Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Joachim

20. 03. 2022
9
13
372
Autor
supizmus

   Joachim byl evangelický pastor, misionář v rovníkové Africe 19. století. Jeho službu značně nelibě nesli místní šamani. Jednoho rána VYŠEL před misijní stanici, nic podezřelého NEVIDĚL, ale byl v mžiku zasažen otráveným šípem. Svůj boj zdánlivě PROHRÁL.

   Joachim ještě toho dne PŘIŠEL do Božího Království, VIDĚL Kristovu tvář a poznal, že ZVÍTĚZIL.

   V jednom z menších měst rovníkové Afriky dodnes funguje evangelický sbor. Krom bohoslužeb zdejší protestanté vedou i zdravotní středisko a založili i školu s několika zájmovými kroužky. 


13 názorů

.. .


zvedavec
20. 03. 2022
Dát tip supizmus, Zeanddrich E.

môj príspevok nebol namierený ani proti Tebe, milý Supizmus,

ani proti cirkvi, ale vyjadruje môj názor, že začarovaný kruh zla treba niekde veľkoryso (v súlade s Božou vôľou) prerušiť

aj v kontexte so súčasnou vojnou na Ukrajine a inde vo svete - chcem poukázať na to, že krivda plodí nenávisť a túžbu po pomste

a že

- aj v zmysle Ježišovho učenia

- a aj v zmysle zdravého rozumu 

treba rokovať, odpúšťať a hľadať riešenia, ktoré budú pre všetkých aspoň prijateľné,

inak sa to neskončí a bude dochádzať k stále novým a novým krivdám a utrpeniu a k novej a novej túžbe po pomste

a to Božia vôľa nie je, myslím si

a tiež prosím, "nehecujme" proti nikomu, radšej míňajme svoju energiu pri skľudňovaní situácie, hľadaní múdrych a láskavých riešení  a pri pomoci trpiacim


supizmus
20. 03. 2022
Dát tip Gora

Tak ne vždy to tak bohužel bylo, ale misionáři se v drtivé většině případů snažili tzv. místní kukturu pokřtít - naroubovat křesťanství na ni. A dost často to byli oni, kdo tvrdě šel proti kolonizátorům, což byl mimo jiné jeden z důvodů pro dočasné zrušení Jezuitů (kteří chránili indiánskou kulturu Latinské Ameriky).


zvedavec
20. 03. 2022
Dát tip Janina6

je pozoruhodný a jednostranne podaný

Verím, že nie úmyselne, supizmus si vážim.


Janina6
20. 03. 2022
Dát tip

Pěkně sis s tím citátem pohrál a ten příběh je pozoruhodný.


zvedavec
20. 03. 2022
Dát tip

Supizmus - konkurencia?  Mal to byť voľný obchod myšlienok? Žiadne násilie krajín, žiadna okupácia, nútená zmena, brutalita?

z Wikipédie: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolonizace_Afriky

"Evropské pronikání do afrických zemí, které pozvolně probíhalo po velkou část 19. století, se postupně změnilo v horečné úsilí o získání území. V posledních dvaceti letech 19. století pro sebe zabíraly mocné evropské mocnosti (Británie, Portugalsko a Francie) rozsáhlé oblasti Afriky i Asie, a stejně tak činily v menším měřítku i Itálie, Německo a Belgie. Tyto mocnosti si v posledních dvaceti letech 19. století celkem bez problémů rozdělily Afriku na mapě. Provedení tohoto rozdělení v terénu už nebylo tak bezproblémové. [4]"

a ďalej sa dočítame (ak naozaj chceme), ako brutálne sa to dialo.


Kočkodan
20. 03. 2022
Dát tip

Zbraň – „všelék“ na problémy...


supizmus
20. 03. 2022
Dát tip

zvedavec: konkurence...


bixley
20. 03. 2022
Dát tip

Krásné a výstižné.


zvedavec
20. 03. 2022
Dát tip

prečo "Jeho službu značně nelibě nesli místní šamani."?


Gora
20. 03. 2022
Dát tip

dobré uchopení...


Abakus
20. 03. 2022
Dát tip

Je medzi tými záujmovými krúžkami aj streľba z luku?


Helen Zaurak
20. 03. 2022
Dát tip Abakus, zvedavec

Občas mívám pochybnosti, zda je dobré a správné vměšovat se jakkoli do cizí kultury, přitom sama  podporuji na dálku adoptovanou dívku v Indii, studuje na zdravotní sestru :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru