Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O.K.

Výběr: Pomerančová
14. 03. 2022
11
9
392
Autor
dazdozienka

Svet sa nezmenil
- Aj keď vojna
- Aj keď choroby
Je to rovnaké
chce sa mi bežať
iné je, že
utekám iba v hlave
dôstojne kráčam
na poštu a všade, kam treba
ísť všeobecným tempom
milujem to


9 názorů

dazdozienka
21. 03. 2022
Dát tip

Alenakar, O.K.


Alenakar
21. 03. 2022
Dát tip

Těch rozdílů mezi liberální a konzervativní poezií je velmi mnoho, například ten, že konzervativní báseň může být i filozofický traktát.

Zabývám se teď Baudelairem. Nejobjemnější oddíl jeho Květů zla se jmenuje "Splín a ideál". Konzervativní poezie se vztahuje ještě k ideálům, splín, kterým se opájí praotec dekadence Baudelaire, je ovšem jen pocit...Je příznačné, že je to negativní životní pocit a že Baudelairův útok na konzervativní poezii byl veden z pozice negativních životních pocitů. Ty pak zůstaly "v genetice" moderní poezie. Vždyť třeba "Česká moderna" stojí a padá s dekadencí a symbolismem. 


dazdozienka
21. 03. 2022
Dát tip

Alenakar, neviem síce prísť na oslí mostík, ale - aké sú ďalšie rozdiely medzi konzervativizmom a liberalizmom?Básnička nie je filozofický traktát a básnička nie sú dojmy. Dnes je mimochodom medzinárodný deň poézie...


Alenakar
21. 03. 2022
Dát tip

Někdo pracuje s dojmy, někdo s filozofickými tezemi. V tom je možná jeden z rozdílů mezi liberalismem a konzervativismem.


dazdozienka
18. 03. 2022
Dát tip

Alenakar, toto je našťastie básnička, nie filozofický traktát


Alenakar
18. 03. 2022
Dát tip

Svět se ale změnil a to velmi podstatně.


MilanH
15. 03. 2022
Dát tip

Krásné :o)


Moc se mi líbí. tip a výběr


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru