Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smuteční oznámení

04. 03. 2022
26
49
1688
Autor
Repulsion

Nepíše se mi to lehce a trvalo mi celý den, než jsem k tomu odhodlal.
Dnes ráno jsem se dozvěděl, že 

Rebecca13 /Rebecca Marten / Melanie 

Už není mezi námi. Mezi námi živými. 
Víc informací k tomu zatím nemám.

Rebeccu znám dlouho. Byla jedním z prvních lidí, které jsem na Písmáku poznal a „padl si s ní do noty“. Brzy jsem se seznámili osobně a sem tam něco společně podnikli. Naposledy to byla skvělá akce v Lačnově a naposledy soutěž O bořetické pero, kterou se budeme snažit nějak dokončit bez ní, na její památku.

Tak čekám na počasí                      

 

tak čekám na počasí                       prším si v provazech    ~  ~  ~  mlha

rozprašuju vodu                             do smyček sama leze

v terárku        suším vlasy                                               šplhá

 

bezvětří na fénu                             roztahuje se

netečné slunce chrní                       přímá úměra k počtu tornád

trvá to    děsně                                                                  co vznikají

                                                    odpouštěním

jen bouřka od sousedů                   a splašky jdou stěnou    v přívalech mizí

mě míjí     celkem těsně                 po novoduru     

        ve vaně              vrním                      po jeho svazích


49 názorů

proto
10. 05. 2022
Dát tip

Tohle ne! Čtu pozdě. Rebecco13, Ty teď víš, jak je to s pomíjivostí. Nikdy nešlo jenom o život. Mám už Tě navždy ve svém srdci, ve Tvém zvukotěsno. Cítím šlehnutí bičem. Ale zůstáváš! 

Víš proč..


Zbora
31. 03. 2022
Dát tip Pomerančová, Repulsion

Houmesáku, můžeš tu borovičku přivézt v létě do Bořetic na vzpomínkovou akci na Rebeccu. Bude se hodit! 

Jinak z toho, že píšeš borovičku s verzálou je znát, že k ní chováš úctu a obdiv. To se mi líbí.


houmles
31. 03. 2022
Dát tip

Repulsion (ani odsud nechces dostavat aviza?): Pokud bych se byval dozvedel o funu driv, moc "rad" (divny, jit rad na funus) bych dorazil, R13 u me dostkrat byla, zval jsem ji na akce (zcela mimo pissmag), mam ji rad (ne, nebudu pouzivat minuly cas).

Nicmene rusit dlouho dopredu naplanovany program tyz den, to jaksi nejde :-(  Byt zde aktivnejsi, asi bych se dozvedel o funu drive a zaridil se dle toho. Jeste tady ma u me flasku Borovicky, kterou tu nechal jeji slovensky pritel, na kteryho ale nemam kontakt. Takze pokud ho nekdo mate, prosim do zprav.


Alenakar
24. 03. 2022
Dát tip

Pomerančová,

jsi členkou písmáckého "šťastného kolektivu", který funguje přesně tak, jak jsem si to představovala a já ti to z celého srdce přeju.

Já jsem jen a pouze internetová entita se zájmem o literaturu.


Pomerančová
21. 03. 2022
Dát tip Gora, a2a2a, Danny, MilanH, Repulsion, Alegna, Janina6, Milly

Alenakar, obávám se, že obsah tvého komentáře se s tím Repulsionovým míjí nejméně o.... o deset námořních mil...  Jinými slovy odpovídáš na otázku, která nebyla položena.

Nejspíš každý z vás má jinou definici pojmu písmácká komunita, kefalín. Pro tebe je to: "Písmák je pouze sociální síť tak trochu zaměřená na literaturu." Ok, chápu že to tak máš, nic proti.

Za Repulsiona mluvit nehodlám, nejsem on, ale tipnu si, že to má podobně jako já. (Kdyžtak mě jistě opraví - díky)

Písmácká komunita je pro mě nejen server, ale i - hlavně - lidi. Lidi, které se navzájem znají, setkávají, sdílejí části svých životů. Akce,  které pořádají nebo navštěvují. Společné víkendy nebo výlety, návštěvy čajoven i hospod, soutěže, vystoupení.

Poznala jsem tu spoustu skvělých lidí "na stejné vlně" a jsem za to ráda. Za všechno, co jsem s nimi zažila i prožila  (a ještě doufám prožiju).

Server Písmák je loď, která brázdí moře od přístavu k přístavu. Někdo se sveze jen na druhou stranu ostrova, někdo vystoupí třeba... třeba  v Honolulu, někdo zůstává.

A stejně tak je to s tím, jakou kdo zanechá stopu. Nevíme, kdo tu zapomněl ten žlutý nafukovací míč, ale mořskou pannu s tulipánem ve vlasech  si pamatuje každý.

Rebečina stopa je opravdu výrazná. Nemyslím, že Rebeka "zmizela" a že už je zapomenuta. Už jenom kvůli akcím, které pořádala - pro druhé. Víkendy u ní na chatě, soutěže, čtení...  Už jenom proto, jaká byla.

O tom, že byla Rebeca výjimečná svědčí už to, že mně  stojí za sepsání takhle dlouhého komentáře (což jsem myslím neudělala už asi dvanáct let). Budu - chci - si Rebecu pamatovat z oslavy slunovratu u ní na zahradě. Tu úžasnou atmosféru pohody a její pohostinnost.

A věřím, že ti, co nemohli přijít na pohřeb, jí alespoň věnovali vzpomínku.

myrinda


Alenakar
21. 03. 2022
Dát tip dajakbol

Repulsione,

až z Písmáku zmizíme já nebo ty, taky budeme okamžitě zapomenuti. Písmák je pouze sociální síť tak trochu zaměřená na literaturu. Stačí, abys zůstal chvíli pasivní a už budeš zapomenut. Myslet si, že Písmák by měl být nějaká "síň tradic" - by mě ani nenapadlo.    "Bylo tu - není tu - havrani na plotu..."


Repulsion
20. 03. 2022
Dát tip

Docela mě zamrzelo, jak málo lidí z písmácké komunity se dostavilo na pohřeb.A také mě mrzí, jak málo lidí je ochotno něco aktivně udělat na památku Rebeccy. Prý zadarmo ani kuře nehrabe.


Repulsion
20. 03. 2022
Dát tip

Docela mě zamrzelo, jak málo lidí z písmácké komunity se dostavilo na pohřeb.A také mě mrzí, jak málo lidí je ochotno něco aktivně udělat na památku Rebeccy. Prý zadarmo ani kuře nehrabe.


Milly
18. 03. 2022
Dát tip a2a2a

Dnes vzpomínkový večer na rebeccu13 s rebe synem.

V Andělském pivovaru v Praze na Andělu, od 18 h.

 


houmles
18. 03. 2022
Dát tip

A doprdele. R.I.P.


Petula
12. 03. 2022
Dát tip a2a2a, atkij, Janina6, Gora, Pomerančová

První čtení...Vpomeneme čtením Rebečiných textů v Malostranské Dobré trafice.


Zbora
09. 03. 2022
Dát tip Milly, Odpoutaný Prométheus, lawenderr, Janina6, Gora

Melanie Andrea Walker

Poslední rozloučení se bude konat v pátek 18. března 2022 v 11.00 hodin v Ústřední obřadní síni v Praze na Olšanech.


Armand
08. 03. 2022
Dát tip a2a2a, Milly, Petula

Tahle zpráva mě po velmi dlouhém čase dostala na Písmák. 

 

Položit kytku,

vytřít hajzly

a s nima tu špínu

všechnu

až na dno

Už žádná vážná kritika

jen soukromě

autorovi:

******** *****,

Melanie.

 

 


Lyryk
07. 03. 2022
Dát tip Janina6

Smutek, smutek, smutek.


tip posílám nahoru........................


hermit
07. 03. 2022
Dát tip Petula

Je mi to líto, i když jsme se roky neviděli, mám na Rebeccu jen dobré vzpomínky.

 


lawenderr
07. 03. 2022
Dát tip

je mi líto, mávám nahoru


Natasha_
07. 03. 2022
Dát tip

Rebe, ou, měj se tam moc dobře... A zařiď tam nějakou pěknou literární komunitu.


Natasha_
07. 03. 2022
Dát tip

Rebe, ou, měj se tam moc dobře... A zařiď tam nějakou pěknou literární komunitu.


Petula
07. 03. 2022
Dát tip Repulsion

Rebecca v akci…


Petula
07. 03. 2022
Dát tip Milly, Odpoutaný Prométheus, Gora, a2a2a

Rebecca, ani nevím, jak moc dlouho jsme se znaly… Mnohokrát mne vytáhla z mé momentální „bryndičky“ a ještě vícekrát mi dala „lekci člověčenství“ svým přístupem, elánem, tvůrčí silou, nadhledem a dovedností pojmenovávat věci, ale především svým osobním šarmem, úsměvem a silou, kterou rozdávala plnými hrstěmi… Ano, beru Milly za slovo, již jsme se předběžně dohodli s Martinem Zborníkem, že nějakou vzpomínku na Rebeccu, tu úžasnou bytost, uspořádáme… Dejte nám čas, vypíšeme sem akci…

Rebecco13, děkuji Ti za vše… Ať ti je Tam, kam jsi šla, dobře…


Milly
07. 03. 2022
Dát tip Petula

...Rebecca, stará kamarádka, co říct..... Je to šok. Nechce se uvěřit...  -t-

Přemýšlíme, že uspořádáme vzpomínkové čtení na rozloučenou - s Petulou a Martinem Zborníkem. Najdu doma starý texty, co mi kdy věnovala... Je nás v Praze hodně, kdo jsme ji znali - stará písmácko-totemácká komunita... Abychom se mohli společně rozloučit.


dadadik
07. 03. 2022
Dát tip Petula

... je mi to moc líto

kdysi jsem ji poznala na čtení v Praze.. velká osobnost


lapezka
06. 03. 2022
Dát tip

Rebecco milá, jsem ráda, že jsem tě poznala. Budeš mi chybět...


a2a2a
05. 03. 2022
Dát tip

Upřímně je mi to líto, o to víc, že šlo o až o živočišně živelnou bytost, pro kterou a díky jí i pro ty v její blízkosti neexistoval stín. Jak blízko jsme si?


atkij
05. 03. 2022
Dát tip Milly

Díky, Igore. 

... stále jsem doufala, že někdo řekne, že toto není pravda. Že si z nás Mel udělala srandu a pak na nás někde za rohem vykoukne...

Je mi to tak líto. Vzhlížím k Tobě tam nahoru, milá Mel a vzpomínám na poslední skutečné setkání. 


vesuvanka
04. 03. 2022
Dát tip

To je mně moc líto ...


bart79
04. 03. 2022
Dát tip

To mě mrzí , dobrou cestu Rebecco ........


PavelK
04. 03. 2022
Dát tip atkij

Je to nečekané. Byla na vlně, byla plná energie, byla zamilovaná. Tak si ji budu pamatovat.


Alegna
04. 03. 2022
Dát tip

Díky ti za velmi nečekanou zprávu, zdravím Rebeccu, ať je, kde je, pro mě byla trochu jiná a svá, mám takové lidi ráda, byla živel, objevila se, ztratila se, ale když byla, tak jsem měla tu čest si s ní občas psát, čest její památce.


Janina6
04. 03. 2022
Dát tip

To mě moc mrzí... je to pro mě hodně nečekané, právě v poslední době mi psala skvělé a podnětné komentáře k povídkám, těšila jsem se na ně... Budu si k ní chodit číst.


Marcela.K.
04. 03. 2022
Dát tip

RIP


bixley
04. 03. 2022
Dát tip Josephina

Posílám jí pozdrav a tip do nebe.


Jamardi
04. 03. 2022
Dát tip

To je mi líto.


Danny
04. 03. 2022
Dát tip Petula, Milly

ach jo, to mě opravdu mrzí. byli jsme si s Rebeccou blízcí. ať odpočívá v pokoji.


Lakrov
04. 03. 2022
Dát tip

Smutná zpráva... (v celkově smutné době).


MilanH
04. 03. 2022
Dát tip

Smutné !!!


K3
04. 03. 2022
Dát tip

Je mi líto.


Gora
04. 03. 2022
Dát tip Petula

 

Rebecca měla velké plány se soutěží O bořetické pero a těšila se na práci v redakci prózy, až se uzdraví...

všechno je bohužel jinak. Velmi smutná zpráva.


Alenakar
04. 03. 2022
Dát tip

S Rebecou jsem se znala a občas jsem si s ní povídala...

Dávám jí tedy svůj poslední tip. S lítostí, že už si nepřečtu další podobnou báseň.


smutný tip...


Silene
04. 03. 2022
Dát tip

Svébytná rebecca, setkaly jsme se pod pár díly v období nicku California Memory. 

Je těžké oznamovat. 


Odpoutaný Prométheus
04. 03. 2022
Dát tip Repulsion, Aru, atkij, a2a2a, Petula, Induan, Zeanddrich E.

RIP Rebecco, ať už ti na cestu svítí Lux Perpetua nebo Ignis Daemonia, ať jsi byla stvořením  poledním nebo ať ti bylo souzeno putovat věčnou tmou nikdy nekončící Melancholie, přeju ti, ať dojdeš tam, kde ti bude dobře, a kde budeš doma. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru