Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

náhrdelník

Výběr: PavelK
15. 03. 2022
18
19
982
Autor
Luzz

pár recyklovaných omluv

padnout si do náruče

ach ten žár ten žár jen přilož do kamen

v souladu s dávnými rituály

teatrálně odpouštíme jeden druhému

 

pár doutnajících uhlíků

fosilní paliva jsme spálili

péče o obnovitelné zdroje nebyla zajištěna

když přiložíš ucho ke komínu

slyšíš rezidua touhy

 

pár hrstí popela

zapomenutí zapadlí do času

vybíráme úlomky kostí

třídíme je dle velikosti a významu

v souladu s dávnými rituály

provrtáváme jeden po druhém

navlékáme na šňůrku

 

 


19 názorů

Luzz
12. 04. 2022
Dát tip

ach ne! velký kritik mi dal jen tři z deseti, jdu se rovnou oběsit.

hele, kamamuro, ty si fakt myslíš, že tebe a tvé kritiky tu někdo bere vážně?

 


PavelK
16. 03. 2022
Dát tip

Mě se to moc líbí. Mám rád, když v básni vnímám vlákno, když směřuje od někud někam (nejlépe k pointě), když autor uchopí téma jinak, než obvykle jiní, když něco zůstane viset ve vzduchu. Tady mne třeba napadá otázka: jednáme podle svobodné volby? A nebo je vše jenom rituál a je dopředu dané jak se v daný okamžik (správně) rozhodneme?


K3
16. 03. 2022
Dát tip

Krásně se to čte, spějeme k návratu do pravěku? Dá se toho dost domýšlet...


Luzz
16. 03. 2022
Dát tip

ts, taškařice! takhle si dělat legraci z vážných věcí! ty tomu vůbec nerozumíš! moje poezie je živelná záležitost!


Luzz
16. 03. 2022
Dát tip

no jo, zdlouhavý... a to tam původně byly ještě dva verše navíc... pojednávaly o odpuštění sobě sama a o tom, jak po náhrdelníku zbyla jen strangulační rýha

 


Silene
16. 03. 2022
Dát tip

Ano, žilou. 


Luzz
16. 03. 2022
Dát tip

dík všem.

majaksi, když tvoříš náhrdelník, tak musíš ty úlomky / korálky nějak vytřídit... vyhodit ty škaredý, co tam nezapadnou, zmetky neestetický... aby zbyl jen hezký, úhledný artefakt. to, že jsou to pořád jen úlomky kostí, je druhá věc... jinak jo, prostřední sloka je taková... asi moc doslovná. spíš pro mě než pro čtenáře. přechod od ironie k jakési vážnosti jsi postřehl dobře.

silene, vnitřní rým mě ani nenapadl... vůbec... a pouštět... jako pouštět žilou? no, v podstatě by to taky šlo...


Silene
16. 03. 2022
Dát tip

(nebo před provlékáním, ale vyčetla jsem, že je tam dost kosa.) Odpusť prosím mým fantaziím.  


revírník
16. 03. 2022
Dát tip

Líbí se mi.


Silene
16. 03. 2022
Dát tip

Podezírám tento text z jakýchsi humanistických pošetilostí. Postřehla jsem v rámci podezření rovněž vnitřní rým úlomky kostí dle velikosti, dt, nebo co? 

Antropocentrálně tudíž opájím se představou, kterak pár hrstí popela/zapomenutých zapadlých do času (...) provrtáváme jeden druhého/před navlečením. V první sloce by mohli i pouštět. 


Eilu
16. 03. 2022
Dát tip

Je tam spousta nápadů, místy ale taky nevím, co s tím. Ještě si ji párkrát přečtu a třeba mi to dojde.


Lnice
16. 03. 2022
Dát tip

Krásný,  recyklované omluvy i navlékání kostí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru