Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+11 neviditelných
Reinkarnace
datum / id28.05.2002 / 52919Vytisknout |
autorDanny
kategorieLiterární diskuse
sbírkaHmmm...,
zobrazeno6336x
počet tipů3
v oblíbených0x
zařazeno do klubůCREDO, Plyšofilo(sofo)vé,
Prolog
Reinkarnace
Reinkarnace se objevuje v mnohých východních náboženstvích
(např. v buddhismu, hinduismu), ale také, což se příliš neví,
je \"schovaná\" i v judaismu (např. v kabale).
Sám jsem přemýšlením a zvažováním alternativ dospěl k tomu,
že by na ní mohlo něco být (čemuž se nedá přímo říct
že na ní věřím, ale je to tomu velmi blízko).
Dokonce jsem podstoupil regresi (v hypnóze jsem
se zkoušel vrátit do minulých životů) - vyšly
z toho celkem pro mě zajímavé informace, které
zde však nebudu publikovat (uvedu snad jen to,
že jsem byl i na jiných planetách než téhle).
Co si o reinkarnaci myslíte Vy?



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

02.09.2008 06:03:30dát kritice tipbaronka
Reinkarnace zcela jistě
je to nelehké poskládat
sen jsem muž Žid s tlupou lidí putujeme krajinou
říkám 'Děti ženy starce knihy držte ve středu
musíme najít pramen vody a postavit chrám '
Později jsem zjistila že náš rod kdysi
přešel step a přišel do Čech
přinesl zlato a vzácné knihy
Když vypukla válka otec je zazdil a uchránil
v roce padesátdva byl jeho majetek znárodněn
rozkraden
Neznám spojitost s astrálním cestováním
ale cestuji možná že To je spojnice cesta
mezi již žitými životy
Často mám pocit jako bych stála u okna
jen tenké sklo nás dělí od poznání

07.06.2002 00:00:00dát kritice tipšálinka
Kateřina: ...taky mám pocit, že žádné bezpráví se tu neděje :-)) Zajímalo by mě, co je to za knihu (nemám odvahu číst všechny ty výše uvedené názory... :-) Dík. L.
07.06.2002 00:00:00dát kritice tipšálinka
ještě avízo :-)
04.06.2002 00:00:00dát kritice tipclovrdik
reinkarnace ? minulý životy ? že jsi byl na jinejch planetách ? a ty tomu snad opravdu věříš ??? :-))
01.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
že by??? :o)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipgd
jsem skeptik. reinkarnace a podobné nepovažuji za pravděpodobné. to, co jsem pos..l, se tedy pokouším napravit již v tomto životě. připadá mi to i lepší.
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
gd: reinkarnace není o napravování toho co si pos**l v životě. :)

Bříza: :)) pěkné lékařské ....
jinak ale kamarád mi tvrdil, četl, že nedávno (nevím jestli rok dva) akademie věd ČR připustila poprvé oficiálně, že existuje "přesah", ale že nám chybí vědecké prostředky pro jeho zkoumání. Nevím co je na tom pravdy. Možná že víš víc. :)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
gd: to co jsem p...ala..taky řeším tady, ale stejnak si myslím, že zkrátka život je moc nahuštěnej a krátkej na to, aby se žil jen jednou..asi tak...bléé blééé, Nui'to
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipgd
nuit: to je smůla, ale stejně opravdu mě ještě nic nepřesvědčilo, že minulé životy existovaly a budoucí budou existovat. nevěřím a nevěřím a nevěřím. armand: jasně, že to byl jen vtip, ale stejně nevěřím a nevěřím a nevěřím. co má být ten přesah, snad ne vize, které vidí umírající lidé? tunel ke světlu? ano, je to cesta ke světlu, jenže fór je v tom, že to světlo zhasne, až umřeš. konec.
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
V tomhle budu optimista a Ty skeptik a oříšek je rozlousknutý :o)
ještě jinak by se to dalo říct...
třeba nevěřím, že je život po smrti, ale doufám, že je...
Vem si, že se narodíš a musíš se pořád jenom něco učit...učit mluvit...pak povyrosteš, šoupnou Tě do školy, prostě musíš a uč se číst a psát...počítat je nutnost...půlku života se proučíš...a pak Tě to hupsne do života a pracuj si...ráno vstaneš, ani se nestačíš nasnídat, nestačíš říct dobré ráno, ahoj, miluju Tě....a ženeš se do práce...večer se vrátíš, padneš k televizi, řekneš ahoj, jak bylo, vyslechneš si sáhodlouhý proslov trápení v práci druhého, pak začneš se sáhodlouhým proslovem trápení v práci svým. Pak už se ani o ničem jiném snad nebavíš....jdeš spát a ráno znova...přijde sobota a to lítáš po bytě a uklízíš ten svinčík, cos za celý týden neměl čas uklidit...v lepším případě dokonce odjedeš...na chatu....kde ale všude leží prach, protože minulý ani před minulý týden jsi neměl čas sem jet a poklidit....a pak zestárneš, luštíš křížovky a děláš, jak se máš skvěle, v lepším případě dožiješ doma, v horším Tě šoupnou do domova důchodců.....tak, teď jsem to přehnala, ale v podstatě to tak je....a kdy se bavíš? kdy se směješ? kdy jsi rád?
Musí se to někdy vyvážit....ne úplnou bezstarostností, kdepak....ale nějak...já kecám, tak nic....papááček
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Naše dítě pochybuje o reinkarnaci s tímto vysvětlením: "Proč bych dělal takovou věc, že bych se narodil těmhle praštěným rodičům?? Má duše musela určitě vzniknout až po otěhotnění, když už bylo pozdě se bránit."

31.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
:o))
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipS
Wopi - kdezto nase dite se mnou komunikovalo uz davno pred tim, nez se narodilo a tak i vim jeden z duvodu, proc to udelalo :)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
No - tak to máš dobrý zážitek. Zajímalo by mě o tom víc podrobností. Až se potkáme, budu se vyptávat!
:o)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipsuva
Wopi: To je hnedle vidět, jak moc vás má rád :c)))
31.05.2002 00:00:00dát kritice tiprire
Bříza: morálka a etika?

paradoksy .)

Tao je jen jedno
ze dvou
Jin a Jang
:)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipgd
rire: Paradoksy? Není to ta vesnice u Máchova jezera?

Nuitík: Přesně o tomhle je život, vystihla jsi to velice dobře. Jediná šance je do toho všeho vnu(i)tit tolik krásy, kolik jen jde. A pak lze spokojeně umřít i bez naděje v reinkarnaci.

Wopi: Tohle o tobě prohlásilo vlastní dítě? Tak to se budeme muset fakt potkat. :)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
gd: Okí...budu o tom přemýšlet :o)
vnu(i)tím do toho toliko krásy, že se z toho všici po.....eme :o)
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipDanny
Katerina:
píšeš:
'to co pises o sebevrazde a 'spadnuti' sem na zem, to by souhlasilo '
souhlasilo s čím? s tím co je v té knize?

na regresi jsem byl tady v Brně, viděl jsem v čajovně adresu
jedné paní kerá to dělá.
trochu nebezpečný to prý je...
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
jo, to by souhlasilo s tim principem popisovanym v te knize, cela prvni cast te knihy je asi 15 chronologicky serazenych reinkarnaci jedne pokusne osoby a tam je ten princip zretelny: akce - reakce, cin - nasledek a to eskaluje tak priserne, ze to co se na svete deje ted je proste jenom normalni nasledek vsech tech nacitanych cinu... to bys musel precist, je to fakt uchvacujici a desivy zaroven, protoze jestli je to pravda, tak je tenhle svet 100% spravedlivy, zadne bezpravi se podle toho kosmickeho zakonu nedeje.
31.05.2002 00:00:00dát kritice tipofčátko
Wopi, na tom něco bude :o)))))
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipJarodějka
Wopi, mohu se vyhýbat čemu chci, je to moje věc. No dobře, dám si pozor, abych neměla žádné připomínky :o)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipsue
o tomhle se dá mluvit dlouho dlouho, taky si to už nějakou dobu ujasňuju,
zajímavé byly DENÍKY IGORA CHAUNA, včetně odkazů na další literaturu.
podle mě reinkarnace ano, její přesná podoba je ale sporná.
a pro (: , vždycky když mě napadne sebevražda, uklidním se, že bych si
stejně vůbec nepomohla. poslali by mě pravděpodobně jinam, a asi by to
bylo ještě horší.
a kdybych si mohla vybrat příští život, byl by to mořský koník n. manta.
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Jarodějko, já přece vím, že se můžeš vyhýbat čemu chceš a můžeš říkat, co chceš atd. To bylo jen takové dloubnutí z legrace... :-(
(Mahoney to pochopil :-) )

Měj připomínky...
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipJarodějka
mario_di_fiore: pochopitelně nic jiného neumím :o)
Wopi: no comment :o)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
Danny, podivej se na moje dilo 'Navrat ztracene dcery' to je o reinkarnaci, cetla jsem tehdy takovou knizku od P. Bartena (ale asi nebyla prelozena do cestiny, mela jsem holandsky original z knihovny) - to je opravdu zajimave
i to co pises o sebevrazde a 'spadnuti' sem na zem, to by souhlasilo
a kde jsi byl, na tu regresi? neni to riskantni? ja bych jednou rada neco takoveho zkusila, ale bojim se, ze by me to moc odvedlo od tohohle zivota, protoze na sobe mam jeste hodne prace...
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
Já věřím, že život netrvá jen pouhých průměrných 75 let.....to by se v tom moři tisíců jiných životů ztratil..škoda, žes to víc nerozvedl.bylo by to zajímavé...
Jsem zvědavá, čím budu v příštím životě, v tom minulém jsem asi musila hodně zlobit podle všeho a třeba jsem byla kurtizánou, nebo co já vím...nějaký pravý opak...
Jednou jsem se s někým bavila a přišla na to, že kdo v minulém životě nejvíc zlobil, ten se v tomhle stal člověkem...
dám Ti tip za ten nápad...děkuju
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipSeregil
Reinkarnace je bezesporu velmi zajímavé téma - mě při jednom "testu" vyšlo, že jsem byl kdysi kurtizánou v Korei. Ale to není to, co vlastně chci říci. Věřím, že až zemřu - tak se určitě něco stane, ale já si na to nevzpomenu, proto si myslím, že individuální osobnosti se zapíší pouze tím, co udělají během života. Tip za nápad....*)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipMarco
je to zajímavé téma, ovšem na mnohem větší a rozsáhlejší rozbory... "víra/nevíra...skutečnost/fikce...věda/pavěda"
osobně jsem regresí tak nějak pracovně prošel... mohu říct´... bylo to zajímavé, ale také příliš osobní... :)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
jen tak..avízo :o)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipS
Armand - podle mnohych systemu je clovek smesici tri slozek - materie - (telo, hrubohmotna slozka, to, co v co jedine veri materialismus), dusevni slozka - (intelekt (napr. logika), ale TAKE - moralni kodex, city! (a to i milostna naklonnost)) a duchovni slozka - ta je nejhure uchopitelna, psychologie s ni nepracuje skoro vubec, v nabozenskych systemech se o ni taktne mlci - a je to predevsim proto, ze slova - kterymi o teto slozce chceme mluvit, jsou vlastni dusevni slozce - a tak jsou prilis hruba pro vykresleni a uchopeni toho, co se "odehrava" na duchovni urovni... Je to stejne, jako se materialni slozkou velmi, velmi tezko popisuje dusevni slozka...
Zda se, ze prvni a druha slozka cloveka je smrtelna. Ta prvni lokalne (bunky umiraji a rodi se nove) i globalne (smrt organismu), druha taktez - jsme novorozenci, potom deti, potom dospeli, potom "prakticti dospeli", potom rodice, nakonec starci a stareny bez soudnosti a pameti a nakonec prichazi smrt.
A potom je tu treti slozka, ta duchovni, o ktere se rika, ze je nesmrtelna. Ale je to ta, ktera jako jedina!! neni (jenom) cloveku vlastni. Je to ta, ktera kona skutky, ktere nejsou ani jedna z predslych sami o sobe schopny. Je to ta, ktera je schopna se vcitovat a snad i incarnovat, cestovat astralnimi planemi.

Kdyz se "clovek" opije nebo se promedituje, tak jednotlive slozky zacnou "odumirat". Nejrychleji telo, potom intelekt atd.... co vsak stale zustava nezmeneno, je duchovni slozka.
Mnoho lidi si ceni predevsim tech prvnich dvou - nejsa si schopni nebo nechtejice si uvedomit svou duchovni podstatu. Problem s touto slozkou bude predevsim to, ze stoji MIMO dusevni dobro a zlo, stoji mimo cas a prostor a taky Objektivni LOGIKU sveta, ze Wopi. Je to ona, ktera se umi vcitovat a spoluzazivat zkusenosti ostatnich - jsa sama "patrne (to nevim, hadam)" jednotna se vsemi ostatnimi...
Je to ta slozka, kterou si ceni jogini - a ktera tak malo ma co rici ve svete slov. Kdyz svou mysli pozoruji, co vsechno je druhe kategorie - zjistuji, ze skoro vsechno, cim se clovek ve svem zivote zabyva... A skoro nic ducha neovlivni... Neverim proto na karmicke kolotoce, protoze Ty prilis pripominaji dusevni svet, dobro a zlo, odplatu, rovnovahu.. Nic z toho a ani logika - ve svete ducha neplati.
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
S: Obvzlášť poslední dva odstavce mají co říci a na něj hlavně zareaguju. Je sice trochu pomatené mluvit o takových věcech psaným slovem, ale budiž.. jen z lehka.

tvé rozlišení duše a ducha je poněkud zavádějící. Já třeba pojem ducha duše prakticky ztotožňuji. Duše, lze říci zjednodušeně je projevem Ducha ve smrtelném těle anebo to lze ale vzít i obráceně. To jen pro ujasnění pojmů.

Duch nestojí mimo dobro a zlo. Tohle auditko není prostorem k vysvětlování Esencí a aspektů Esencí. Ale nestojí. problémem v komunikaci nám budou jiné významy slov které používáme... názvosloví prostě. Je jen "jedna" věc které stojí mimo dobro a zlo a mimo čas a prostor a tou "věcí" jsou Esence. Hmm, ale vidím že se dostávám příliš daleko.

Tak jen zlehka. Jednota duší (ducha) s ostaními existuje. Je "hmatatelná". S ní také souvisí karmický koloběh.

napsals: "Kdyz svou mysli pozoruji, co vsechno je druhe kategorie - zjistuji, ze skoro vsechno, cim se clovek ve svem zivote zabyva... A skoro nic ducha neovlivni... " To je pravda.... do jisté míry...... jenže v takovéhle diskuzi je vše do isté míry, protože se bavíme o nesdělitlném. :)) Ale vím co si tím chtěl říct. Přesto to má i svou druhou stránku.

Ta debata nemá budoucnost na tomto místě... i když člověk nikdy neví.......

:)


30.05.2002 00:00:00dát kritice tipS
Armand - vidim, ze jsem to dostatecne zatemnil, nez abych neco osvetlil.. To, co jsem chtel rici, je mnohem prostsi - a to predevsim, ze

1) podstatna cast veskereho intelektu (a mnoha dalsich odvetvi lidske psychiky) - nema nesmrtelnou povahu a ma se k duchu skoro stejne, jako noha nebo ruka
2) stejne, jako duse jest svazana s telem - coz teda podle me neni vubec trivialni - tak jest pozdeji spojena s intelektem, ktery stoji na pomozi a je vyrazovym prostredkem ducha, ale neni jím.

Proto mluvim o tom, ze kdyz se nekdo rozpomina na inkarnace - ci se vcituje do jinych neLidkych bytosti - potom muze odhalit, co vsechno je JEN LIDSKYM vyrazovym prostredkem - a tedy ma pouze lokalni - lidskou platnost. A co prekvapuje me, je to, ze je to skoro vsechno, cim se clovek ve svem case zaobira.
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
S: hehe.. ok.. slovíčkaření.... na odplatu:

1) podstatná část intelektu nemá nesmrtelnou povahu ale má nesmrtelnou podstatu :))

2) tělesnost váže i ducha

se závěrem souhlasím... s tou pointou, že téměř veškeré lidkén pachtění se je naprosto nedůležité. Ale i nedůležité věci, jak známo mají svou důležitost :)))
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipmario_di_fiore
jarodějko, vím,že umíš :-))))).
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipIdril
Sorry že vstupuju ale něco bych přihodil. Trochu jiný soudek, ale přece ten samý.

Podle mně je pro filosofickou debatu na škodu, když se vše vztahuje k člověku, jelikož ten není žádným "prazákladem" a jenom zavádí. Takový pěkný filosofický základ je "bytí".

Intelekt, duše, duch, duchovno a duševno...to se plete a jak se tak dívám, nakonec si rozumíme ale stejně je to takové zmatené. Momentálně mám názor(který jsem ochoten měnit ve prospěch pravdy jak jen mi to zkušenost dovolí), že vedle matérie, je tu ještě jiná síla, energie, antimišmaš, cokoli, co se od té matérie liší v jedné podstatné věci: Je to schopnost změny, vynalézavost, tvůrčí potenciál.

Všechni lidé v sobě tuto složku, jak říkáte, mají a já říkám to samé, ale neomezuji to na lidi(život).

Máte šutr, ten je z atomů a ty atomy kolem sebe kolotají a jiskří očima v systému naprosto neodpovídajícímu tomu nejpravděpodobnějšímu co by mělo být = chaosu. Je tu něco co nutí věci vyvíjet se k dokonalejším formám, "síla" která ignoruje entropický princip.

Tak a teď vám řeknu jak se mi na základě tohohle jeví život. Jeví se mi jako všeprostupující cosi, co nutí atomy kolotat, molekuly se vrstvit, planety zalesňovat se, lidi cítit a zkrátka: Je to "síla", která se snaží utvářet hmotný svět tak, aby skrz něj mohla více tvořit, zdokonalovat. Nikterak nevysvětluji podstatu té "síly", to nejde. To je právě to co mě štve, že to nejde:-). No ale koho to neštve, že?

A jak by to mohlo být s tou reinkarnací? Různé "skutečnosti" jako zážitky lidí s "tunelem", vaše regrese a podobné zvláštnosti mě uvádějí do hlubších pochybností o mém názoru, ale pořád mi to tak připadá. Nuže jak že si to vlastně představuju?:

Ćlověk se narodí jako mašinka, která se staví(vyvýjí v dospělého) a čím dokonalejší je, tím dokonaleji se skrz ni dokáže uplatňovat ta tvůrčí "síla".

Umřu a "síla"(duše) tu pořád je, ale skrz mrtvý sroječek se uplatňuje asi stejně oduševněle jako skrz kamínek ležící vedle. Pořád ale řídí ty atomy a pořád má něco "zalubem".

Źádný zánik, žádný vznik, jen změna...

Doufám že se ta "síla" dokáže sama taky nějak formovat a ne, že formuje jen vnější svět. Kdyby to uměla, tak by i po smrti mohl být jakýsi přesun osobnosti(reinkarnace), ale bojím se že nevím...
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
jsem věděla, kam to avízo posílám :o)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipIdril
:-) já věděl že to víš:-)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
já dřív
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipIdril
já víc
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipNuitík
no ju, máš pravdu :o)
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
Idril: jsi de facto na správné cestě, jen ji nevidíš ještě celou (celou je silné slovo), ale to co si se snažil říct je pravda. (slova jsou neobratná poněkud, ale trefils hřebíček na hlavičku :) Ona ta regrese (??), duchové a pod. s tím souvisí.. je to součást... to je to co nevidíš - si neuvědomuješ. Každopádně je vidět, že máš hlavu na správném místě a že ti to myslí :)) Pokračuj... a příjdeš i na to co je tou podstatou té síly.. to co tě tak štve :)


30.05.2002 00:00:00dát kritice tipBříza
The body was a cage, and inside that cage was something which looked, listened, feared, thought, and marveled; that something, the remainder left after the body had been accounted for, was the soul.
Ever since man has learned to give each part of the body a name, the body has given him less trouble. He has also learned that the soul is nothing more than the gray matter of the brain in action. The old duality of body and soul has become shrouded in scientific terminology, and we can laught at it as marely and obsolete prejudice.

(Milan Kundera 1984)

Another problem is the overwhelming evidence that the mind is the activity of the brain. The supposedly immaterial soul, we now know, can be bisected with a knife, altered by chemicals, started or stopped by eletricity, and extinguished by sharp blow or by insufficient oxygen. Under a microscope, the brain has a brethtaking complexity of physical structure fully commensurate with the richness of the mind.

(Steven Pinker 1997; behavioral neurologist)

Slabším povahám výšeuvedené nedoporučuji číst - zejména ne před spaním. Na rozžhaveném loži těchto skutečností je člověku třetího milenia spočinout. Na druhé straně - je zde naděje, že naprostý rozpad vidění světa a místa člověka v něm, jehož jsme svědky si vynutí nový etos a přesněji ohledá hranice poznatelného - a snad lépe a přesněji odpoví na otázku, kdo vlastně jsme. Současná úroveň poznání bohužel nasvědčuje možnosti, že pouhou dočasnou a neopakovatelnou anomálií. Za těchto podmínek by však jakákoli morálka a etika (a tedy i udržitelná lidská společnost) nebyly myslitelné. Nevím o žádném vědci - ať na poli věd přírodních, nebo společenských - na tomto světě, který by si s tímto paradoxem věděl rady. Jedinou cestou které jsme svědky, je samovolná ztráta schopnosti myšlení fragmentací pozornosti prostřednictvím médií a moderní kultury a regulování informačních vstupů společnosti.
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
hm
30.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
jako slabší povaha a navíc před spaním se jdu uklidnit (to jsou ta varování ex post)
:)
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipMahoney
reinkarnace - asi ano, nevím.. zažil jsem něco, co by se tak dalo vysvětlit.... věřím na ni a počítám s tím - ale nespoléhám na to :), nechávám si doušek pochybností.. to abych měl možnst změnit názor, kdyby se třeba ukázalo.. a v Sapkowského Zaklíači byla jedna moudrá věta: "Jen zlo nikdy o ničem nepochybuje"

mimochodem, z hlediska psychologie - "reinkarnace" čili "znovuzrození" je něco, co nutně nevyžaduje nové tělo.. existují a nejsou nijak výjimečné "krize vývoje osobnosti" - stavy někde kolem nebo za hranicí šílenství - při kterých "umírá" současné ego a "rodí" se něco úplně nového - nová osobnost s novým, zralejším a celistvějším pohledem na svět..... někdy si nejsem jist, nakolik je řeč filozofií a náboženství totožná s řečí psychologie, a nakolik tyto nauky psychologii překračují.... ale z mnoha zkušeností vím, že psychologie bude muset ještě spoustu věcí objevit a začlenit - spoustu věcí, se kterými se v duchovních naukách setkáváme běžně.... inu, pochybnosti, ty mám pořád.. :)
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipARC
JRR: asi v roce 550 z vjerouky křesťani reinkarnaci vyškrtli - se všemi důsledky (popravy,ničení kněh etc.) Ano, jen křesťani o ničem nepochybují:-))))
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipJarodějka
ARCu, proč jsi napsal JEN křesťani ???? to je nesmysl
demagog nepochybuje ;o)
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Jarodějko, Jarodějko, svými připomínkami k jiným se sama vyhýbáš odpovědi
:o))
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
Mario di fiore:
"Mnoho lidí bohužel dnes žije pouze minulostí a budoucností a
neumí žít přítomností. Je fajn učit se vypořádat si a přijmout svou minulost, naučit se zvládat samotu, protože jen pak budou lidi schopni navazovat kvalitni kontakty. "

tohle naprosto podepíšu. I tu reinkarnaci - mám možná podobnou zkušenost jako ty, ale na to si musí každý přijít sám, nelze to nutit. Zajímalo by mě to s tou bílou a černou karmou, protože to vidím jinak, ale možná mě jen matou slova.

Mahoney: ta věta ze sapkowského není moudrá :))

29.05.2002 00:00:00dát kritice tipMahoney
wopi: viz wopiho reakce na jarodějku :)

armand - není..? :)

29.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
mahoney: na takovou diskuzi tu není dost místa :) Protože by se jednalo o rozebrání takových věcí jako Pravda, Moudrost, Zlo a Dobro. Ta věta je apriorním soudem o zlu. Zlo nikdy není stejné. Už proto ta věta není moudrá. :) ..snad to jako vysvětlení stačí :)

29.05.2002 00:00:00dát kritice tipmalar
Věřím v reinkarnaci naprosto!
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Mahoney: Tvé poznámky jsou moudré, ať už o reinkarnaci nebo o mně
:))
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipMahoney
armand: místa je tu dost - pokud vím, auditka nemají omezenou velikost :))))
k věci - samozřejmě, že tu větu nelze brát doslova :) ..zrovna jako nelze brát dolsova jakékoli výroky o Pravdě, Dobru, Zlu, Moudrosti, Bohu a takových těch záležitostech..

wopi :)))))
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipARC
Malar: Jak to myslíš?:o)
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipProkletí
Reinkarnace možná je, důkaz: Já jsem na posledním stupni než dosáhnu osvícení. Vím to proto, že v každém dalším zrození jsem byl o něco krásnější, chytřejší a úžasnější. No a protože teď jsem ten úplně nejkrásnější, nejchytřejší a nejúžasnější, jsem na konci, líp už to nepůjde. ;) Jo.

A esi chcete, můžete mi pochlebovta, blééééééééé :-P
;o)))))))))))))
m.
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipDanny
Armand, S:
tak dobře, já vám teda popíšu kde jsem byl.
Prvně jsem zkoušel regresi s kámoškou, někdy v devadesátým
šestým. Objevil jsem se na takové planetě kde bylo místo
souvislých ploch moří hafo jezer, takže planeta byla jimi
"poďobaná". Byl jsem tam inženýr nëbo něco takového a
snažil jsem se vymyslet způsob jak by se dalo žít vevnitř planety.
Podruhé jsem zkoušel regresi autohypnózou podle knížky
Život před životem. Jednou jsem byl inženýr/programátor
v nějakém podzemí - asi stejný život jako prve - a potom
jsem byl starý člověk, kterého na nějaké divné planetě
popravili proto, že uctíval Boha.
Potřetí jsem zašel k paní, která se regresemi zabývala.
Napřed jsem byl prostý kluk někde v Německu v předminulém
století, pak o život předtím jsem byl kluk někde v Čechách,
měl jsem problémy se svýma rodičema a tak jsem odešel
vandrovat do světa. Zkoušeli jsme se vrátit ještěo jeden
život dozadu a objevil jsem se na břehu moře v luxusním
hotelu na nějaké jiné planetě. Řešil jsem tam nějaké milostné
problémy - v podstatě trojúhelník já a dvě ženy které o sobě
nevěděly. Problémy vztahu(ů) jsem řešil sebevraždou a
proto jsem "spadl" sem na Zemi.
Všechny tyto minulé životy nebyly vidět nějak moc jasně,
bylo to spíše jako bych si to představoval, takže nevím
jestli to byly skutečné minulé životy nebo ne.
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipmario_di_fiore
jarodějko, záměrně jsem opakoval na jiném místě. jsem rád, že mě kritizuješ :-)))) je to další zkušenost. a jak to vypadá s tebou, když se podíváš do zdrcadla? umíš i něco jiného než kritizovat? máš na sobě ještě hodně práce, ostatně jako my všichni.
29.05.2002 00:00:00dát kritice tipmario_di_fiore
armand, mrzí mě, že teď nemám víc času. ale brzo sepokusím napsat maličko víc, jak to vnímám. je to můj názor, ale netvrdím, že je ten správný, ale můj a stojím si za ním :-))). když už máš jednou nohou našlápnuto do "oné" brány a dostaneš ještě šanci, opravdu se mnohé změní. doufám, že se brzy dostanu k napsání něčeho, v čem se pokusím co nejpřesněji vystihnout svoje pocity.

všem: jsem rád, že jsem začal poznávat vaší společnost. je tady moc fajn a už dnes vím, že osud pracuje spolehlivě a já se od vás hodně věcí naučím:-))))
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Na jinejch planetách??
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipDanny
Wopi: no - napřed jsem byl tady na Zemi někdy v 18stol,
pak hypnotizérka chtěla vědět co bylo v životě před tím
a já se octl v moderně vybaveným hotelu kdesi na břehu moře.
Když se mě zeptala kde jsem odpověděl jsem že to není tady
na Zemi.
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Fakt zvláštní.
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
jistěže to existuje :) ...osobně pro to mám výaz "karmický koloběh" Napiš mi prosím cos viděl a kdes byl, zajímalo by mě to. Zajímalo by mě i jak si to vnímal, jak moc jsi si jist žes byl kdes byl, nebo ti jen řekla ta terapeutka co si povídal? (klidně soukromě pokud by sis nebyl jistý publikováním veřejně)

dík :)
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipS
Na inkarnaci je nejzajimavejsi pozorovat, co z "cloveka" vlastne zbude. Ono to totiz neni vubec jednoduche - v soucasnem stavu totiz je to propletenec, ktery se jen tezko rozmotava... Uz pri vcitovani se do jinych forem zivota je to mozno pozorovat to, co je vlastni pouze cloveku. Coz teprve pri vicetelnim zivote?
Danny - vis tedy, ktera cast je ted Tva nove a ktera uz tu byla, bude?

28.05.2002 00:00:00dát kritice tipAlbireo
Můj názor: reinkarnace je ptákovina. Šidítko, kterým si někteří lidé nalhávají, že co se jim nepovedlo v tomto životě, může se jim povést v příštím.
28.05.2002 00:00:00dát kritice tippapouch
admin
Já byl v minulým životě určitě řízek.
A v předminulým parní mašinka.
Š Š Š š š.š....hu húúú
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipArmand
S: "Uz pri vcitovani se do jinych forem zivota je to mozno pozorovat to, co je vlastni pouze cloveku" To mi prosím vysvětli, to "vciťování se do jiných forem života" a co je podle tebe "pouze vlastní člověku".

Myslím to upřímně... :)
dík


Papouch: myslel jsem si to, když jsem tě viděl :)) I když já měl na mysli spíš kotletku.. řízek říkáš jo? No ty to musíš š š š ššš vědět :))


28.05.2002 00:00:00dát kritice tipSpvrivs
Reinkarnace? Že by se znovuvtělil celý člověk, to (podle mě) rozhodně ne. Snad bych mohl uvažovat o tom, že duše je útržkem čehosi, do čeho se pak po smrti těla vrátí, tam se to všelijak promixuje a zas se utrhne cosi, co má v sobě něco z jedné, něco z druhé atd. dřívější duše. Avšak beru vážně svou víru, takže spíš bych řekl, že duše je na začátku života "odtržena" od B_žího "dušozásobníku" a potom se do něho zase vrací a zůstává tam v jakési nekonečné euforii (případně je zahozena do odpaďáku).
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipmario_di_fiore
Albireo, ano je to tvůj názor, na vlastní názor máme každý právo. Zkus se ale někdy zamyslet i nad opakem, tedy lidmi, kteří se snaží splatit své karmické dluhy z munilosti. Tvrdě na sobě pracují, jsou schopni si odříct spoustu věcí a výsledkem je to, že nepřemýšlí o budoucím životě. Víš, je třeba pochopit jedno. A to, že v karmických věcech, které jsou součástí reinkarnace minulost, současnost i budoucnost splývají v jedno. Mnoho lidí bohužel dnes žije pouze minulostí a budoucností a neumí žít přítomností. Je fajn učit se vypořádat si a přijmout svou minulost, naučit se zvládat samotu, protože jen pak budou lidi schopni navazovat kvalitni kontakty. Budou si vážit víc sami sebe, druhých i života samotného. Nemyslíš, že kdyby filozofie reinkarnace a karmického kola života a smrti sloužila jen k tomu, bylo by to skvělý. Totiž za myšlenkami, které říkají co je dobré a co špatné opravdu existuje prostor a tam se jednou potkame. Každý bychom měli tu školu jednou dochodit. Přeju ti vším naplněný život :-))))
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipmario_di_fiore
Ano, karmické kolo života a smrti skutečně existuje. Když se jednou vydáš na "Cestu Blázna", pochopíš mnohé další. Hodně ti napoví i tarotová karta Blázen. Každý si neseme z minula svou černou i bílou karmu a ta černá se má "vyvazovat". Není to jednoduché si o tom psát, protože to není tak, jak to mnozí bagatelizují. Někdo věří, někdo ne, někdo se bojí a někdo je demagog, ale to je právo každého. Jenom by se každý měl snažit být kým je a to je o zralosti Ega (i to se vyvíjí a nese si zátěže z minulosti). Zkus si dobře přečíst Hamleta i Fausta a srovnej si některé věci. Samo ti to napoví. Drž si svůj názor, jdeš správnou cestou. Tak se nenech podvádět těmi falešnými kouzelníky. Mě se před 3 lety totálně změnil život a esoterika, metafyzika mě moc pomohly. Začal potkávat lidi se zvláštními schopnostmi a byl jsem se spoustou záležitostí konfrontován. Pak ti mnohé začne docházet. Nic ale nesmíš přeceňovat a nesmíš se tlačit tam, kam ještě nemáš. Nech proto tvé podvědomí pracovat, ono tě nasměruje. A věř, že je spousta věcí mezi nebem a zemí, a ať jim někdo věří nebo ne, existují a jsou absolutní.
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipPsychopat
Ja tomu vsemu klidne verim, ale ruku do ohne za to nedam - ani palec, ani vlas ..........

hele a byly na ty planete neaci lidi- treba neco jak v samotarich- kde je treba k sexu sedm lidi...............

28.05.2002 00:00:00dát kritice tipJarodějka
Totiž za myšlenkami, které říkají co je dobré a co špatné opravdu existuje prostor a tam se jednou potkame.

hmm, to jsem už dneska četla v poště :o) proč ty se kopíruješ, mario
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipJarodějka
nedivím se Albireovi
chtěla bych být parní mašinka, moje duše by se tvořila za jízdy :o) takhle ale budu stát na křižovatkách, tlačit se v těle, a přemýšlet jestli se vůbec ještě dovedu vrátit
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipofčátko
ale...jóóó ! proč by ne ? :o))) asi jsem někdy bylo moucha :o(, myslím...
28.05.2002 00:00:00dát kritice tipJRR
Chci bejt liška. Ta Liška z Malýho Prince.
Nee, já... myslim, že nee... Jsem křesťan- a znamená to pro mě hlavně Oporu v Bohu, vjerouka je až dál, ale stejně si o einkernaci myslim, že neeejnííííí......


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.