Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Život s hrdinami

20. 03. 2022
6
8
387
Autor
Abakus

Nie som hrdina, ale prežiť pôsobenie nášho "vzdelávacieho systému" v dobách komunizmu asi tiež chcelo určitú časť hrdinstva - aspoň od mojich učiteľov.

Život  s hrdinami

Občas mi televízia alebo rádio zasiahne  do mojich myšlienok. Niekedy viac niekedy menej intenzívne a niekedy rozdupe všetko na prach.

Hrdinu najprv okradli a potom si vyberal dlho a dôkladne zabezpečovacie zariadenie. V tom čase si aj moje dieťa kúpilo do práce sejf. Nebol to náš prvý sejf v rodine. Svojho času ho mal aj starý otec, držal v ňom cukríky a karamelové bonbóny a kľúče od neho mali obe jeho dcéry. Hrdina v seriáli prišiel o niekoľko vecí a snažil sa nastaviť si zabezpečenie chaty aby k tomu viac nedochádzalo. V ďalšej časti sa zamiloval do svojej reťazovej pílky. Netušila som, že potom čo som si zaobstarala reťazovku  aj ja, budem chápať jeho city. Aj keď moja reťazovka je o niekoľko čísel menšia a má asi aj menej zubov.  Možno to súvisí s mojím vekom. 

V pokračovaní o týždeň nato mu vpadli do chaty filmári a začali niečo natáčať. To ma nechalo chladnou, teda aspoň som si to myslela, kým mi nezazvonili dolu filmári, že potrebujú prístup do záhrady, lebo budú točiť reklamu k čokoláde. K čokoláde mám vzťah vrelý, k filmárom menej. Ale zase na vylepšenie môjho vzťahu k filmárom urobili Féničania veľký historický krok. Alebo to aspoň spraví ďalšia tabuľka čokolády.

Trochu mám obavy z budúcnosti. O týždeň má hrdina prísť o poctivosť.  Mám dve dospelé deti a toto už asi nezahrám. Ale je možné, že sa mýlim a za sedem dní sa  na mňa znesie ďalšia pohroma.


8 názorů

Andreina
27. 03. 2022
Dát tip

Kdo ví, možná každý žijeme nějaký svůj vlastní soukromý seriál a do trezoru zavíráme ten nejcenější poklad - své vzpomínky. 


Kočkodan
20. 03. 2022
Dát tip

Tvoje dílko pro mne jako čtenáře pohroma nebyla. ;-)


Abakus
20. 03. 2022
Dát tip

Bixley - a to si dám vždy veľmi veľký pozor, či upíšem čas telke a seriálu zvlášť. 


Abakus
20. 03. 2022
Dát tip

Janina6 - dík, robím čo s a dá. Keďže s poctivosťou dôjdeš najďalej, asi som došliapla na svoje maximum.


Janina6
20. 03. 2022
Dát tip

Opět krásně černý humor, co mám u tebe ráda.


bixley
20. 03. 2022
Dát tip

Hezká paralela mezi životem a seriálem. 


Abakus
20. 03. 2022
Dát tip

Ysslandia potešili ma tie ypsilonky - práve od teba. Teda beriem aj ostatné pripomienky.


ysslandia
20. 03. 2022
Dát tip

Hrdinu okradli a vyberal si dlho a dôkladne zabezpečovacie zariadenie.... / cítim tam nejaký rozkol, alebo nedôslednosť....hrdinu okradli, aj keď si dlho a dôkladne vyberal zabezpečovacie...hrdinu okradli, napriek tomu, že si zabezpečovacie...- teda aspoň v mojom vnímaní mi to evokuje, že napriek tomu, že tomu venoval pozornosť, ostal "čistý"... prípadne teraz mi vyskakuje možnosť, že ho okradli, tak potom sa rozhodol...atd--- v tvojom texte je tá veta "neučesaná", čo do presnosti...

hrdina v seriály- / v seriáli,,,L.sg, /....v ďalšom dieli.../  a snažil sa nastaviť si zabezpečenie / snažil si nastaviť zabezpečenie chaty...napr.../,aby k tomu...

V nasledujúco,m mu vpadli do chaty / tu mi ostalo visieť, že v čom nasledujúcom ? dieli?../

celkovo nápad určite pekný, taký úsmevný zo života, ale v prevedení je istá "neučesanosť " textu...možno viac zapracovať na prevedení. Toľko asi z môjho pohľadu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru