Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STŘEPY MEZI KROKUSY . . .

20. 03. 2022
2
11
526
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2022

 

Každý má možnost připsat TŘI hlasy  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 
Paprsky honí den

dvě větve
napříč přitlučené k sobě
zalykaj´ se jarem.

Krokům krokusů brání

plaz -  rozježděná zem
z posledních nočních zpráv
včerejšek zase bude dneškem.
 
Tíže líže do zátylku
jarní hlína jinak jiná
do hrstě. . .

11 názorů

Silene
28. 03. 2022
Dát tip blacksabbath

(Ještě jen, v rámci sebereflexe: můj komentář jistě poněkud, ehm, nesrozumitelný; snad se autor přebere i těmito zanechanými střepy.) 

Pročítám báseň ještě jednou, a ačkoli doufám citlivě vnímám, co se autor pokoušel sdělit závěrečnou slokou, a nepokládám ji obsahově za zbytečnou, právě naopak;

zkouším navrhnout její odejmutí,

minimálně v pokusném rámci. Možná by se lépe podařilo vybalancovat náročné kroky mezi střepy. A předcházející tři by lépe vynikly ve své celistvé necelosti. (Zkuste si, kterak to vidíte.) 


Silene
27. 03. 2022
Dát tip Báseň_roku, blacksabbath

Tu by si mohla pro změnu se slovy a myšlenkami pohrávat autorka blacksabbath. Včerejšek bude zase dneškem jako by temně odkazoval na pohrůžky typu krokusi, přiznej se a celou související šmodrchanici, což ode mě vzkaz zkusmo nakřivo postavený.

( = Domnívám se, že přítomnost sedmého a osmého verše v básni má svůj opodstatněný smysl. Tyto verše bych nevyřazovala. Ostatní verše mi samozřejmě smysl také dávají, jen nejsem docela spokojena se splavností celku.)

Obraz tvořený druhým, třetím a čtvrtým veršem se podařilo básni zprostředkovat mi nejlépe. Poselstvím mi potom text připomíná jiný ze soutěžních v aktuálně probíhajícím kole, a sice počátek jara staví kříže.

Zde by ale užít interpunkci možná přece jen prospělo. Neříkám se nijak zodpovědně, váhám. 


Kočkodan
26. 03. 2022
Dát tip

Líbí se mi ony hrátky se slůvky.


Delfín
26. 03. 2022
Dát tip

Jsem z toho trochu rozpačitý a nesedí mi stejný rým, co se nezdál ani Radovanovi. 


Ptakopysk
22. 03. 2022
Dát tip

hezký


Emotivní obrázky... a tu jinak jinou hlínu si představuji docela aktuálně...


Další pozoruhodný kousek.


Janina6
21. 03. 2022
Dát tip

Potěšila mě snaha o netradiční vyjádření, aliterace (kroky krokusů...), místy se mi zdá hra se slovy možná až překombinovaná - třeba "jarní hlína jinak jiná" - ten rým tam prostě vyčnívá, jak moc je schválně :-)


vadí mi tam, nebo spíš nesedí - včerejšek zase bude dneškem


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru