 1
22. 02. 2022
Dát tip

Sin-tchien-pching ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru