Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Teorie stromů

Výběr: PavelK
23. 02. 2022
16
17
429

Je víc vrstev napříč

teorií stromů

s ohledem na různé aspekty

a historický substrát.

 

Úhly pohledu

vlhkou černozemí,

stopy mechem, indicie

ke kořenům věcí.

 

Doteky

tenkých větví, vzduchem, mezi sebou

v binární opozici

rozuzlení v hlíně.

Tertium non datur.

Kmeny s drobnokresbou suků,

poznámky pod čarou

k hypotézám větví.

 

A závěr není.

Jen badatelské spleti,

laboratoř totiž nepustí nás dále.

Přesto vytrvale v hustých větvích prší

pokusy, co nejdou zopakovat

s chirurgií srdce

co v hrubé kůře vzniká.

 

S jménem výzkumnice,

s jménem výzkumníka.


17 názorů

Luzz
28. 08. 2022
Dát tip

no jo

hlíně i stromům jsou naše rozuzlení naprosto lhostejná... nezbývá než se s tím smířit.

 


Díky  :) 


Spalena
28. 08. 2022
Dát tip

Líbí.


Děkuju :)


PavelK
02. 03. 2022
Dát tip

Básně o stromech se na amatérských literárních serverech objevují relativně často. Tohle je dle mého soudu dost originální a komplexní dílo.

Dávám výběr.

 


PavelK
26. 02. 2022
Dát tip

Nepitvat a vnímat celek a nenalezneš meze...

Něco o tom víš možná to je Tvá profese.

"Kmeny s drobnokresbou suků" to napadne jem toho kdo rozřízne mnen, v místě suku. Třeba mne, když dělám dřevo na topení a nejde to sekerou. Kvůli suku to říznu podélmě na cirkuli, mám tam vydiák, mé celkem jemný řez, V místě kde je v kmeni suk se na řezné ploše objeví překrásná kresba.


Aru
24. 02. 2022
Dát tip

hm, stromy a jejich tajemství... dosud spí

;)


Alenakar
24. 02. 2022
Dát tip

Mám soukromé arboretum, takže bych k tomu možná měla co říci. Poznamenávám ale jen to, že pokusy, které nejdou opakovat, nemají žádný vědecký smysl.  Pokud publikuji výsledky nějakých pokusů, jiní výzkumníci je musí mít možnost zopakovat a pokud byly pokusy provedeny správně, za regulerních podmínek, musejí dopadnout vždy stejně.    Tip.


K3
23. 02. 2022
Dát tip

Jedna žena sem podobné texty vkládá, ta ti možná dá tip a nebo ti to ztrhá, je nevyzpytatelná. Mě se to fakt líbí, na první pohled. Do hloubky ale nevidím, to bych tomu musel věnovat víc času.


Kamamuro, jak přes držku? Běž na nyx, čeká tě tam pokorná omluva včetně informace, že za přítomnost této básně na Písmáku můžeš ty. I vavřínový věnec upletu, jestli ti udělá radost.


annnie
23. 02. 2022
Dát tip Lady de Winter

Tak to je zajímavé. Tip a.


Kamamura
23. 02. 2022
Dát tip

Já žasnu. Na mediátora si hrát nebudu, odstal bych přes držku tradičně z obou stran! ;-D


To je zbytečná agrese. Ten román má 400 stran, to na Písmáku nikdo neučte. Jestli stojíš o mou prózu, mám na Písmáku X starších povídek, be my guest.


Nedám, pořád doufám, že ještě někdy vyjde. :) Ale ten úvod jsem nakoenc radši smázla, ať ta báseň radši mluví sama za sebe a bez komentáře.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru