Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stařena

13. 03. 2022
27
41
642
Autor
Gora

 

 

Už tři noci dřepí u sousedů
čokl z vedlejší vesnice.
Co tomu říkáš, hochu?
To zas bude štěňat, viď,

 

uvazuje loutce bryndák.

 

Vypadáš hladově, Hugo, a já pořád

melu pantem.


A bláznivej Hugo ve vaťáku postává

před Jednotou, loudí cigaretu, pokřikuje

po Marušce, jak si vykračuje od autobusu

v mini a podpatcích, salutuje autům…

Stejně jsi měl kliku, nebejt bratrem

starosty, byls dávno ve cvokárně, víš?

shrnula z čela slepené vlasy.


41 názorů

Gora
04. 04. 2022
Dát tip

Díky, ZE:-)


Zrozenci v býku (tedy i já?) mají raději věci jasné/ až průzračné, ..., však neznamená to, že/ věci této měl bych říci NE -přestože nevím jistě, kdo/ tu mluví, působí to na mne svěže,..., mile, čistě..// 

(( ...)).


Gora
15. 03. 2022
Dát tip

Evži, díky...


Zajímavý náhled.


Gora
15. 03. 2022
Dát tip

Indianska, díky...


Indianska
14. 03. 2022
Dát tip

Takovýhle věci mám moc ráda. Bizárek trošku a prostor pro představy. Super.


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

Ivi, děkuju ti...


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

Jarmilo, díky, je to mix reality a představ, takový miniexperiment... děkuju i tak, že ses snažila dobrat!


Irčo!!!!!!....jsi skvělá pozorovatelka


Jamardi
14. 03. 2022
Dát tip Gora, sveřep

Na mě je to moc zamlžené. Dala bych název "stařeny", vidím tam minimálně tři osoby protože: První se snaží vytěžit co nejvíce pozitivního z přítomného okamžiku (ta se psem). Druhá je stařenka litující (že je Hugo hladový). S nějakými takovými Hugy jsem se setkala a jde o to, že jsou společenští a chtějí se vybavovat a to že něco loudí je až na druhém místě nebo záminka k zahájení hovoru. A ta třetí je velice málo empatická, protože i když Hugo může jít na nervy a člověk má chuť ho poslat kamsi, tak blázinec je hodně tvrdý, protože tam se bude Hugo nudit nebo otravovat lidi, kteří nemají kam utéct. A ta s tou loutkou, to může být podle mě druhá (jako že si hraje) nebo třetí (jako že tak nazývá nesoběstatečného člověka) nebo ještě jiná.

 


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

Radovane, díky za náhled, vím, že je poctivý.

Možná se k tomu ještě někdy vrátím... teď jsem napsala, jak momentálně nejlíp mohu.


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

gabi, děkuju... tak nějak:-)


Dát tip Gora, sveřep, Zeanddrich E.

pro mě je zde nedořečenost příliš prostorná

výseč nějakého děje či popisu zas příliš úzká

Ano, místní figurku rozpoznávám, jeho kliku být hájen bratrem (starostou) taky, ale cizí čokl, loutka a bryndák, mi přijdou atributy sice autentické (asi to byl nahodilý děj u Jednoty a řeč při setkání), ale jinak právě tahle pasáž je pro mě to, co vytváří výseč děje snad úplně zbytečného, marného. Plácnutí čehosi směrem k bláznovi. Tedy nic, co by pomohlo v tápání čtenářovi.

Na druhé straně mě to nutí k představám, připodobňování k figurkám, které jsem znal z vesnice u babičky, k průzkumu atmosféry náhodného okamžiku. A z tohoto pohledu (pocitového) mi přijde báseň plodná.


gabi tá istá
14. 03. 2022
Dát tip a2a2a

uvazuje loutce bryndák - ja to vnímam takto - Hugo ako loutka, postihnutý chlapec, starena ho vypilala, teraz spomína...páči sa mi, ako v komentároch významne mlčíš a nechávaš čitateľa tápať :)


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

cassy, díky za super komentář, moc potěšilo...


cassy
14. 03. 2022
Dát tip Gora

výjev, krátký záběr ze života, který nás obklopuje, je naší součástí, i když by někdo chtěl mluvit o okraji...napadají mě třeba postavy pana Hrabala...


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

Květoni, pravda... ten "můj" Hugo předloni umřel a v oné vsi chybí. Díky moc.


Gora
14. 03. 2022
Dát tip

Silene, děkuji:-)


Zajímavé je, že skoro každá vesnice má svého Huga, který salutuje autům (jenom já vím alespoň o třech), ale ještě nikoho nenapadlo se o tom zmínit. 


Silene
13. 03. 2022
Dát tip

(salutuje autům... pěkná zvukomalba)


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Ano, Bene, v podstatě tak... dík!


Benetka
13. 03. 2022
Dát tip

A... To je napsáno/inspirováno podle skutečnosti? Já to tak vnímám. Jakože: ODPOZOROVÁNO_SEPSÁNO_ZVEŘEJNĚNO.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Karle, díky ti! Potěšilo.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Luboši, tos měl tehdy kliku opravdu:-)... a děkuji.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Renato, díky, ano - je to nejednoznačný děj...


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Jani, děkuju moc za zamyšlení...


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Přemku, díky... jsem ráda, že sis našel...


K3
13. 03. 2022
Dát tip

To je tak když se někdo obětuje a nepozná ani trochu vděku. Pro mě je to hodně tísnivé, bez východiska. Útěchu může hledat jenom nahoře. Smutné ale dobře napsané, Irčo.


Kočkodan
13. 03. 2022
Dát tip Benetka

Já bláznivej Kočkodan na rozdíl od Huga sedím mlčky ve vestě před klávesnicí. Možná jsem měl kliku, že jsem se před deseti lety dostal na Písmák. Ale přestanu mlít písemným pantem. (lehký neubryndaný smajlík)


bixley
13. 03. 2022
Dát tip

Taky jsem z toho ze začátku byla zmatená. Teprve komentáře mě naťukly. Je v tom koncentrováno hodně problémů, řekla bych současného světa, ne jenom pohledu jednoho člověka. 


vesuvanka
13. 03. 2022
Dát tip

Irenko, myslím, že jsem to pochopila dobře. Málo slovy jsi vyjádřila mnoho. TIP


lastgasp
13. 03. 2022
Dát tip

Rozverný okamžik života s pocitem spokojenosti. Hezké a tip.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Nic se neděje, Pavle, taky kolikrát přehlídnu název... a výklad je na čtenáři, jsou to vzpomínky stařeniny a co jí ze života zbylo...


PavelK
13. 03. 2022
Dát tip

Já jsem pitomej, vždyť je to stařena. Možná je té nedořečenosti příliš, možná ne.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip

Moc děkuju, Pavle, vysvětlení nechám na každém:-).


PavelK
13. 03. 2022
Dát tip Gora

Pro Tebe celkem charakteristická sociální tématika spojená s pro Tebe charakeristickou nedořečeností a přítomným časem. Oboje si patrně přenášíš s haiku. Jednoduchý obraz s dominantní přímou řečí. Dáváš hodně prostoru čtenáři. Ne každý čtenář z toho pochopí, že to mluví loutka (jestli to dobře chápu). Možná je té nedořečenosti až přespříliš. Každopádně velmi zajímavý text.


Gora
13. 03. 2022
Dát tip annnie

Díky, an!


annnie
13. 03. 2022
Dát tip

To je výborný, a trochu záhadný, dá se to vyložit různě. Je taky bláznivá a mluví s loutkou? Velmi zajímavej, barevnej text. Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru