Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KEBY MI ZAVOLAL PREZIDENT PUTIN

28. 02. 2022
1
1
267
Autor
Vatan

 

        Celé to vojnové šialenstvo, čo sa práve deje, vôbec nemuselo byť! Stačilo, aby mi minulý týždeň zavolal Putin. Reku – Čo ty na môj nápad zaútočiť na darebákov v Ukrajine?

Povedal by som mu to, čo mne povedal jeden môj priateľ. Bol priamym účastníkom nácviku taktiky boja, ktorý teraz máme v priamom prenose. Len tak prehodil:

      „To, čo sa na Ukrajine, z vojenského hľadiska deje, nie je nič nového. Myslím konkrétne z pohľadu Generálneho štábu Ozbrojených síl Ruskej federácie.

Spôsob vedenia súčasných bojových operácií, ktorý vykonáva na Ukrajine Ruská armáda, bol vypracovaný velením Varšavskej zmluvy okolo roku 1980.

V rokoch 1982 – 1984 bola táto činnosť prakticky odskúšaná armádami všetkých členských krajín. Samozrejme na vlastnom teritóriu. Nieslo to odborný názov: „Taktika boja Operačne manévrujúcej skupiny“ / OMS /.

V Československej ľudovej armáde táto úloha pripadla 79. motostreleckému pluku – Pluku vyvrheľov. Hlavne 40 tankom jeho tankového práporu. No a v jeho štábe som práve vtedy vykonával funkciu aj ja. Vyžral som si to, od úplného začiatku, až do poslednej sekundy.

       Úloha bola vždy rovnaká – Preniknúť 70 – 100 km na územie protivníka, tam získať kontrolu nad vyčleneným objektom a udržať obranu až do príchodu vlastných hlavných síl. Prakticky sme to vykonali celkom trikrát. Dvakrát sme mali úlohu ovládnuť letisko a raz sklad pohonných hmôt.  Cvičilo sa „Na skutočno“, na časové limity a so všetkou technikou a vybavením. Len muníciu sme nechali v posádke. Presun k cieľu bojovej operácie sme vykonali raz po železnici, raz po normálnych asfaltových cestách a raz po tankových cestách v teréne na Šumave.

      Nechali nás ako „Holých v tŕní“. Keď sa pokazil tank, alebo zapadla cisterna – nechať na mieste a šmýkať ďalej! Boli sme úplne bez pomoci, akurát všade behali kontrolné orgány s ďalekohľadmi.

     No a nemali sme mobilné telefóny, internet, GPS a nič. Všetko naplánovali do /pre nás/ neznámeho terénu. Čo sme si sami neviezli, sami nezabezpečili, alebo nevymysleli – to nebolo!

     Takéto cvičenie OMS trvalo 10 – 14 dní. Na jeho konci sme boli úplne vyžmýkaní. Jednoducho akurát na pokraji síl. Presne to budú mať aj Ruskí vojaci na Ukrajine. Bytostne cítim, že už teraz sú zaťatí, unavení, špinaví, krvaví a nasratí. No a Ukrajinská armáda a mobilizovaní sú na tom presne tak isto. Akurát majú, podľa môjho názoru, silnejšiu morálku, viac podpory a dostanú od celého sveta viac rezerv.

Presne si pamätám na naše diskusie, keď sme sa už dostali do plánovaného cieľa a zaujali obranu. - Na toto treba tri až päťkrát viac síl a prostriedkov!-. My sme to vedeli, ale velenie si to ani za boha nechcelo pripustiť.

      Myslím, že v budúcej vojne to bude tiež celkom tak isto. Nech je ako chce, aj tak je to čistá šialenosť a tých, čo by ju začali, vyplieska život riadne po papuli. Mne by bolo len ľúto tých mladých mužov. Úplne všetkých!“

      Dnes je piaty deň vojny a prax plne potvrdzuje osobnú skúsenosť môjho priateľa. Je jasné, že Ruské jednotky majú potenciál na boj tak ešte na týždeň, alebo slabé dva. Potom už budú celkom vyčerpané, bez logistickej podpory, bez nafty a bez munície.

Takže, ja by som asi pánovi prezidentovi povedal, že ak chce toto bláznovstvo vyhrať, tak potrebuje tri až päťkrát viac síl a prostriedkov, ako mu naplánovali jeho vojenskí plánovači. No a ak bude chcieť v Kyjeve zajať Zelenského a jeho vládu, tak mu na to vôbec nepostačí jedno lietadlo s výsadkármi. Musí ich letieť aspoň sedem – z rôznych smerov a na rôzne pristávacie plochy. A musí to byť BUM – BUM. Tak do 48 hodín po prekročení hraníc.

      Hlavne by som však isto povedal: - Vlado, ty máš v októbri sedemdesiatku. Ty už cez horu nepreskočíš! Si čestný prezident svetového Juda, máš za sebou plodný život a dobrú kariéru. Nevypúšťaj ty vojnového džina z fľaše! Je to čisté šialenstvo a prekľaje ťa celý svet. Matky tých ruských vojakov, čo vo vojne celkom zbytočne zahynú, ti to nikdy nezabudnú! Budú ťa nenávidieť a aj celú tvoju rodinu. Celkom isto na dlhé roky ožobráčiš všetkých Rusov. A vojnu isto prehráš. Lebo v nej nevyhrá nikto! Ver mi – toto nie je boj, toto je psychopatia!

      Daj si v kine, na svojej dači, premietnuť, ako končia tí čo sejú vojny. Napríklad Duče Benito Mussolini. Veru – nie je to vôbec pekný pohľad!-

 

 


1 názor

annnie
28. 02. 2022
Dát tip

Ano, velká škoda, že ti nezavolal! Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru